Continental furnizează elemente esențiale pentru o experiență intuitivă și atractivă pentru utilizator în noul BMW iX.
Ca răspuns la digitalizarea domeniului automotive, vehiculul electric integrează computerul cu o putere ridicată de calcul în bordul mașinii, ambele dezvoltate de Continental. Acesta gestionează complexitatea în creștere a software-ului și aria funcțională în dezvoltare rapidă de la bordul mașinii.
Computerul oferă și puterea de calcul necesară pentru funcțiile din Head-Up Display și imaginea la scară largă a afișajului din vehicul. Împreună cu camera șoferului, integrată în instrumentarul digital de bord, Continental oferă elemente de bază esențiale pentru o interacțiune perfectă între șofer și vehicul. Compania dotează și modelul electric cu echipamente emisie-recepție cu bandă ultra-largă pentru accesul digital în vehicule cu telefoanele inteligente.
Alte soluții de la Continental, precum terminalul pentru smartphone cu comunicare de aproape pentru încărcarea acestuia, electronica pentru acoperișul panoramic inteligent BMW Sky Lounge și materialele de suprafață moi și cu emisii reduse asigură un design interesant, pe lângă confort, ergonomie și ușurință în folosire.
În România, echipe din centrele de cercetare și dezvoltare din Iași, Sibiu și Timișoara, sunt implicate în dezvoltarea tehnologiilor pe care Continental le are integrate în modelul BMW iX. Unele produse sunt fabricate în unitatea de componente electronice din Timișoara. Camera integrată în displayul curbat, funcții ale computerului cu o putere ridicată de calcul, Head-UP Display, sistemul de frânare MKC1 EVO, analiză de funcții, dezvoltare de radare, sateliți, unități electronice de control și alte produse și tehnologii se numără printre cele la care grupuri din România lucrează, în echipe internaționale.
Fundația pentru lumea infotainment a viitoarelor mașini
Arhitectura electronică a BMW iX face o punte între arhitectura vehiculului distribuită de azi și cea a vehiculului integrat și centralizat al viitorului. În loc să se bazeze pe mai multe unități de control electronic, noul vehicul concentrează puterea de calcul a diferitelor funcții în câteva computere centrale.
Controlerul puternic al bordului Continental este responsabil pentru diverse funcții software și gestionează toate dispozitivele de intrare și ieșire din vehicul, pe o singură unitate de control electronică, și oferă noi oportunități pentru o experiență de utilizator unică. Acest lucru combină funcțiile din infotainment și instrumente, ca să poată fi configurate liber. Astfel, e permisă personalizarea maximă pentru șoferi și pasageri și o mai mare libertate în proiectarea mașinii.
Bordul și întreaga interfață om-mașină se transformă tot mai mult într-un însoțitor care se adaptează nevoilor șoferului. Această abordare este evidentă în special în sistemul de afișare din parbriz și în camera șoferului, de pe afișajul curbat. Head-Up Display proiectează informațiile relevante, ca viteza, mesajele de avertizare importante și săgețile de navigare, în câmpul vizual direct al șoferului. Camera șoferului din panoul de bord al BMW iX, integrată în afișaj, analizează imaginile cu poziția capului conducătorului auto, direcția, deschiderea ochilor și linia vizuală, pentru a se asigura că șoferul este avertizat în cazul distragerii atenției de la trafic sau a lipsei de atenție din cauza oboselii.
Cele două soluții promovează suplimentar experiența intuitivă a utilizatorului și siguranța în traficul rutier. Alte componente electronice de siguranță activă și pasivă ale Continental, precum unitățile de control pentru frâne, șasiu și airbag-uri, ca și senzorii, contribuie și ele la condusul în siguranță.
Soluții pentru un ecosistem digital și un sentiment unic al spațiului
Continental furnizează modulele transceiver pentru iX și contribuie la digitalizarea cheii tradiționale ale mașinii. Un element esențial pentru accesul fără cheie, cu smartphone-ul, modulele furnizorului de mobilitate măsoară distanța de la telefon la vehicul. Asta permite localizarea precisă a cheii digitale pentru acces pasiv și pornirea motorului fără ca șoferul să fie nevoit să ridice telefonul.
Datorită tehnologiei ultra-wideband, soluția oferă un confort maxim, combinat cu o securitate semnificativ îmbunătățită împotriva atacurilor de tip releu. Hoții de mașini nu mai pot intercepta și extinde semnalul cheii pentru a obține acces. În plus, proprietarul poate genera până la cinci chei digitale simultan prin aplicația My BMW de la producătorul vehiculului.
Standardul global pentru accesul pasiv al vehiculelor este dezvoltat în Consorțiul de Conectivitate Auto (Car Connectivity Consortium – CCC) inter-industrial. Aici se reunesc companiile din industria auto, producătorii de telefoane inteligente și companiile de tehnologie, pentru a promova conexiunea dintre smartphone-uri și vehicule. CCC își propune și să identifice alte aplicații pentru localizarea vehiculelor bazate pe tehnologia UWB. Aici, Continental, împreună cu companii precum BMW și Apple, se dedică dezvoltării de bază a standardului radio UWB pentru accesul vehiculelor.
În iX, poți plasa dispozitivul mobil pe terminalul smartphone de la Continental cu interfață integrată de comunicare în câmp apropiat (NFC) și îl poți încărca inductiv, stabilind automat o conexiune între telefon și sistemul de infotainment. Vehiculul poate fi deschis și prin NFC, dacă bateria telefonului se epuizează.
Cu sistemul de control pentru Sky Lounge, Continental face și acoperișul panoramic inteligent. Suprafața mare de sticlă poate fi întunecată electronic în funcție de condițiile de lumină, pentru a oferi o senzație unică de spațiu. Diverse materiale de suprafață de la Continental, ca husele pentru panoul de bord, interiorul ușii și scaunele, contribuie la climatul interior plăcut. Materialul de decor folosit (Acella Lux) determină un confort ridicat și proprietăți ale materialelor cu emisii scăzute.
Continental oferă diferite modele de anvelope de vară și de iarnă pentru BMW iX la dealerii locali de anvelope. Anvelopele se remarcă prin distanțe scurte de frânare și prin caracteristici excelente de manevrabilitate atât pe drumurile uscate, cât și pe cele umede.
Între 1999 și 2020, Continental a investit circa două miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele cinci arii de activitate ale companiei sunt reprezentate aici. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi, este partener într-un joint-venture în Iași şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul lui 2020, avea peste 20.100 de angajaţi, dintre care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni, și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.