Larry Gadea, antreprenorul român care a ajutat milioane de americani să revină în siguranță la birou

Un veritabil globetrotter – s-a născut la Sibiu, a trăit apoi în Germania și Canada, iar acum își conduce business-ul din San Francisco -, Larry Gadea este fondatorul Envoy, o companie care creează modalități tehnologice inteligente pentru ca birourile să funcționeze mai ușor, de la rezervarea sălilor de ședințe până la gestionarea corespondenței.

Până în martie, Larry și echipa sa au ajutat peste patru milioane de americani să revină la birou, în condiții de siguranță, după aproape un an în care au fost forțați să lucreze de acasă. Envoy include o suită de instrumente utile companiilor din clădirile de birouri, de la înregistrarea la check-in și rezervarea sălilor de întâlnire, până la gestionarea livrărilor și păstrarea distanțării sociale. Platforma este utilizată în peste 14.000 de birouri din 70 de țări, inclusiv în companii precum Slack, Pinterest, Warby Parker, Lionsgate ori L’Oréal, notează publicația Entrepreneur.

Pandemia a schimbat direcția în care se îndrepta compania înființată de Larry Gadea. După șapte ani în care s-a concentrat pe crearea de produse care să ajute la modernizarea experiențelor angajaților din birourile fizice, s-a văzut nevoită să găsească soluții prin care să armonizeze cele două “lumi” în care trăim acum: cea virtuală și cea pe care o cunoșteam până la începutul anului trecut. “Perioada aceasta a fost o șansă să devenim mai relevanți în a ajuta oamenii, în timp ce încurajăm siguranța. Nu am inovat niciodată mai repede sau nu am construit ceva mai repede decât acum”, spune Larry într-o discuție cu Jason Nazar, co-fondator și CEO Comparably. 

Un “copil minune”

La 33 de ani, Larry Gadea conduce o echipă din care fac parte aproape 200 de oameni. Considerat un “copil minune”, cu ani în urmă, și inclus în topul Forbes 30 under 30, în 2017, și-a început cariera la Google, pe când avea 17 ani, ca inginer software, și a fost unul dintre primii 50 de angajați ai gigantului Twitter. Una dintre cele mai importante lecții pe care le-a învățat de când este antreprenor este aceea că e vital să ai încredere în oamenii cu care lucrezi și, mai mult decât atât, să le spui asta. În plus, atunci când recrutezi oameni noi, trebuie să păstrezi ștacheta sus. “Când compania este mică, oamenii pe care îi angajezi sunt cei ce stabilesc cum va arăta acea companie. Oamenii pe care îi angajezi în primele zile sunt cei care definesc ce fel de companie vrei să fii. Să nu faci niciodată compromisuri cu talentul, fiindcă o companie înseamnă, de fapt, oamenii ei”.

Comunicarea, cheia succesului

Gadea este convins că nu poți păstra entuziasmul angajaților dacă doar “clonezi” ceva ce există deja. Sfatul său pentru găsirea unor angajați buni se aplică oricărei industrii: caută oameni care nu sunt acolo doar pentru că au nevoie de o slujbă sau de un salariu, ci oameni care sunt buni în meseria lor și vor să devină și mai buni. Nu mai puțin important este ca angajații tăi să știe că, dacă lucrurile vor merge prost, la un moment dat, vor avea susținerea ta. Și modestia te poate ajuta să ieși dintr-o situație dificilă. “Nu-i o rușine să recunoști că ai greșit, că e nevoie să modifici un proiect sau că ai nevoie de puțin ajutor. Când vezi că ceva nu funcționează, trebuie doar să comunici când și ce nu funcționează, astfel încât ceilalți să te poată ajuta, și – surpriză! – ceilalți chiar vor să te ajute”.

Comunicarea ar trebui să fie o altă “armă” care n-ar trebui să lipsească din arsenalul unui lider. Pentru a-și păstra colegii în priză, Larry Gadea organizează, săptămânal, o întâlnire virtuală de o oră, în care ei sunt invitați să se “laude” cu proiectele “cool” la care au lucrat în ultimele zile. O altă modalitate prin care el rămâne în contact cu oamenii de la Envoy este reprezentată de întâlnirile video organizate pe aplicații precum Topia. “Comunicarea are adesea de suferit când suntem separați fizic și lucrăm de la distanță. Când toată lumea lucrează remote, e ușor ca <paranoia> să se strecoare în mintea angajaților, în legătură cu alți colegi și cu compania. Comunicarea constantă poate rezolva această problemă”.

Cum vom munci, însă, în următorii zece ani? Larry crede că totul depinde de capacitatea companiilor de a găsi răspunsul la o întrebare: „Avem instrumentele și mentalitatea potrivite pentru a funcționa într-un mediu de lucru remote sau hibrid?”.

Cine este Larry Gadea

S-a născut la Sibiu. La începutul anilor ’90, părinții săi au plecat în Germania și l-au lăsat, o vreme, în grija bunicilor. Familia s-a reîntregit în Germania, atunci când Larry avea în jur de patru ani, iar apoi a emigrat în Canada și s-a stabilit în Ottawa. Chiar dacă aveau studii superioare și joburi bune în România, părinții lui Larry și-au început noua viață la munca de jos. Mama sa făcea curățenie în case, iar tatăl lui era culegător de fructe. Potrivit fondatorului Envoy, absolvent al Universității Carleton, din Ottawa, sacrificiile lor i-au servit ca exemplu mai târziu.

Articolul anterior

Trei români, pe lista Europe Forbes 30 under 30, în 2021

Articolul următor

Răzvan Pîrjol, ex-secretar de stat, este noul Chief Business Development Officer al grupului educaţional winsedswiss

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share