Candidații din categoria de vârstă 18-24 de ani au înregistrat aproape 600.000 de candidaturi din luna septembrie și până acum.
Este segmentul cu cea mai importantă creștere de anul acesta și cu premise reale de a-l ajunge din urmă pe cei între 25 și 35 de ani. În mod tradițional, aceștia sunt candidații cei mai activi. Cu 318.000 de candidaturi, septembrie a marcat vârful anului de până acum pentru candidații aflați la început de carieră.
“Începe să devină tot mai fină diferența dintre cele mai active două categorii de vârstă: 25-35 și 18-24 de ani. Primii au fost dintotdeauna cei mai activi. Situația este firească, explicabilă prin faptul că se află în plin apogeu profesional, au experiență, dar încă sunt într-un punct în care vor să crească, sunt permanent în căutare de opțiuni mai bune pe piața muncii și sunt și foarte atrăgători pentru recrutori.
În ceea ce-i privește pe cei mai tineri decât ei, vedem de aproximativ doi ani o schimbare profundă de mentalitate și de abordare a ideii de carieră. Sunt mult mai atenți la semnalele pe care le transmite piața și la ce se întâmplă în economie și decid să nu mai amâne prea mult momentul primei angajări. Perspectivele economice nu foarte încurajatoare pentru anul viitor îi fac să candideze intensiv, mai cu seamă că numărul de joburi entry-level a fost în creștere în 2022”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs.
- Index salarial: inginerii din România câștigă, în medie, 5.000 de lei net, dar și-ar dori cel puțin 7.000
- WU Executive Academy: Crește interesul femeilor pentru educația executivă, managerii seniori revin pe băncile școlii ca să-și actualizeze cunoștințele
- [People&Culture in Tech] – Mihaela Dobre, Adobe România: Ce înseamnă să ai un “customer mindset”
Față de aceeași perioadă a anului trecut (septembrie-octombrie), numărul de candidaturi aferente acestui segment de vârstă este cu aproape 20 la sută mai mare.
Mai mult de 20.000 de joburi entry-level sunt disponibile pe eJobs.ro. Atenția candidaților tineri se îndreaptă în special către domeniile cu un număr mare de posturi disponibile și care permit specializarea la locul de muncă, fie către sectoarele care vin cu promisiunea unui salariu mare încă de la început. Cele mai căutate industrii sunt retail, call center/ BPO, IT/ Telecom, servicii și advertising/ marketing/ PR.
“Cu excepția IT-ului, toate aceste domenii sunt extrem de accesibile, indiferent de pregătirea academică. De altfel, este bine știut faptul că în România există un nivel foarte scăzut de compatibilitate între studiile urmate și jobul ales. Mulți studenți se răzgândesc pe parcursul anilor de facultate și decid să facă o formă de reconversie, fiind că știu că există programe oferite de companii care le permit să învețe de la zero un job nou fără să aibă și un bagaj teoretic în spate”, explică Bogdan Badea.
Aceasta este și categoria care manifestă cel mai ridicat interes față de joburile remote și cel mai scăzut față de cele în străinătate. Dintre candidaturile din ultima lună, 18 la sută sunt pentru joburile ce pot fi făcute exclusiv de acasă și 1,3 la sută pentru cele din străinătate. Cu cât crește vârsta candidaților, cu atât scade apetitul pentru munca remote. Spre exemplu, cei între 36 și 45 de ani au zece la sută dintre candidaturi direcționate către locurile de muncă de acasă, iar cei din segmentul 45+ au 5,6 la sută.
Lunar, pe eJobs.ro sunt înregistrate peste un milion de candidaturi, pentru joburile din România și pentru cele din străinătate. Circa 300.000 vin din partea tinerilor între 18 și 24 de ani. Aproape jumătate sunt din București, urmate de Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov și Constanța.
DESPRE EJOBS
Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.