Grupul Metro lansează un nou program dedicat startup-urilor, sub umbrela inițiativei Metro Accelerator, cu scopul de a crea soluţii digitale pentru sectorul de retail. Este prima dată când Metro şi Real îşi asumă împreună rolul de traineri-experţi în dezvoltarea de startup-uri.
Metro Accelerator pentru Retail, susţinut de Techstars, completează programul Accelerator deja existent pentru soluţiile digitale din industria ospitalității (hoteluri, restaurante și firme de catering), desfăşurat în ultimii doi ani. Al doilea program de tip Accelerator al Metro Group W&Fs Co. se adresează startup-urilor care pot genera soluții inovatoare, de tipul aplicațiilor digitale, utile comercianților independenţi. Aceștia formează un grup de clienţi-cheie atât pentru Metro Cash & Carry, cât şi pentru cel mai nou partener al programului, lanțul de hypermarketuri Real.
Până în 12 martie 2017, startup-urile din întreaga lume se pot înscrie pe metroaccelerator.com, prin completarea unui chestionar. Opțional, pot trimite şi un material video. Întregul proces de aplicare se desfășoară în limba engleză. Un juriu experimentat, format din investitori şi mentori, va selecta cele mai promiţătoare zece startup-uri, prin interviuri telefonice şi întâlniri faţă în faţă. “Principalul obiectiv al strategiei noastre este acela de a ne ajuta clienţii să aibă mai mult succes în afacerile lor. Soluţiile digitale joacă un rol tot mai important. După crearea cu succes a Metro Accelerator, pentru sectorul HoReCa, împreună cu Techstars, a sosit momentul să trecem la următorul pas. Clienții noștri, comercianţi independenţi, pot obţine beneficii imense prin intermediul soluţiilor digitale – în ceea ce privește comunicarea cu clienţii, serviciile noi și operaţiunile lor de afaceri”, afirmă Olaf Koch, Chairman of the Management Board, Metro AG.
Zece echipe de startup selectate vor primi, fiecare, investiții în valoare de 120.000 de euro, vor avea acces la top management și la rețeaua de experți Metro, Real și Techstars, vor participa la sesiuni de mentorship din partea Metro, Real și Techstars, precum și din partea altor investitori, lideri în domeniu și antreprenori, vor utiliza spațiile dedicate programului, din centrul Berlinului, și vor avea calitatea de membru al rețelei internaționale de strategie din cadrul Techstars și Metro Accelerator. “Metro Accelerator pentru Retail este important pentru noi, din punct de vedere strategic, și deosebit de relevant pentru clienții noștri. Suntem în căutarea celor mai bune inovații B2B și B2C din lume, pentru sectorul retail: de la aplicații privind realitatea augmentată, pentru experiența cumpărăturilor din viitor, la soluții digitale privind logistica hypermarket-urilor și retailerilor, până la sisteme tehnologice pentru îmbunătățirea operațiunilor și funcționarea lanțurilor de francize”, explică Alexander Zumdieck, Managing Director Metro, în cadrul Metro Accelerator for Retail.
Metro Accelerator pentru Retail cuprinde și un un program de trei luni la Berlin. Startup-urile selectate vor fi susținute intensiv de mentori, în procesul dezvoltării ulterioare a inovațiilor lor. Metro Cash & Carry – care este reprezentată în 25 de țări și are 21 de milioane de clienți – și Real vor contribui cu expertiza specialiștilor lor din Achiziții, Vânzări, Marketing, Strategie, Finanțare, Juridic și Comunicare. “Cu circa 300 de locații în Germania, o suprafață medie de vânzări de 8.000 metri pătrați, o gamă de până la 80.000 de articole și până la un milion de clienți pe zi, Real oferă, ca nici o altă companie, platforma ideală pentru testarea inovațiilor tehnice ale echipelor de start-up în sectorul de retail din Germania”, afirmă Patrick Müller-Sarmiento, CEO Real. Techstars contribuie la Programul Accelerator prin expertiza sa la nivel internațional și printr-o rețea de peste 3.000 de mentori, investitori și membri cu experiență ai comunității de startup. Metro Accelerator pentru Retail va fi implementat în 12 iunie 2017, la Berlin. După trei luni de lucru cu peste 100 de mentori internaționali, echipele își vor prezenta companiile în fața investitorilor, reprezentanților principalilor lideri din domeniu și publicului, în cadrul Demo Day – Ziua Demo (de testare), care va fi organizată în septembrie 2017.
Metro Group Wholesale & Food Specialist Company (W&FS Co.) este unul dintre liderii specializați, la nivel internațional, în comerțul cu ridicata și retail, al produselor alimentare. Metro Group W&Fs Co. are sedii în 35 de țări și numără peste 112.000 de angajați la nivel mondial. În 2014-15, Metro a atins vânzări de circa 37 de miliarde de euro. Techstars este un ecosistem global care consolidează afacerile antreprenorilor, pentru implementarea noilor tehnologii pe piață. Prin zeci de programe de tip accelerator, acționate prin mentorat, și mii de programe de start-up, Techstars susține cei mai promițători antreprenori, pe tot parcursul călătoriei lor, de la inspirație la IPO.