Angajaţii Ikea din SUA renunţă în număr mare la locurile lor de muncă, iar în Marea Britanie şi Irlanda, jumătate dintre noii angajaţi ai retailerului de mobilă pleacă înainte de prima lor aniversare. Pe plan global, înlocuirea fiecărui angajat care pleacă costă Ikea 5.000 dolari sau mai mult, transmite Bloomberg.
Ingka Group, prezent în 31 de ţări, cu peste 165.000 de angajaţi, a adoptat o strategie adaptată fiecărei pieţe pentru menţinerea angajaţilor. Abordarea include majorarea salariilor şi a beneficiilor, un program de muncă flexibil, orientarea noilor angajaţi şi, în unele cazuri, instrumente bazate pe inteligenţa artificială, pentru a alerta directorii când un angajat ar putea fi în pericol să plece. Chiar şi uniformele angajaţilor au fost modificate, notează Agerpres.
Ca să stopeze această tendinţă, grupul suedez trebuie să afle ce-i face atât de nefericiţi pe angajaţii din magazinele sale şi să rezolve problema repede. Până în 2022, din diverse motive, peste 62.000 de angajaţi au plecat, în fiecare an – echivalentul unei treimi din forţa sa de muncă -, iar deficitul de personal după pandemie a făcut dificilă refacerea rândurilor. Angajaţii „devin brusc greu de găsit”, susţine Jon Abrahamsson Ring, directorul general al Inter Ikea Group.
- Influencerii JYSK: Marius, Alexandra și Tomas, „vocile” colegilor care dau viață poveștii JYSK
- Bosch a investit 50 de milioane de euro în activitățile din România, în 2024. Compania a încheiat anul trecut cu 10.320 de angajați
- Concediul de maternitate: „vacanța” all inclusive, dar fără somn și room service
Ingka Group deţine 90 la sută din magazinele de mobilă IKEA din toată lumea. Marca IKEA este deţinută de o companie separată, Inter Ikea Group, care fabrică toate produsele Ikea. Rezultatele acestor măsuri sunt semnificative: până la finalul lui 2023, rata plecărilor voluntare în SUA a scăzut la aproape un sfert dintre angajaţi, de la o treime în 2022. Pe plan global, rata plecărilor voluntare a scăzut la 17,5 la sută în aprilie, de la 22,4 la sută în august 2022.
Slujbele pe segmentul de retail sunt deseori prost plătite, programul de lucru este prelungit, iar clienţii pot fi dificili, ceea ce explică de ce rata de renunţare la angajaţii din retail este cu 70 la sută mai ridicată decât în orice alt sector din SUA, conform unui raport realizat de McKinsey & Co. Şi în alte părţi ale lumii tendinţa este asemănătoare.