Rottaprint a înregistrat o cifră de afaceri de 35 milioane de euro în 2023, în creștere cu 10% față de anul precedent

Cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, companie de familie cu acționariat 100 la sută local, a înregistrat o cifră de afaceri de 35 milioane de euro în 2023, în creștere cu zece la sută față de anul anterior. Compania și-a consolidat poziția pe piețele din Germania și Ungaria, principalele piețe internaționale la nivel de business.

În 2023, Rottaprint s-a concentrat pe creșterea competitivității și consolidarea ariilor de activitate, precum și pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiții în valoare totală de 2 milioane de euro. Circa 75 la sută din suma alocată a fost destinată achizițiilor de echipamente, 20 la sută pentru logistică și cinci la sută pentru software.

“2023 a avut un început incert, cu multe provocări de depășit, însă ne-am concentrat pe creșterea calității produselor noastre și satisfacția clienților. Iar acest lucru s-a confirmat și prin rezultatele unui studiu realizat anul trecut – peste 92 la sută dintre clienți recunosc calitatea serviciilor noastre. Într-un mediu dominat de presiunea asupra costurilor, am observat totuși o atenție crescută asupra sustenabilității, venită mai ales din partea companiilor din retail și industria alimentară”, declară Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

Anul trecut, Rottaprint a tipărit 136 milioane de metri liniari, iar domeniile predominante din care au venit clienții companiei au fost industria alimentară, vinuri și băuturi alcoolice, respectiv sănătate și suplimente alimentare.

Pentru 2024, planurile de dezvoltare ale tipografiei includ consolidarea poziției pe piețele din Germania și Ungaria, unde Rottaprint este prezentă din 2009, respectiv 2013. Acestea sunt principalele țări de export, care cresc organic de la an la an. În acest an, tipografia are un buget de investiții de 1,8 milioane euro. 75 la sută din el este alocat echipamentelor și infrastructurii.

“Ne vom concentra pe integrarea în fluxul de producție a investițiilor tehnologice realizate în 2023 și vom continua să investim în dezvoltarea unor soluții care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producție, de la pregătirea pentru tipar la finsare și livrare. Ne concentrăm în continuare pe automatizare și eficientizare”, adaugă directorul general Rottaprint.

Potrivit reprezentanților Rottaprint, în prima parte a anului, piața pe care activează se va echilibra, iar prețurile se vor stabiliza. Compania preconizează un interes mai mare din partea brandurilor pentru produse mai complexe și sustenabile – de exemplu, etichete care se pot spăla (washable), finisări soft touch sau etichete antifurt inserate sub eticheta autoadezivă.

Pe termen lung, Rottaprint consideră că zona de sustenabilitate va câștiga tot mai mult teren și vor fi implementate în industrie o serie de soluții care să securizeze toată durata de viață a produselor, de la concept până la consum. Clienții vor pune accent pe calitatea serviciilor și a tiparului, iar din acest punct de vedere concurența pe piață va crește.

DESPRE ROTTAPRINT

Este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 33 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține două centre logistice în România, în Brașov și Ilfov, și două în Ungaria și Germania. În 2023, a livrat produse în 13 țări din Europa, SUA și Asia.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share