Munca temporară câștigă tot mai mult teren, în România. Angajații entry level, cei mai căutați

Piața muncii temporare a înregistrat, conform datelor transmise de Furnizorii de Servicii de Resurse Umane, membri AFSRU, o creștere de peste 19 la sută în prima jumătate a anului.

Cele mai multe angajări pe proiecte de muncă temporară au fost realizate pe profiluri entry level. 37 la sută din numărul total de angajări pe proiecte temporare din prima jumătate a anului au vizat candidații aflați la început de drum în carieră, 33 la sută, specialiști și personal calificat, urmate de 19 la sută personal necalificat și 11 la sută management.

”Un număr mare de oportunități a fost deschis anul acesta pentru tinerii absolvenți. S-au recrutat vorbitori de limbi străine, absolvenți de studii economice, tineri deschiși să învețe, motivați să muncească și să se dezvolte”, declară Bogdan Gabor, președintele AFSRU.

În topul industriilor ce au apelat cel mai des la soluțiile de muncă temporară se află transportul și logistica, producția, industria IT&C, agricultura, industria automotive, massmarket retail-ul, pharma, dar și SSC-urile și BPO-urile.

Conform datelor furnizate de membrii AFSRU, au fost înregistrate solicitări preponderent pentru joburi în call centers, posturi de muncitori calificați și necalificați, operatori producție, șoferi, analiști servicii clienți și specialiști suport IT.

Pe lista de competențe recrutate se numără competențele tehnice și digitale, cunoștințele de limbi străine, abilitățile de utilizare a computerului, capacitatea de analiză a informațiilor, dar și abilități ca atenția la detalii, abilitatea de a rămâne concentrat pe sarcini repetitive sau dexteritatea. Apreciate sunt și creativitatea, capacitatea de inovare și abilitățile de comunicare.

Deși munca temporară este o soluție folosită în mai toate regiunile țării, cele mai multe proiecte se concentrează în zona de sud, București și Ilfov, dar și în centrul și vestul țării.

Furnizorii de Servicii de Resurse Umane anticipează o creștere a cererii din partea companiilor tradițional “consumatoare” de servicii muncă temporară, însă se așteaptă ca deficitul de forță de muncă să impacteze în sens negativ numărul de angajați temporari. În continuare, producția, industria automotive și zona de logistică vor fi consumatoare de servicii de muncă temporară, în mare parte datorită dificultăților întâmpinate în atragerea candidaților și pentru flexibilitatea pe care munca temporară o asigură.

Fluctuație, mobilitate și dinamism – acestea sunt cuvintele-cheie care caracterizează piața muncii temporare în România. ”După o perioadă în care majoritatea companiilor și-au pus planurile în așteptare, anul acesta multe dintre ele și-au reluat proiectele, fapt ce a condus la deblocarea angajărilor. Având în vedere flexibilitatea pe care munca temporară o asigură, aceasta a fost o soluție pentru această perioadă de incertitudine. În actualul context, ne așteptăm ca cererea de servicii de muncă temporară să-și mențină creșterea, iar companiile să ia în considerare această formă de angajare totmai des”, arată Bogdan Gabor.

Fondată de cei mai mari jucători de pe piața serviciilor de resurse umane din România, AFSRU își propune flexibilizarea condițiilor de acces pe piața muncii și crearea de noi locuri de muncă, in contextul în care România are cea mai mică rată a contractelor de muncă temporară din Europa (doar 0,9 la sută, față de media UE de 10,7 la sută) și se confruntă cu provocări diverse în zona serviciilor de resurse umane, mai ales în contextul special generat de pandemie.

Cele 16 companii care fac parte din AFSRU, respectiv principalele agenții de muncă temporară și de servicii de resurse umane din România, sunt Adecco, APT Prohuman, Best Personal Services, Gi Group, Health Media International, HRP Leasing, Human Resources Specialists, Human Solutions, Humangest, Lugera, ManpowerGroup, Professional, Smartree, Takt Manpower, Work Support Agency și 3 minutes job.

Membrii AFSRU derulează circa 70 la sută din activitățile de muncă temporară din România. La finalul lui 2020, cifra de afaceri a furnizorilor de servicii de HR este aproximată la 3,7 miliarde de lei, în scădere cu circa șapte la sută față de anul precedent.

Articolul anterior

Allianz-Țiriac își mută sediul central în clădirea Țiriac Tower, din zona zero a Capitalei

Articolul următor

Casele județene de pensii vor angaja 1.000 de oameni care să transcrie în computer datele din dosarele cu șină

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share