La doi ani de la începutul unui nou deceniu, lumea pare destul de diferită de cea pe care o cunoșteam în 2020. Am trecut prin una dintre cele mai provocatoare situații din istorie, luptând cu o pandemie, cu tulburări sociale și cu crize economice. Aceste evenimente ne-au remodelat viețile și obiceiurile.
Industria resurselor umane se revoluționează cu o viteză rapidă datorită progresului tehnologic. Prin urmare, noile tendințe HR în 2023 sunt cruciale pentru menținerea fluxului de lucru al industriei HR. Recrutorii și echipele de resurse umane doresc să urmărească direcțiile viitoare, dar în mintea lor trec mai multe întrebări, printre care: “Care sunt tendințele viitoare în domeniul HR?”.
1. Ecosistemul business-ului
Ecosistemul de afaceri reprezintă conceptul conform căruia o afacere face parte dintr-o rețea mai largă, la fel ca orice produs. Companiile co-evaluează tehnologiile într-un mediu de piață în jurul unei inovații. Acestea lucrează în mod cooperant și competitiv pentru a susține noile produse, pentru a satisface nevoile clienților și, în cele din urmă, pentru a implementa următoarea rundă de inovații.
Definiția unui ecosistem pentru întreprinderi este semnificativă. Acest ecosistem implică toate organizațiile care vă pot ajuta în:
- Conștientizarea nevoilor și dorințelor consumatorilor;
- Atragerea de noi clienți;
- Crearea de noi produse și servicii;
- Realizarea afacerilor mai eficient;
- Respectarea reglementărilor;
- Oferirea de îndrumări publicului dumneavoastră;
- Angajarea talentelor potrivite;
- Digitalizarea și automatizarea proceselor.
“Ecosistemul se referă la toate companiile care lucrează împreună pentru a oferi un serviciu sau un produs în forma lui finală, beneficiarului. Pentru fiecare companie și nevoile sale specifice, suntem aici să ajutăm cu soluții sau propuneri care să vină în completarea funcționalităților True HR și dp-Payroll, fie că vorbim despre integrări cu alte soluții sau diferite parteneriate, explică Ionuț Gherle (foto), CEO UCMS by AROBS.
- Analiză: Programatorii români au început să accepte salarii mai mici, pe fondul scăderii numărului de proiecte şi al creşterii concurenţei
- Schimbare de management la Schaeffler, în locația Brașov: Marius Pricop preia funcția de director general de la Ștefan Gulacsi-Gologan
- Tot ce trebuie să știe angajatorii despre obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective
2. Digitalizare, digitalizare și iar digitalizare
Digitalizarea este cuvântul care se află pe buzele tuturor de aproape trei ani. Majoritatea companiilor, dacă au vrut să aibă o șansă să rămână în lupta care se duce pe piață între competitori, s-au orientat spre digitalizare.
“Acest proces de digitalizare nu se va opri, motiv pentru care tot mai multe companii s-au orientat în această direcție. De ce? Fiindcă este esențial ca să poată funcționa la cea mai bună capacitate. Una dintre cele mai apreciate metode de digitalizare în rândul companiilor din România este introducerea semnăturii electronice.
Am ajutat majoritatea clienților noștri cu implementarea True Semnătură Electronică. Odată ce începi să folosești această funcționalitate, constați că economisești timp și resurse financiare, pentru că ai un ajutor digital pentru semnarea documentelor din companie. Iar cu timpul rămas, atât tu, cât și angajații tăi, vă puteți concentra pe dezvoltarea strategică și creativă a departamentelor. Și o altă funcționalitate a produsului True HR este tot mai căutată de clienții noștri. Cu ajutorul True Delegații și Deconturi, delegațiile și deconturile de cheltuieli ale angajaților sunt gestionate digital și ajută în eficientizarea întregului proces”, adaugă Ionuț Gherle.
3. Eficiența liderului și a managerului
Pe măsură ce organizațiile și societatea evoluează, la fel se întâmplă și cu așteptările privind responsabilitățile liderilor, ceea ce face ca rolurile lor să fie tot mai complexe. Mediul de lucru de astăzi le cere liderilor să fie mai autentici, mai empatici și mai adaptabili. Aceste trei imperative reprezintă un nou apel la leadership: leadership “uman”.
