Unul dintre cei mai “tineri” jucători din industria HR, Teamland avea, încă de la lansare, ambiția de a-și câștiga un loc pe o piață deja destul de aglomerată, dominată de companii internaționale.

Înființată în 2015 și specializată în soluții de recrutare și selecție, muncă temporară, administrare și payroll, Teamland și-a atins ținta fixată la început și este astăzi un nume respectat în domeniul său de activitate. Mirela Ciupercă, HR Operations Manager la Teamland, dezvăluie ce a convins-o să aleagă acest domeniu și care sunt “ingredientele” de care e nevoie pentru a avea o carieră de succes.

AngajatorulMeu.ro: Cum a început aventura dvs. în domeniul Resurselor Umane?

MIRELA CIUPERCĂ: Totul a început după terminarea studiilor de Master la Universitatea din București. Prima experiență a fost ca Referent Resurse Umane într-o companie mică din București, unde am avut oportunitatea de a învăța bazele activităților de recrutare și administrare de personal. A fost un început palpitant, cu multe situații dificile, însă asta m-a apopiat și mai mult de acest domeniu. 

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

De atunci au trecut zece ani. Piața muncii a devenit mult mai dinamică și competitivă, iar activitatea noastră, ca lucrători în resurse umane, este o adevărată aventură. 🙂

Care este întrebarea dvs. preferată în timpul unui interviu de angajare?

Am o întrebare pe care îmi place s-o adresez candidaților, unori: “Cum te-ar descrie prietenii tăi?”. O prefer pentru că aflu mai multe aspecte despre personalitatea candidatului și, în același timp, îl aduce pe acesta într-o zonă de confort.

Deși majoritatea posturilor cer cunoștințe de operare Windows și a pachetului Office, există candidați care consideră jocurile pe calculator și utilizarea platformelor de socializare ca experiență relevantă în lucrul cu calculatorul. 

Care sunt greșelile elementare care scad șansele de angajare chiar înainte de interviu?

Atunci când candidatul aplică la un job fără a citi în prealabil responsabilitățile sau chiar cerințele postului. În astfel de situații, subcalificarea sau supracalificarea exclud respectivul candidat din lista de selecție. 

Care sunt aptitudinile pe care candidații și le trec cel mai des în CV, insă nu corespund realității?

Cunoștințele de limbi străine sunt cel mai des întâlnite. Uneori, candidații se supraevaluează din acest punct de vedere, iar cunoștințele practice nu corespund cu realitatea din CV. Cunoștințele de operare a calculatorului reprezintă un alt aspect supraevaluat al CV-urilor. Deși majoritatea posturilor cer cunoștințe de operare Windows și a pachetului Office, există candidați care consideră jocurile pe calculator și utilizarea platformelor de socializare ca experiență relevantă în lucrul cu calculatorul. 

Ce pot face candidații pentru a-și spori vizibilitatea și pentru a fi remarcați de recrutori?

Un CV care să reflecte cu adevărat experiența de lucru a candidaților, cu adăugarea în CV a activităților precum voluntariat sau internship.

Răbdarea și perseverența sunt cuvintele-cheie. Important este să tratăm fiecare opțiune în carieră ca pe o experiență pozitivă. Orice creștere profesională trebuie susținută de o pregătire temeinică, iar asta necesită timp și dedicare.  

Cum ar arăta un “portret-robot” al candidatului pe care vi l-ați dori? Sunt mai importante calitățile tehnice sau cele interpersonale?

Calitățile interpersonale primează. Printre acestea, aș enumera: empatia, promptitudinea, sociabilitatea. Pe lângă ele, pun accent pe o atitudine pozitivă și o bună înțelegere a postului pentru care au aplicat. 

Dacă ar fi să oferiți un sfat unui tânăr aflat la început de carieră, cum ar suna? Ce l-ați sfătui pentru a evita plafonarea și pentru a face alegerile potrivite în viața profesională? Ce le spuneți celor care își doresc creșteri în carieră rapide, spectaculoase? 

Răbdarea și perseverența sunt cuvintele-cheie. Important este să tratăm fiecare opțiune în carieră ca pe o experiență pozitivă. Orice creștere profesională trebuie susținută de o pregătire temeinică, iar asta necesită timp și dedicare.  

Cât de dificil este să găsiți angajații potriviți, în domeniul în care activează compania dvs.? Care sunt metodele prin care încercați să atrageți specialiști în companie și ce faceți ca să-i păstrați pe cei mai valoroși?

Orice relație este sortită eșecului, cât timp nu există comunicare. Principala dificultate pe care o întâmpin este retenția angajaților. Încercăm să îmbunătățim acest aspect și să menținem o bună comunicare cu toți clienții și angajații noștri. Încercăm, pe cât posibil, să răspundem tuturor solicitărilor primite, indiferent de natura sau urgența acestora, întrucât indiferența angajatorului afectează cel mai mult relația cu angajații. 

Ce perspective de carieră le oferiți salariaților dvs.? Cum îi motivați?

Diversificarea activității previne plafonarea angajaților. În funcție de nevoile companiei, ei au posibilitatea să colaboreze pe proiecte comune, ceea ce le permite să învețe lucruri noi și să fie în continuare motivați. De asemenea, acordăm importantă și balanței muncă-viață personală, prin program de lucru redus, o zi pe săptămână, plus facilitarea participării la activități socio-culturale.

Care sunt așteptările pentru a doua jumătate a anului, atât în ceea ce privește profesia dvs., în general, și compania pe care o conduceți, în mod special? Ce planuri de recrutare aveți, pe termen scurt, mediu și lung?

Ne așteptăm ca, în a doua jumătate a anului, estimările pe care le-am prognozat să fie în conformitate cu realitatea. Principalul focus este retenția angajaților, mai degrabă decât mărirea bazei de recrutare. 

Care a fost cea mai importantă decizie pe care a trebuit să o luați în cariera de profesionist în HR? Vă gândiți vreodată să încercați și altceva, într-un alt domeniu de activitate?

Decizia de a lucra în domeniul de consultanță HR a fost probabil cea mai dificilă, până în acest moment, cunoscând de la bun început gradul mare de diversitate a situațiilor și nevoia de a lucra în paralel mai multe proiecte fără puncte comune. Cu toate acestea, nu m-am gândit să încerc un alt domeniu de activitate. Complexitatea scenariilor întâmpinate m-a ajutat să devin specialistul HR de astăzi.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Ioana Roxin (Coindu): “Dacă ai ajuns la poziția dorită, ai un salariu bun, dar au dispărut provocările, e timpul să-ți zgudui zona de confort”

Înființată ca o divizie Coindu Group, Coindu România s-a ridicat la nivelul…

Oana Costescu (Schulte & Schmidt): “Cea mai dificilă decizie din carieră: cea de a renunța la un coleg”

Prezentă de peste zece ani la Braşov, compania Schulte & Schmidt reprezintă…

Marius Ciurariu (Provident): “În HR există acum trendul titulaturilor sofisticate – Head of, Manager of, etc. Parcă uneori sunt prea mulţi <şefi>“

Unul dintre cei mai mari angajatori britanici din România, cu o vechime…

Elvira Dumitru (PayPoint): “Cea mai importantă decizie din carieră? Cea când trebuia să renunț la 300 de oameni și n-am făcut-o”

În august, Elvira Dumitru aniversează trei ani de când s-a alăturat echipei…