Ioana Enache, lider de business cu o semnătură distinctă în mediul românesc de afaceri, este noul CEO SanoVita.
SanoVita este unul dintre principalii jucători din industria alimentară de origine vegetală, cu o prezență de peste 25 de ani pe piața locală.
Ioana Enache are o experiență vastă în poziții de conducere locale și regionale, în companii internaționale din sănătate și wellness, farma și retail farmaceutic. A primit numeroase distincții și premii de recunoaștere a performanțelor de leadership, cu precădere în proiecte legate de fuziuni & achiziții, transformarea afacerilor și a echipelor și generarea de creștere sustenabilă. În ultimii zece ani, a fost General Manager regional la Amway și a contribuit substanțial la dezvoltarea companiei americane pe mai multe piețe din Europa Centrală și de Est (ECE).
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
În noua sa funcție, are ca obiectiv strategic accelerarea proceselor de transformare și dezvoltare a companiei, consolidarea poziției SanoVita de lider pe segmente de piață și pe categorii de produse-cheie, lansarea de produse inovatoare, creșterea sustenabilă și deschiderea de noi oportunități de extindere pe plan local și internațional.
„Îmi place să construiesc echipe, business-uri, branduri, și să-mi pun semnătura pe lucruri autentice și de calitate. Am o provocare nouă, ce vine la momentul oportun, și contextul potrivit pentru a duce mai departe succesul SanoVita, în perfectă armonie cu alegerile mele de viață trăită frumos și sănătos, dar și cu stilul meu de leadership, de eleganta determinare, care mi-a fost model de-a lungul timpului – <Leadership with Grace>”, declară Ioana Enache.
Fondul de investiții american Highlander Partners a achiziţionat pachetul majoritar de acţiuni din compania SanoVita la începutul lui 2020. Planurile pentru companie includ accelerarea dezvoltării prin extinderea portofoliului de produse şi prin alte achiziţii de companii cu potenţial semnificativ de creștere.
Sub sloganul „Zi de zi mai bine”, SanoVita are ca misiune sprijinirea celor care vor să-și îmbunătățească stilul de viață, dieta și alegerile alimentare. Oferă o gamă variată de produse vegetariene, de la cereale pentru mic dejun (este fondatoarea pieței de cereale musli), rondele expandate din grâu sau orez, fructe uscate și nuci, băuturi vegetale, tofu, soia, paste vegetale tartinabile și alte alimente de bază.
Deține două centre de producție în județul Vâlcea. În 2020, a devenit producător, ambalator și distribuitor de produse bio și a investit într-o facilitate nouă de producție în Păușești, județul Vâlcea, special construită pentru produsele bio.