Premieră: Un antreprenor român deschide la București singurul restaurant-pescărie din Europa, aprovizionat direct din portul Villajoyosa

Sorin Barbu, fondatorul lanțului de restaurante cu specific spaniol Alioli, deschide oficial porțile La Pescaderia, concept de magazin tip pescărie, ce deține singurul restaurant din Europa, aprovizionat cu pește și fructe de mare de captură direct din portul Villajoyosa, de lângă Alicante, Spania.

Este pentru prima dată, în istoria de zeci de ani a acestui port, când o firmă privată non-spaniolă are acces direct la licitațiile zilnice și aduce pește de captură la prima mână, în maximum 48 de ore, fără să urmeze traseul standard din patru pași: port – piețe de pește en gros din Spania – piețe en detail din Europa – restaurant.

Portul Villajoyosa este una dintre sursele principale de pește și fructe de mare de captură, de unde se aprovizionează marile piețe en gros din Barcelona, Madrid și Valencia, cei mai importanți furnizori de pește proaspăt pentru țări precum Franța, Italia, Olanda și toată Europa. “Este un moment istoric pentru industria de restaurante din Europa. Ca român, sunt încântat să pun România pe o hartă-cheie în domeniul culinar din Spania. Clienții noștri se pot bucura de produse la nivelul restaurantelor din capitale cu tradiție culinară, direct de la sursă. Deocamdată, aducem lunar 1.600 kg de pește, iar în acest moment avem în meniu circa 30 de specii de pește și fructe de mare proaspete, între care specialități precum creveții roșii și homarii albaștri. Cele mai vândute produse sunt barbunul, scorpia de mare, dorada sălbatică, lufărul, calamarul extra, caracatița și creveții roșii”, declară Sorin Barbu.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Conceptul de pescărie cu restaurant La Pescaderia are o bucătărie deschisă, unde chef-ul internațional de origine italiană, Andrea di Russo, gătește produsele de pește, pentru a fi consumate pe loc sau pentru a fi luate acasă. Principalele modalități de preparare se axează pe specificul spaniol și portughez la plită sau la cuptor.

Un element de inovație este investiția lui Sorin Barbu într-un sistem de livestreaming ce le va permite clienților să aleagă, din fața unui laptop sau a unui telefon mobil, produsele dorite direct din galantar, simulând astfel experiența de alegere a produselor din piața de pește. “Prin acest concept, ne-am asumat și misiunea de a educa piața din România în privința diferenței majore care există între peștele de acvacultură (crescătorie) și peștele de captură, mai ales pentru sănătate. Peștele de acvacultură consumă hrană ce conține făina de pește și animală, antibiotice și antidepresive, pentru că trăiește în țarcuri și are tendința să se canibalizeze. În țările din Vest, nu se mai consumă deloc pește de baltă, considerat un pește sanitar, folosit doar pentru pescuit sportiv”, explică Sorin Barbu.

În ultimii cinci ani, un număr semnificativ de restaurante românești le oferă clienților experiențe gastronomice deosebite. “Principalele provocări în managementul restaurantelor din București sunt legate destabilizarea și motivarea echipelor, având în vedere deficitul de personal, autenticitatea conceptului, accesul la materie primă proaspătă și consecvența calității produselor și a serviciilor. Noul parteneriat cu Portul de Pește Villajoyosa ne ajută să redăm în România aceeași calitate a produselor și serviciilor de care au parte și spaniolii. Un nou stil de viață sănătos. Pește de captură proaspăt, adus direct din port”, spune Bianca Barbu, co-fondator La Pescaderia.

Pentru La Pescaderia by Alioli, situată în Complexul Pipera Plaza, în Voluntari, Sorin Barbu a început cu o investiție de 180.000 de euro și estimează, la finele anului 2019, o cifră de afaceri de 350.000 de euro. Săptămânal, peste 500 de clienți calcă pragul La Pescaderia, iar produsele proaspete sunt aduse de opt ori pe lună.

Sorin Barbu are o experiență de peste 17 ani în domeniul HoReCa. Cele două restaurante, insula Alioli din Mega Image Barbu Văcărescu și La Finca by Alioli, împreună cu cele două food truck-uri pe care le deține, i-au adus, la finalul lui 2018, o cifră de afaceri de 1,23 milioane de euro. 

Articolul anterior

Ex-HR Managerul Penny România va conduce departamentul de Resurse Umane al Billa în Europa Centrală și de Est

Articolul următor

Economia românească pierde peste 20 milioane de lei în fiecare lună în care medicii rezidenţi din promoţia 2019 stau fără loc de muncă

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share