4. Un compromis între munca remote și cea de la birou
Pandemia a demonstrat că angajații pot lucra cu succes de la distanță, fără a afecta negativ productivitatea sau calitatea muncii. În această perioadă, angajații au avut ocazia să experimenteze o rutină zilnică total nouă, iar mulți dintre ei au putut să se bucure nu doar de un echilibru mai bun între viața profesională și cea privată, ci și de o integrare a vieții profesionale și a celei private. Pentru prima dată, au putut, de exemplu, să își plimbe câinele în mijlocul zilei, să facă comisioane în funcție de timp sau să facă exerciții fizice în timpul pauzelor și să petreacă mai mult timp cu familia.
Pentru mulți angajați, noua normalitate funcționează bine. S-au obișnuit cu ea și nu vor să renunțe din nou la libertatea nou descoperită în favoarea unei navete și a unor ore lungi la birou. Cu toate acestea, o parte însemnată a angajatorilor declară că doresc ca aceștia să se întoarcă la birou cu normă întreagă, din diverse motive.
“Modelul de lucru hibrid este aici să rămână. Ba mai mult, programele de lucru flexibile încep să fie printre cerințele angajaților. În prezent, angajații au un cuvânt de spus în legătură cu condițiile lor de muncă – și în mod clar doresc mai multă autonomie în ceea ce privește modul, locul și momentul în care își desfășoară activitatea.
Companiile trebuie să recunoască acest lucru și să ia măsuri pentru a încorpora mai multă flexibilitate la locul de muncă – sau riscă să piardă talentele de top în favoarea concurenților. Însă cum gestionezi oamenii care muncesc de acasă? True Work from Home este una dintre soluții, oferind numeroase beneficii, precum: ținerea unei evidențe clare a angajaților, gestionarea pontajelor, setarea restricțiilor în funcție de politica internă și nu numai”.
5. Lipsa de informații despre date devine costisitoare
Datele fiecărei companii reprezintă cărămizile pe care business-ul poate să evolueze. Luând datele și analizându-le, strategiile de viitor sunt mult mai ușor de realizat. Cu toate acestea, cu atât de multe date la dispoziția noastră, dificultatea constă în a ști cum să le folosim.
“Analiza datelor ne permite să obținem informații valoroase și să economism, totodată, timp și efort. Fără ea, am fi nevoiți să căutăm, așa cum spune proverbul, acul în carul cu fân. Din fericire, datorită științei datelor și a analizei avansate, extragerea datelor este mult simplificată, astfel încât sortarea unei cantități mari de date devine relativ simplă. Acest lucru, la rândul său, are o gamă largă de beneficii pentru companii.
Analiza datelor permite companiilor să-și perfecționeze abilitățile de luare a deciziilor. Fiind dotate cu o înțelegere mai aprofundată a bazei de clienți și a propriei performanțe, ele pot utiliza informațiile obținute prin analiza datelor pentru a lua decizii mai bune și pentru a face mai eficientă gestionarea proiectelor. Analiza datelor a reprezentat mereu un punct important pentru UCMS by AROBS. Așadar, ne-am așteptat că va exista o cerere tot mai mare pentru un produs care să poată să selecteze și să ajute la analiza datelor importante, motiv pentru care am creat True HR Analytics, un instrument de Business Intelligence, care are rolul de a ajuta companiile în ceea ce privește analiza datelor”, arată Ionuț Gherle.
DESPRE UCMS BY AROBS
Este una dintre cele mai inovatoare companii românești, specializată în dezvoltarea de soluții integrate de management al resurselor umane și salarizării, cu o experiență de peste 25 de ani pe piața din România.
Peste 1.500 de clienți și parteneri folosesc cele două soluții software dezvoltate de UCMS by AROBS, True HR și dp-Payroll, atât direct, cât și prin intermediul partenerilor. Soluțiile UCMS by AROBS sunt menite să eficientizeze munca departamentelor HR și financiar la nivelul întregii companii, din industrii precum: banking, BIG4, BPO, IT, servicii medicale, producție, retail, automotive, mass-media și advertising, transport, servicii și construcții.
Compania dezvoltă soluții software integrate de management al resurselor umane și al salarizării pentru cinci verticale majore de business: producție & automotive, BPO, banking, retail, IT. Printre principalii săi clienți se numără Brico Dépôt, BIG4, Mediafax, Siemens, Leroy Merlin, Romstal, CORA, JYSK, Volvo, Medicover & Synevo, Apex Team International, Intesa Sanpaolo Bank și mulți alții.
Din 2019, UCMS a intrat în portofoliul AROBS Transilvania Software, o companie cu capital românesc, specializată pe soluții IT încă din 1998. AROBS Transilvania Software și-a extins activitatea în țări precum Belgia, Anglia, Germania, Ungaria, Indonezia și Republica Moldova, și are peste 800 de angajați.