Peste jumătate dintre profesionişti simt că sănătatea lor mintală a fost impactată negativ de pandemie

Mai mult de jumătate dintre participanții la un sondaj realizat de experții în recrutare Hays, la nivel global, consideră că sănătatea lor mintală și bunăstarea au fost afectate negativ în timpul pandemiei.

Înaintea Zilei Mondiale a Sănătății Mintale, sărbătorită anual în 10 octombrie, Hays a demarat un sondaj prin care peste 18.500 de persoane au fost întrebate cum le-au fost afectate sănătatea mintală și bunăstarea în timpul pandemiei. Au primit trei opțiuni de răspuns: “negativ” – 52 la sută dintre ei au ales această variantă, “pozitiv” – 22 la sută și “nu s-a schimbat” – 25 la sută.

“Poate în mod surprinzător, majoritatea respondenților au declarat că sănătatea lor mintală și bunăstarea au fost afectate negativ în timpul pandemiei. Acest lucru ar putea avea la bază mai mulţi factori; deși experiența fiecărei persoane cu privire la pandemie este unică, oamenii din întreaga lume au fost nevoiți să se confrunte cu o serie de provocări în ultimele 18 luni, în viața lor profesională și în afara ei. Angajatorii au o responsabilitate continuă şi trebuie să fie atenţi la nevoile angajaţilor lor. Mai mult, este important ca organizațiile să-și susţină permanent personalul”, arată Sandra Henke, Group Head of People & Culture at Hays.

40 la sută dintre angajatori recunosc că angajații lor au fost afectați negativ

Potrivit sondajului efectuat de Hays România, angajatorii sunt conștienți de efectele negative ale pandemiei asupra sănătății mintale și bunăstării angajaților lor: aproape 40 la sută recunosc că angajații lor au fost afectați. Mai mult, spun că impactul negativ al pandemiei a fost mai semnificativ asupra sănătății mintale, moralului și angajamentului angajaților, decât asupra veniturilor sau profitului.

“Angajatorii trebuie să se concentreze asupra bunăstării și sănătății mintale ale angajaților mai mult ca niciodată. Efectele negative ale pandemiei nu pot fi şterse cu buretele şi trebuie depuse eforturi considerabile în această direcţie. Abordarea poate diferi de la o companie la alta. Cu toate acestea, cel mai important este să fie purtate discuţii frecvente şi aprofundate (de preferat faţă în faţă), oferind permanent recomandări şi support. Este un proces complex, dar grija şi atenţia vor fi 100 la sută apreciate de angajaţi, care vor dori să rămână într-o companie căreia îi pasă”, comentează Timur Makhmutov, director general Hays România.

Sursa: Rezultatele sondajului efectuat de Hays România în iulie-august 2021

Sondajul a fost efectuat de Hays pe LinkedIn, în 23 septembrie 2021. Mai multe informaţii despre sănătatea mintală şi bunăstarea angajaţilor se regăsesc în a doua ediţie a Ghidului Salarial Hays România, ce va fi lansat la sfârşitul lunii octombrie.

Hays România face parte din Hays plc, cea mai mare agenție de recrutare specializată din lume. Cu peste 50 de ani de experiență în recrutare, grupul operează 266 de birouri din 33 de țări. Hays România și-a început activitatea în 2015, în București, și a devenit una dintre cele mai importante companii specializate în recrutarea permanentă din România.

Articolul anterior

Ex-managerul general al OLX își dorește să le ofere oamenilor "o picătură de inspirație", prin propriul site

Articolul următor

UiPath, în top 10 companii din SUA care oferă cel mai bun pachet de compensații pentru angajați

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share