Cu ajutorul campaniei media de recrutare desfășurate în zona de est a țării, dar adresată și românilor din diaspora, care au venit acasă de sărbători, Lidl a strâns peste 2.000 de CV-uri. Câteva zeci au fost trimise de români care muncesc peste hotare și peste 200 de unii care s-au întors recent în țară.
Timp de două zile, retailerul a transformat noul sediu administrativ al celui de-al cincilea depozit, pe care-l va deschide anul acesta lângă localitatea Cordun, județul Neamț, într-un spațiu destinat recrutării noilor angajați. În urma unei selecții de CV-uri, pe 8 și 9 februarie, candidații au fost invitați să participe la interviuri de angajare în zona administrativă a centrului logistic.
În locul unor săli de așteptare clasice, ei au avut la dispoziție două spații special amenajate, pentru a scăpa de emoțiile dinaintea interviului, și s-au putut bucura de activități recreative, precum tenis de masă, fussball și airhockey. La evenimentul de recrutare au participat peste 600 de persoane și au fost susținute peste 400 de interviuri, pentru ocuparea celor aproximativ 140 de posturi de lucrător în depozit.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Cu ajutorul persoanelor prezente la eveniment, Lidl a realizat un sondaj de opinie, pentru a cunoaște mai bine profilul viitorului angajat. Concluziile: circa o lună (62 la sută) este cea mai scurtă perioadă de așteptare pentru un loc de muncă potrivit și doar 15 la sută dintre respondenți și-au găsit un job într-un timp mai îndelungat (peste patru luni). Cel mai important criteriu, când vine vorba de alegerea unui job, este salariul (26 la sută), urmat de stabilitatea și siguranța postului (23 la sută) și condițiile de muncă (19 la sută).
Cât despre statutul angajaților pe piața muncii, 46 la sută dintre persoane sunt fără un loc de muncă în prezent, 39 la sută – angajați și doar 15 la sută nu au mai avut un job până acum. Dintre cei 371 de respondenți, 43 la sută sunt absolvenți de liceu sau școală profesională (25 la sută), cu vârsta peste 35 de ani (58 la sută).
Parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, Germania, Lidl are prezență în 30 de țări și operează în jur de 10.500 de magazine și mai mult de 150 de centre, în 29 de țări. Lidl este un smartdiscounter care le oferă clienților produse la cel mai bun raport calitate-preț.