Studiu: 90 la sută dintre angajații români între 25 și 45 ani cred că brandul personal îi ajută să obțină un job mai bun

AVANTAJ. Principalele argumente identificate de angajați în favoarea unei investiții susținute în reputația personală sunt faptul că aceasta construiește încredere și credibilitate în fața clienților și a partenerilor de business. / Foto: Karolina Grabowska

Într-un context marcat de pandemie, perioade de carantină și presiune socio-economică, 49 la sută dintre angajații între 25 și 45 de ani consideră că reputația personală este mai importantă pentru dezvoltarea carierei decât înainte de începutul crizei, arată un studiu realizat de BrandingUP – un proiect de learning privind reputația personală. Dintre ei, 31 la sută investesc în construcția unui brand personal, pentru a-și asigura șanse mai bune.

Principalele argumente identificate de angajați în favoarea unei investiții susținute în reputația personală sunt faptul că aceasta construiește încredere și credibilitate în fața clienților și a partenerilor de business (79,6 la sută), rețeaua de contacte creată în urma implementării strategiei de comunicare a brandului personal (50 la sută) și vizibilitatea dobândită odată cu creșterea expunerii în piață (42,6 la sută). Au mai fost indicate drept beneficii și creșterea directă sau indirectă a veniturilor, creșterea autorității în domeniul de activitate și a autonomiei personale și îmbunătățirea controlului în situații de criză.

“Suntem plăcut surprinși de faptul că există o apreciere atât de mare a importanței reputației personale atât din partea angajaților, cât și a angajatorilor. Am observat această creștere încă de anul trecut, iar sutele de cursanți pe care i-am avut de la începutul crizei au venit să dovedească interesul crescut față de acest instrument. Am vrut să avem o imagine cât mai clară a trendului pe care l-am identificat și a provocărilor pe care le întâmpină cei care doresc să-și construiască un brand personal. Este îmbucurător și faptul că, dintre cei aproape 70 la sută care încă nu au început să utilizeze acest instrument, jumătate afirmă că ar fi interesați să înceapă investiția în propriul brand”, spune Alina Stoian, fondator BrandingUP, Personal brand strategist.

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Una dintre cele mai importante concluzii ale cercetării a fost relevanța atribuită reputației personale în procesul de recrutare. Aproape 90 la sută dintre angajatori acordă o importanță deosebită angajaților cu branduri personale puternice. 34,3 la sută dintre ei consideră reputația personală ca fiind esențială în succesul afacerii și în conturarea imaginii companiei.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

“Mai mult ca oricând, reputația personală și brandul personal reprezintă un diferențiator puternic într-un proces de recrutare, mai ales când vorbim de poziții de management sau experți de top. Oamenii investesc tot mai mult în capitalul lor de imagine de pe piața muncii, prin participarea ca speakeri la evenimente și conferințe, prin articole publicate, prin expunere în media. S-a produs o schimbare importantă de la maniera clasică de a aplica pentru un job – CV impresionant, postat pe LinkedIn, spre maniere îndrăznețe – oamenii caută să apară pe Google, iar recrutorii din marile companii îi abordează cu prioritate pe aceștia”, susține și Luiza Müller, HR Director, Orange România.

La studiu au participat circa 200 de manageri de top, antreprenori și specialiști liber profesioniști sau angajați din domenii variate – IT, banking, marketing și comunicare, avocatură, agricultură, consultanță și administrație publică. Dintre respondenți 36,11 la sută reprezintă angajatorii. Studiul a fost realizat în septembrie-octombrie.

BrandingUP a realizat și un focus grup cu 30 de răspunsuri de la respondenți din străinătate, cu precădere din Spania, Italia și Portugalia, dar și din state cu culturi corporative diferite, precum Austria, Olanda, Elveția sau Turcia. Ideea testării opiniei internaționale despre reputația personală a venit din dorința de a face o comparație între trendurile existente în alte state, cu o istorie mai bogată în abordarea reputației personale, și curentul înregistrat în România. Concluzia este că trendul este similar cu țările incluse în focus grup. Diferențele sunt de 2-5  la sută.

DESPRE BRANDINGUP

Este un proiect creat de o echipă care a pus laolaltă trei zone distincte ale comunicării, pentru a crea un curs complex de construcție a brandului personal. Zona de strategie este acoperită de Alina Stoian, antreprenor în domeniul comunicării de mai bine de 15 ani și expert în construcția de strategii de succes. Neuro-comunicarea și depășirea barierelor personale este acoperită de Gabriela Râșnoveanu, specialist în HR cu peste 18 ani experiență în mediul corporate și în cel antreprenorial. De partea de discurs public și de conținut în comunicare se ocupă Alina Cocuți, specialist în comunicare și personal branding coach, cu experiență în medii de comunicare variate, de la cel instituțional sau corporate, la zona civică. BrandingUP s-a născut în vara lui 2019, din dorința de a-i ajuta pe oameni să comunice și să se comunice mai bine, și s-a concretizat într-o serie de masterclass-uri pe cele trei module, workshop-uri, webinarii gratuite și sesiuni individuale de consultanță.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share