JYSK atinge o bornă istorică: 100 de magazine în România. “Suntem doar la jumătatea poveștii”

La 14 ani de când a intrat pe piața din România, JYSK marchează un moment important în activitatea locală: inaugurarea celui de-al 100-lea magazin din țară.

La începutul lunii iunie, rețeaua JYSK a ajuns la 100 de unități în România, odată cu deschiderea unui nou magazin în Constanța. Cum expansiunea este parte din ADN-ul JYSK încă din momentul în care a fost creată compania, în 1979, inaugurarea magazinului cu nr. 100 este sărbătorită nu doar în Constanța, ci și în celelalte magazine JYSK din țară.

O deschidere specială

Magazinul JYSK cu nr. 100 a primit primii clienți astăzi, printr-un eveniment la care a participat și Ambasadorul Regatului Danemarcei în România, E.S. Dl. Søren Jensen. “JYSK este un exemplu al visului american trăit în Danemarca. Sau poate doar una dintre faimoasele noastre povești devenite realitate. Țin minte momentul în care fondatorul JYSK, Lars Larsen, a pus bazele companiei și le-a oferit danezilor o ofertă excelentă pentru lenjerii de pat și alte produse pentru dormitor. Abordarea lui era nouă și proaspătă. În următorii 40 de ani, conceptul s-a răspândit în Europa și nu numai. Întotdeauna, însă, la baza activității JYSK a fost conceptul inițial: acela de a oferi clienților produse de calitate, la un preț accesibil. Faptul că acum sărbătorim deschiderea magazinului cu nr. 100 în România este o dovadă a faptului că aceste eforturi au avut succes”, a spus Ambasadorul Søren Jensen.

Magazinul JYSK Constanța Far, de pe Șoseaua Mangaliei, este al treilea pe care compania îl deschide în Constanța. Aici, JYSK a ajuns pentru prima dată în urmă cu mai bine de zece ani. Primul magazin din oraș se află în Top 10 al celor mai performante magazine JYSK din țară.

Planurile de expansiune continuă

JYSK a deschis primul magazin din România în 2007, la Oradea, în franciză. Procesul accelerat de expansiune a început în 2014, după ce franciza a fost preluată de JYSK Nordic. Inițial, obiectivul companiei scandinave a fost de a atinge 100 de magazine în țară, dar acum ștacheta a fost ridicată. 

“Expansiunea este o călătorie extraordinară. Lucrurile stau cu totul diferit atunci când ai doar câteva magazine, în comparație cu o rețea de 100 de unități. În 2014 aveam circa 100 de colegi, acum avem aproape 1.000. Pe lângă locurile de muncă nou create în magazine, am creat și departamente de suport noi, care să susțină expansiunea și să ne ajute să oferim clienților produse de calitate la un preț bun. Cel mai nou departament, care și-a început activitatea anul acesta, este cel de Business to Business. Scopul său este să faciliteze achiziția produselor noastre de către clienții persoane juridice”, spune Alex Bratu, Country Manager JYSK România și Bulgaria.

Importanța magazinelor fizice

Anual, JYSK deschide cel puțin 15 magazine noi, lucru pe care a reușit să-l realizeze și 2020, în perioada pandemiei. Fiecare magazin nou presupune și angajarea de personal pentru acel magazin, astfel încât circa 150 de posturi noi sunt adăugate, în fiecare an, în organigrama companiei.

“Ne dorim ca fiecare client să aibă aproape un magazin fizic JYSK, să fim accesibili nu doar din punct de vedere al prețurilor, ci și al distanței fizice. În ultimul an s-a vorbit mult despre schimbarea comportamentului de cumpărături și despre înclinarea balanței către cumpărăturile online. În cazul nostru, magazinele fizice continuă să aibă cea mai mare pondere a vânzărilor, deoarece clienții își doresc să vadă produsele pe care le aleg pentru casele lor și să le testeze. Credem că succesul vine atunci când reușim să le oferim clienților toate modalitățile de cumpărare posibile, astfel încât ei să aleagă ce e mai potrivit pentru ei, indiferent de punctul în care se află în procesul de cumpărături”, arată Alex Bratu.

Compania caută permanent spații de retail de 1.300-1.400 mp, potrivite conceptului de magazin actual. Hristu Geoge, Development Manager JYSK România, s-a ocupat, în ultimii șapte ani, de identificarea spațiilor potrivite și de deschiderea a 85 de magazine. “Nu-mi vine să cred că am reușit să atingem această bornă într-un timp atât de scurt, având în vedere climatul actual. Din exterior poate părea simplu, însă în spate e o muncă uriașă. Povestea nu se termină aici. Planul nostru este să atingem 200 de magazine. Suntem doar la jumătatea poveștii, urmează actul 2”, promite Hristu Geoge.

JYSK ROMÂNIA ÎN CIFRE

  • 100 de magazine
  • 14 ani de activitate in România
  • 960 de angajați
  • 612,5 milioane lei cifră de afaceri în anul financiar 2019-2020
  • 81,9 milioane lei EBIT în anul financiar 2019-2020
  • 1.400 mp este suprafața aproximativă a unui magazin JYSK
  • 55 de zile lucrătoare durează deschiderea unui magazin JYSK, de când este preluat de la proprietar până când e deschis pentru clienți.
Articolul anterior

Un salariat din 5 și-ar dori ca angajatorul să-i plătească un psihoterapeut și o parte din cheltuielile pentru lucrul de acasă

Articolul următor

Cristina Dima se alătură board-ului Unilever South Central Europe, ca Marketing Lead Beauty and Personal Care

Articole din aceeași categorie
Total
300
Share