Producătorii globali de componente auto Schaeffler, Bosch, Webasto, Veoneer, ZF Friedrichshafen şi Magneti Marelli, cu activități și în România, vor opri sau vor reduce producţia în Europa, din cauza scăderii cererii de la producătorii auto, care au suspendat activitatea în regiune pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus.
„Schaeffler va ajusta capacităţile sale de producţie din Germania şi Europa. Ajustările vor fi realizate în funcţie de specificul fiecărei unităţi şi va ţine cont de cerinţele specifice ale diviziilor companiei”, transmite compania germană. Italienii de la Magneti Marelli a precizat că săptămâna aceasta va suspenda activitatea la majoritatea fabricilor din Europa, după ce oprise deja producţia în Italia până în 27 martie, informează Agerpres.
Grupul german Webasto şi-a închis unitatea din Les Châtelliers-Châteaumur, Franţa, şi o uzină din Torino, Italia, a declarat preşedintele Holger Engelmann, pentru Automotive News Europe. „Ne aşteptăm să fim nevoiţi să reducem producţia, în special în Europa şi SUA”, a adăugat el. Un purtător de cuvânt al companiei suedeze Veoneer a precizat că fabricile din Suedia, Franţa şi Canada „lucrează la un nivel extrem de scăzut”.
Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”
Concernul german Bosch a anunţat că din 25 martie va fi redusă drastic activitatea la unităţile sale din Germania, după ce suspendase sau redusese producţia la fabricile din Franţa, Italia şi Spania. Grupul german ZF a anunţat că ia măsuri pentru încetinirea sau suspendarea producţiei pe piaţa sa internă, unde a cerut Guvernului ajutor la acoperirea salariilor în timpul crizei. Şi Webasto ia în considerare să solicite ajutor.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
O certitudine este că producătorul german de componente auto Dräxlmaier își suspendă activitatea din România. Perioada de suspendare va viza un interval de două până la patru săptămâni, din 23 martie, și depinde de evoluțiile viitoare. În intervalul în care activitatea va fi sistată, angajații vor fi în șomaj tehnic și vor primi 75 la sută din salariu.
Dräxlmaier are aproape 15.000 de angajați în România. Luna trecută, anunța că vrea să-și extindă activitatea de la Timișoara, prin construcția unei fabrici de baterii pentru mașini electrice și a unui centru de dezvoltare. Grupul german deține unități de producție în Satu Mare, Pitești, Timișoara, Hunedoara și Brașov.
Și Michelin se aliniază deciziilor luate la întregii industrii auto şi oprește producţia de anvelope la fabrica Victoria din Floreşti, judeţul Prahova. Compania anticipează o scădere importantă a comenzilor, ceea ce impune ajustarea producţiei in consecinţă. Uzina Victoria îşi va opri activitatea progresiv. Între 24 și 29 martie, majoritatea sectoarelor vor fi oprite, cu excepţia anumitor activităţi critice sau cu foc continuu, care vor avea un program specific. În funcţie de evoluţia situaţiei, poate fi prelungită perioada de închidere.