Angajații români cheltuiesc tot mai mult din bugetele de beneficii primite de la angajatori pentru achiziția de servicii turistice, potrivit unei analize BenefitOnline.ro, cea mai mare platformă de beneficii extrasalariale pentru angajați din România.
Până la finalul anului, angajații vor cumpăra vacanțe în valoare de circa patru milioane de lei prin BenefitOnline.ro. Doar în perioada estivală, valoarea tranzacțiilor realizate în secțiunea „Turism Intern” a platformei va depăși 1,5 milioane de lei.
Anul trecut, angajații au realizat 12.300 de tranzacții în secțiunea „Turism Intern”, cu o valoare totală de 2,4 milioane de lei, o creștere de circa 15 ori față de 2014. Valoarea medie a unei tranzacții realizate în 2017, în această categorie de beneficii, a fost de 250 de lei. „Angajații din platforma BenefitOnline.ro își cheltuiesc tot mai mult bugetele pe vacanțe în România. Principalul argument este posibilitatea de a utiliza mai eficient bugetul de beneficii primit lunar de la angajator prin intermediul tichetelor de vacanță, ce beneficiază de un regim de taxare de doar zece la sută, care reprezintă impozitul pe venit. Tichetele de vacanță pot fi utilizate exclusiv pentru cazare sau pachete turistice, pe teritoriul României”, spune Stelian Bogza, co-fondator BenefitOnline.ro.
Concret, pentru servicii de cazare în valoare de 250 de lei, într-o destinație din România, achitate din bugetul de beneficii al companiei prin intermediul tichetelor de vacanță, un angajat va plăti taxe din salariu de doar 25 de lei, care reprezintă impozitul pe venit, în valoare de zece la sută. Unu din zece angajați care au utilizat anul trecut platforma BenefitOnline.ro a cumpărat cel puțin o vacanță în România, decontată prin voucherele de vacanță. Principalele destinații au fost litoralul (în special Mamaia și Eforie), Valea Prahovei (cu precădere în Sinaia) și orașe culturale precum Brașov și Sibiu.
Cea mai scumpă vacanță cumpărată de un angajat, prin platforma BenefitOnline.ro, a costat aproape 7.000 de lei și a presupus un circuit de familie, de zece zile, ce a inclus Sibiu, Sighișoara și destinații rurale din Bucovina și Maramureș. Vacanța a fost achitată integral din bugetul de beneficii extrasalariale primit de angajat, cumulat, în decursul unui an. Angajații cu cele mai multe achiziții în secțiunea „Turism Intern” a platformei sunt bărbați – circa 56 la sută dintre tranzacții -, cu vârste între 30 și 45 de ani, și care lucrează în producție, IT & software și servicii.