Pentru al doilea an consecutiv, compania Mars Incorporated a fost desemnată cel mai bun angajator dintre multinaţionalele din Europa şi a fost răsplătită cu un premiu special pentru recunoaşterea iniţiativelor de implicare în comunitate, cu ocazia unei ceremonii de decernare a premiilor Great Place To Work 2017, care a avut loc la Paris.
„Această recunoaştere este o realizare remarcabilă pentru compania noastră şi o dovadă a modului în care ne punem în practică valorile, zi de zi. Cel mai important, acest premiu este o recunoaştere a importanţei activităţii celor 18.400 de asociaţi minunaţi din regiune şi a modului în care ei lucrează şi colaborează, în fiecare zi. Acestea fac Mars un mediu de lucru unic şi fantastic şi ne oferă mândria şi hotărârea de a continua să trăim la acest standard în fiecare zi”, declară Juan Martin, preşedinte regional Multisales Europe.
Mars este Best Employer şi în România
O distincţie asemănătoare a fost acordată companiei Mars şi în România, în doi ani consecutiv, în 2015 şi 2016, de către Aon România, în cadrul sondajului de engagement Best Employer. Studiul analizează nivelul de implicare profesională (engagement) a angajaţilor, în baza a trei dimensiuni – Say, Stay Şi Strive. Ele pot fi influenţate de gradul de satisfacţie a angajaţilor, cu privire la anumite categorii, precum sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunităţile de învăţare şi dezvoltare, echilibrul dintre viaţa personală şi cea profesională, mediul de lucru, colegii, managementul performant, reputaţia angajatorului, atenţia acordată angajaţilor, recompense și recunoaştere.
Mars, Inc. este o companie independentă, condusă încă de familia Mars. Toţi angajaţii sunt „asociaţi” ai grupului şi se ghidează după cinci principii (calitate, responsabilitate, mutualitate, eficienţă şi libertate). Compania a fost apreciată de Great Place To Work 2017 fiindcă asigură oportunităţi de networking şi leadership, iar „asociaţii sunt încurajaţi şi li se dă libertatea de a conduce afacerea ca şi cum ar fi a lor”. În plus, spaţiile de lucru sunt „deschise, colaborative şi distractive, fără separare între leadership şi poziţiile de asociaţi”.
La Mars Petcare, Asociaţii îşi pot aduce animalul de companie la birou. Mars, Inc. dezvoltă programe de lucru flexibile, săptămâni de lucru comprimate, pentru a menţine un stil de viaţă sănătos şi echilibrat. Acţiunile sale caritabile, corelate cu Programul de Voluntariat Mars, au ca scop îmbunătăţirea comunităţilor în care activează şi fabrică produsele. De exemplu, angajaţii Mars din Marea Britanie care lucrează la linia de pet-care fac voluntariat în adăposturi de animale, hrănesc câinii şi pisicile şi donează anual sume importante. Colegii lor din categoria food fac donaţii pentru băncile de alimente şi găzduiesc evenimente prin care le arată copiilor importanţa nutriţiei, prin jocuri. Angajaţii Wrigley, împreună cu şcolile de stomatologie locale, au pus la cale un spectacol de teatru prin care le-au arătat copiilor importanţa unei bune sănătăţi dentare.
Activităţile caritabile sunt în strânsă legătură cu produsele pe care le vinde Mars, iar scopul lor este acela de a inspira angajaţii şi de a-i face să simtă că fac mai mult decât un job – aproape nouă din zece angajaţi afirmă că se simt bine în legătură cu modul în care contribuie la comunitate.
DESPRE MARS ROMÂNIA
Este pe piaţă de 20 ani şi include produse din segmentele Petcare, Chocolate, Wrigley şi Food. Compania contribuie semnificativ la Mars Multisales Central Europe, organizaţia regională din care face parte, alături de filialele din Cehia, Slovacia şi Ungaria. Mars România are peste 200 asociaţi şi un portofoliu extins de mărci, pe cele patru segmente de business: Petcare (Pedigree, Whiskas), Wrigley (Orbit), Chocolate (Mars, Snickers), Food (Uncle Ben’s, Dolmio).
DESPRE MARS, INCORPORATED
Este o afacere de familie, cu o istorie de peste un secol, care deţine mărci precum M&M’S, Pedigree, Doublemint și Uncle Ben’s. Cu sediul central în McLean, VA, Mars se bazează pe 75.000 de asociaţi, în 75 de ţări, și înregistrează o cifră de afaceri anuală de peste 35 miliarde de dolari şi direcţii de business diverse, organizate în şase segmente: Petcare, Chocolate, Wrigley, Food, Drinks şi Symbioscience.