Foto: Julia M Cameron

În 15 mai, starea de urgență se încheie, însă școlile din România rămân închise. Reprezentanții școlilor particulare solicită Guvernului să ia în considerare adoptarea de urgență a unor măsuri de sprijin pentru traversarea acestei perioade, în care activitatea lor rămâne limitată la mediul online. 

Școlile particulare invită Guvernul la dialog deschis și la crearea unui parteneriat constructiv pentru îmbunătățirea imediată a sistemului național de învățământ. “Este momentul cel mai potrivit pentru a arăta contribuția școlilor particulare la inovarea în educație și la felul în care putem să ne uităm spre viitorul educației din România cu speranță. Există perioade când avem nevoie de sprijin pentru a putea deveni mai puternici împreună. Aceasta este una dintre ele: împreună, pentru toți elevii din România”, declară  Elena Lotrean, lider al Grupului de lucru Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României.

Reprezentanții școlilor particulare au trimis o solicitare premierului Ludovic Orban, cu o invitație de a crea un dialog real între aceste instituții și Guvern. Acum, când învățarea online a devenit obligatorie și pentru școlile de stat, semnatarii scrisorii, reprezentanți ai școlilor particulare, își pun la dispoziție, gratuit, resursele umane, de know-how și de infrastructură, pentru a furniza training/ consiliere pentru implementarea cât mai rapidă, în sistemul public, a învățământului online. 

De la închiderea școlilor, multe dintre aceste instituții au continuat predarea online, și-au pregătit profesorii și și-au adaptat resursele ca să răspundă provocărilor învățării la distanță. “Au trecut 40 de zile de când am fost nevoiți să suspendăm cursurile în unitățile particulare de învățământ. În această perioadă, reprezentanții școlilor și cadrele didactice au depus toate eforturile pentru a continua activitatea didactică online. Am greșit, am învățat, am îmbunătățit, ne-am adaptat noului context, astfel încât elevii și preșcolarii să beneficieze de continuitate, de interacțiune cu profesorii și cu colegii, să beneficieze de sprijinul nostru. Ne dorim în aceeași măsură ca, în această perioadă, autoritățile și reprezentanții școlilor particulare să găsească soluții pentru a asigura continuitate segmentului privat din sistemul național de învățământ preuniversitar”, arată Christian Comșa, președintele Asociației Școlilor Particulare.

“De la începutul crizei, am pus la dispoziția celorlalte școli toate materialele de comunicare și planificare a învățării de la distanță. Acum oferim ateliere practice profesorilor care vor să învețe concret cum să predea online, cum să-și transforme resursele, cum să comunice cu elevii lor, etc. Alături de celelalte școli private, ne oferim experiența și cunoașterea pentru a sprijini Ministerul Educației în dezvoltarea programului de pregătire a profesorilor pentru învățarea virtuală”, spune Diana Segărceanu, director executiv Avenor College. 

Sistemul de învățământ particular din România cuprinde 1.100 unități de învățământ – 15 la sută din total -,  în care studiază peste 150.000 de elevi și predau peste 19.000 de cadre didactice. Școlile particulare au o contribuție directă și indirectă în economie de trei miliarde de lei pe an. 

Inițiatorii acestui demers sunt Christian Comșa (președinte Asociația Școlilor Particulare), Elena Lotrean (lider al Grupului de lucru Educație al Coaliției pentru Dezvoltarea României), Cătălin Viorel Nan (Federația Națională a Părinților), Ruxandra Mercea (Transylvania College Cluj), Diana Segărceanu (Avenor College), Alina Cristiana Cîrjă (Liceul Româno-Finlandez București), Cristina Catană Bucă (Școala Româno-Britanică Craiova), Ionica Paraschiv (Școala Româno-Britanică Suceava), Ornela Anghel (Școala Primară Jules Verne Brașov) și Oana Albu (Paradis International College).

DESPRE ASOCIAȚIA ROMÂNĂ A TINERILOR CU INIȚIATIVĂ

Se implică în comunitatile locale de peste 17 ani. Din 2016, a dezvoltat conceptul de Școala Româno-Britanică drept model educațional replicabil în comunitățile mici și în școlile publice, cu scopul de a crește calitatea sistemului de învățământ românesc. Din 1 mai 2020, a pus la dispoziție, gratuit, învățătorilor din școlile publice, platforma online.scoalabritanica.ro și un call center dedicat profesorilor care întâmpină dificultăți în utilizarea noilor tehnologii. ARTI este și inițiatorul Clusterului EDUTIC, singurul de acest tip din România, ce propune dezvoltarea, din 2021, a Centrului Național de Cercetare-Dezvoltare TIC în Educație.

Abonează-te la newsletter

Cele mai proaspete știri de pe AngajatorulMeu.ro, direct pe adresa ta de mail.

S-ar putea să-ți placă

Admiterea la universitate: facultățile de Medicină sunt căutate în continuare, cele de Farmacie rămân cu bănci goale

Pentru concursul de admitere în Universitatea de Medicină şi Farmacie (UMF) “Carol…

UMF Iași: Prima universitate de Medicină și Farmacie din România, în topul mondial

La indicatorul vizibilitate academică la nivel internațional, Universitatea de Medicină și Farmacie…

Fondatorul unei școli private din Cluj: Sunt tot mai mulți “specialiști” în creșterea copiilor și tot mai puțini părinți

Dan Baciu, co-fondatorul Transylvania College, se declară dezamăgit de modul în care…

UMF Iaşi: 8,91, ultima medie de admitere la buget, la Medicină Generală

2.150 de candidaţi au participat la examenul de admitere din acest an,…