O treime dintre retaileri au avut vânzări similare sau mai mari decât în 2019

SCĂDERE. Pentru majoritatea respondenților (85 la sută), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru față de aceeași perioadă din 2019. / Foto: Artem Beliaikin

În România, consumul este deja peste nivelul maxim înregistrat înaintea crizei, deși într-o structură diferită. Toți jucătorii din retail, care au și vânzări online, se așteaptă ca acest canal să genereze un procent mai mare din cifra de afaceri în 2020 față de 2019, iar un sfert dintre respondenți estimează creșteri de peste 50 la sută, arată un sondaj realizat de Divizia Retail a Colliers International, în rândul a peste 40 de chiriași și proprietari din sectorul de retail din România.

Pentru majoritatea respondenților (85 la sută), traficul din magazine a fost mai mic în al treilea trimestru față de aceeași perioadă din 2019. Unii raportează scăderi și de 40 la sută a numărului de clienți care au intrat în magazine în ultimele luni, cifre mai mult sau mai puțin în linie cu alte valori, precum Indicatorii Google de mobilitate, care arată că traficul din toate zonele de retail și de divertisment a fost, în medie, cu cel puțin 20 la sută sub indicele de referință stabilit în septembrie. Totuși, 15 la sută dintre respondenți, cu activitate în principal în domenii ca alimentație, discount sau decorațiuni interioare, au observat o creștere sau menținerea la nivel constant a traficului de la an la an.

Pentru 27 la sută dintre respondenți, vânzările din perioada iulie-septembrie au crescut sau au rămas la un nivel similar celor din aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce înseamnă că, deși mai puțini oameni intră în centrele comerciale, ei cheltuiesc mai mult într-o sesiune de cumpărături decât în ​​trecut. Retailerii prezenți mai degrabă în unități de tip retail park au fost mai puțin afectați. Ei au reușit să mențină traficul și vânzările la un nivel mai ridicat.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Pe fondul stării de urgență, când magazinele au fost închise, 42 la sută dintre retaileri se așteaptă ca cifra de afaceri din 2020 să fie mai mică decât în ​​2019 cu 30-50 la sută. Există și categorii de retaileri care au fost mai puțin afectați și se așteaptă ca volumul total al vânzărilor să crească în 2020, precum cei din zona de retail alimentar (hipermarketuri/ supermarketuri), bricolaj, decorațiuni pentru casă sau articole sportive. Companiile caută canale alternative pentru a-și crește vânzările, iar rezultatele sondajului Colliers arată că unu din doi retaileri dorește să-și sporească prezența online, doar zece la sută vor să-și reducă prezența offline și majoritatea se concentrează pe vânzări omnichannel și pe o combinație între serviciile din magazin și cele online. Majoritatea retailerilor cu planuri de expansiune intenționează să-și extindă prezența în parcurile de retail și în centrele comerciale dominante.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

“Dinamica vânzărilor online este impresionantă: cel puțin una din patru companii cu prezență online se așteaptă la o creștere a vânzărilor de cel puțin 50 la sută prin acest canal. În general, retailerii de fashion se numără printre cei mai susceptibili să se aștepte la creșteri accentuate ale vânzărilor online, dar asta nu înseamnă că alte sectoare rămân în urmă. Diversitatea va fi probabil noua tendință, întrucât retailerii și proprietarii de spații de retail își pot direcționa interesul către proiectele bazate pe proximitate, parcuri de retail și, într-o oarecare măsură, către retailul stradal. Cel mai probabil, vom vedea noi concepte de magazine și/sau noi moduri de operare după adaptarea la noua realitate”, spune Simina Niculiță, Partner & Head of Retail Agency la Colliers International.

Ponderea retailerilor ce raportează o cifră de afaceri totală mai mică de cinci la sută din comerțul electronic este aproape la jumătate, pe baza estimărilor companiilor. Doar 36 la sută dintre respondenți așteaptă un impact oarecum limitat asupra veniturilor din vânzările online în 2020. Numărul companiilor care speră ca online-ul să genereze cel puțin 20 la sută din veniturile lor a crescut la 30 la sută dintre respondenți, de la 21 la sută în sondajul similar desfășurat de Colliers la începutul anului.

Majoritatea chiriașilor din spațiile de retail se așteaptă la o scădere a chiriilor, în 2021, ceea ce ar putea sugera că speră la o modalitate prin care să împartă efectele acestui an cu proprietarii de spații de retail și să primească sprijin până când vânzările și traficul vor reveni la normal. De partea proprietarilor de spații de retail, aproape 90 la sută așteaptă ca veniturile să rămână constante sau chiar să crească, potrivit sondajului Colliers privind estimările pentru venitul operațional în 2021, pe fondul menținerii operațiunilor pe tot parcursul anului și scăderii numărului de retaileri care au nevoie pe termen scurt de reducerea chiriei.

În general, jucătorii din segmentul de retail par a fi puțin mai pesimiști decât cei din alte segmente ale pieței imobiliare, cum ar fi birourile sau industrialul, dar acest lucru se explică prin impactul pe care pandemia l-a avut asupra acestui sector. Doi din trei respondenți se așteaptă să revină la un nivel satisfăcător al afacerilor lor până la sfârșitul lui 2021.

Colliers International Group Inc. este unul dintre liderii globali în domeniul consultanței imobiliare și al managementului investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, peste 15.000 de specialiști oferă consultanță și servicii de specialitate pentru a maximiza valoarea proprietății pentru chiriași, proprietari și investitori.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share