Soluția găsită de sute de mii de americani care și-au pierdut jobul: s-au făcut patroni

Economia trece printr-o perioadă dificilă, iar viitorul este incert, însă asta nu-i descurajează pe americani. În ultimele luni, au fost create mai multe companii ca niciodată în SUA, un fenomen alimentat de un şomaj masiv şi condiţii de finanţare relaxate, transmite AFP.

“Nu este atât de surprinzător pe cât credeţi. Oamenii înfiinţează companii pentru că şi-au pierdut locul de muncă. Şi pentru că au banii cu care să facă acest lucru”, explică John Dearie, preşedinte şi fondator al Centrului pentru antreprenoriat american (Center for American Entrepreneurship).

Rata dobânzilor este la cel mai scăzut nivel, băncile au tendinţa de a acorda împrumuturi, iar nivelul de economisire a atins un nivel ridicat, graţie ajutoarelor acordate de Guvern. În perioada iulie-septembrie, circa 1,6 milioane de firme au fost înfiinţate în SUA, o cifră record. Pragul de un milion de firme într-un singur trimestru nu a fost depăşit niciodată în SUA, notează Agerpres.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

“Pandemia i-a încurajat cu adevărat pe tineri şi adulţi să-şi facă propria lor firmă. Motivul este simplu: oamenii şi-au pierdut locul de muncă. Oamenii văd că lumea se schimbă, că există noi nevoi, iar firmele vor să răspundă la aceste nevoi apărute în urma crizei”, susţine J.D. LaRock, preşedintele Network for Teaching Entrepreneurship, o organizaţie ce formează antreprenori, în special tineri, în 12 ţări.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Un exemplu tipic este Leeland Lambert, 38 de ani. “La mijlocul lunii iunie, mi s-a spus că urmează să fiu disponibilizat”, spune acest fost responsabil de operaţiuni la un centru de primire, care trăieşte la Salt Lake City, statul Utah. Când a aflat că îşi va pierde locul de muncă şi că nu există perspectiva de a găsi un alt loc de muncă pe termen scurt, Lambert a decis în sfârşit să-şi înfiinţeze o firmă de coaching personal, la care se gândea de mai mulţi ani. “Atunci când aveam un loc de muncă, îmi spuneam că pot să mă gândesc la această idee în timpul meu liber. După ce mi-am pierdut jobul, am decis să mă lansez”, spune Leeland Lambert.

De la începutul crizei, 22 de milioane de americani şi-au pierdut locul de muncă. Jumătate sunt încă în şomaj, fără a mai vorbi de cei ale căror venituri au scăzut drastic. În condiţiile în care unele sectoare economice, precum restaurantele sau turismul, continuă să sufere, înfiinţarea propriei firme este uneori singura modalitate de a-ţi câştiga traiul.

Deocamdată este dificil de spus care sunt sectoarele care au beneficiat de aceste înfiinţări de firme, deoarece datele oficiale nu precizează acest lucru. Însă John Dearie menţionează în special activităţile care au legătură cu criza Covid, precum cele de livrări de mâncare, via, printre altele, serviciul Uber, care a cerut şoferilor săi să-şi înfiinţeze propria lor firmă.

Livrările prin platforma online Amazon, care funcţionează pe acelaşi principiu, au şi ele perspective frumoase în faţă, apreciază John Haltiwanger, profesor de economie la Universitatea din Maryland.Covid-19 a accelerat tendinţele care erau deja prezente în economie, precum dezvoltarea vânzărilor online. În opinia lui Haltiwanger, există multe oportunităţi în acest domeniu, deoarece o parte din aceste schimbări vor deveni permanente, iar companiile care vor facilita aceste schimbări, cred că vor funcţiona bine.

O parte importantă din populaţia SUA este în continuare în telemuncă, iar mulţi dintre elevi nu au revenit la şcoală.

Articolul anterior

Roboţii vor elimina 85 de milioane de joburi, în următorii cinci ani. În ce domenii vor continua să fie mai "căutați" oamenii

Articolul următor

Strategul financiar Ioana Arsenie a lansat o aplicație ce ajută IMM-urile în procesul de digitalizare

Articole din aceeași categorie
Total
6
Share