Angajaţii Daimler au trimis zeci de mii de cărţi poştale conducerii companiei, pentru a protesta faţă de planurile de restructurare şi de reducere a costurilor.
Reprezentanţii angajaţilor şi sindicatul IG Metall au trimis, ieri, la sediul Daimler din Stuttgart, peste 50.000 de cărţi poştale, ce conţin solicitările angajaţilor. Este pentru prima dată în istoria companiei când angajaţii recurg la astfel de măsuri. Disputa dintre sindicat şi conducere se concentrează pe viitorul fabricii Mercedes-Benz din Untertürkheim. Angajaţii susţin că până în 2025 se va renunţa la 4.000 dintre cele 19.000 de locuri de muncă.
Consiliul de Supervizare al grupului auto german Daimler AG a fost de acord, ieri, să sprijine planul strategic ce prevede reducerea costurilor fixe, a cheltuielilor de investiţii şi a celor cu cercetarea şi dezvoltarea, transmite Reuters. Daimler va avea un nou fond de transformare pentru angajaţi, în valoare de un miliard de euro, până în 2025. „Consiliul de Supervizare şi-a exprimat sprijinul deplin pentru strategia companiei, anunţată în octombrie, ce include reducerea cheltuielilor de investiţii şi a celor cu cercetarea şi dezvoltarea la divizia Mercedes-Benz cu 20 la sută până în 2025, faţă de nivelul din 2019”, anunță compania.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Daimler a redus deja costurile, după ce în trimestrul II din 2020 a înregistrat pierderi de 1,91 miliarde de euro, deoarece pandemia a diminuat cu circa o treime vânzările de maşini, furgonete, autobuze şi camioane produse de grupul german. Conducerea şi reprezentanţii angajaţilor au ajuns la un acord pentru înfiinţarea fondului în primul trimestru din 2021, pentru a ajuta la păstrarea locurilor de muncă, în condiţiile în care grupul german se concentrează pe producerea vehiculelor electrice.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Compania germană se aşteaptă acum ca profitul operaţional din 2020 să fie în linie cu cel de anul trecut, de 10,3 miliarde de euro, după ce anterior previzionase un declin al câştigurilor. Previziunile Daimler se bazează pe o normalizare a condiţiilor economice de pe pieţele sale cheie, în absenţa unor noi măsuri de izolare. Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.