Procedura pentru acordarea eșalonării la plată, în formă simplificată, publicată în Monitorul Oficial

De ieri, contribuabilii pot depune online cererile pentru accesarea eşalonării la plată simplificată, a anunţat Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

“În Monitorul Oficial al României nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020 a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3896/2020, prin care a fost aprobată procedura de acordare a eşalonării la plată de către organul fiscal central, în formă simplificată. Modelul cererii de eşalonare la plată este prevăzut în Anexa nr. 1 la Procedura de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central şi poate fi descărcat pe pagina de internet a ANAF“, precizează ANAF.

Contribuabilii persoane fizice şi juridice pot accesa eşalonarea la plată simplificată, pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligaţiile fiscale principale şi accesorii datorate după data declarării stării de urgenţă. Pentru a accesa eşalonarea la plată simplificată, nu este necesar să se constituie garanţii, ci trebuie îndeplinite, cumulativ, următoarele condiţii: să se depună o cerere până la 15 decembrie inclusiv, sub sancţiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare ce cuprinde cuantumul propus al ratelor de eşalonare; să nu se înregistreze obligaţii fiscale restante la data declarării stării de urgenţă, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. Dacă la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Solicitanții trebuie să nu fie în procedura falimentului; să nu fie în dizolvare; să depumă toate declaraţiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală; să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 şi 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepţie, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative şi judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiţia se consideră îndeplinită.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Pe perioada eşalonării la plată, se pot depune două cereri de modificare a eşalonării – dacă se doreşte includerea în eşalonare a obligaţiilor ce constituie condiţie de plată şi două cereri de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eşalonării, în urma neîndeplinirii condiţiilor. Cererea de eşalonare la plată se soluţionează în termen de cel mult cinci zile de la data depunerii sale. La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eşalonare, şi nici nu este necesară constituirea de garanţii.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share