Specialiștii în inteligență artificială de la Raiffeisen Bank România au creat ARI, un instrument ce optimizează viteza de învățare și productivitatea echipelor

Raiffeisen Bank România marchează o nouă etapă în transformarea digitală a operațiunilor bancare și continuă investițiile în tehnologii inovatoare, prin lansarea unui instrument inovator de inteligență artificială.

Creat ca să optimizeze viteza de învățare și productivitatea echipelor, ARI este un instrument de lucru complex, care le oferă experților din bancă acces rapid și eficient la informații specializate și are un rol-cheie în procesul de onboarding și în formarea continuă a echipelor.

ARI se antrenează zilnic în diverse domenii, printre care Planificare Financiară Personală și creditare ipotecară, dar și pentru a dobândi expertiză în materie de proceduri interne ce țin de reglementările specifice industriei bancare. Înainte de lansarea oficială, doar în domeniul Planificării Financiare Personale, a fost antrenat de o echipă de peste 200 de specialiști ai băncii, prin mai mult de 5.000 de interacțiuni. Echipele din bancă lucrează constant la extinderea cunoștințelor ARI, pentru ca asistentul virtual să ajute pe viitor cu răspunsuri clare și cu acuratețe maximă.

“În dezvoltările interne, vedem inteligența artificială nu doar ca pe un instrument tehnologic, ci ca pe un partener strategic în redefinirea și optimizarea continuă a operațiunilor noastre. ARI îmbunătățește semnificativ productivitatea echipelor și contribuie la o mai bună înțelegere a produselor noastre bancare. Oferă acces facil la informații validate și relevante și crește astfel viteza de răspuns. Echipelor le rămâne mai mult timp să  se concentreze pe ce știu să facă cel mai bine: interacțiuni personalizate 1:1 cu clienții noștri”, declară Zdenek Romanek, președinte & CEO Raiffeisen Bank România.

În ceea ce privește creditarea, pe lângă asistența cu privire la ofertele ce țin de creditele garantate cu ipotecă, ARI oferă informații detaliate despre produsele de economisire, asigurări, fonduri de investiții și pensii. Până acum, printr-un proces de învățare learn by doing, a gestionat cu succes răspunsuri la peste 70 la sută dintre întrebările adresate și a atins o rată de răspuns corect de 98 la sută.

Viteza de răspuns s-a îmbunătățit rapid, odată cu calitatea interacțiunilor dintre colegi, facilitând un flux de lucru optimizat și mai puțin susceptibil la erori umane. Principalele domenii de întrebări includ creditele ipotecare, documentația necesară pentru credite, refinanțarea, asigurările la credite, garanțiile și eligibilitatea imobilelor.

Raiffeisen Bank România a dezvoltat propriul departament de inteligență artificială din 2019. Departamentul este alcătuit din circa 30 de experți (ML Engineers, ML Ops, Dev Ops și Data Engineers), care au dezvoltat deja 12 aplicații ce folosesc modele de Inteligență Artificială.

DESPRE RAIFFEISEN BANK ROMÂNIA

Deservește peste 2,2 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. De mai bine de 25 de ani, susține mediul economic din România și oferă produse și servicii financiare dezvoltate ca să acopere nevoile clienților.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share