Studiu AON: Două treimi dintre companiile din România au implementat strategii de wellbeing în rândul angajaților

Foto: cookie_studio @ freepik

Angajații care beneficiază de programe de wellbeing la locul de muncă au o probabilitate cu până la 70 la sută mai mică să se îndrepte către un alt angajator, arată studiul Global Wellbeing Survey Report pentru 2022-2023, realizat de AON.

La nivel global, 83 la sută dintre companiile intervievate au implementat o strategie pentru bunăstarea angajaților, cu 28 la sută mai mult decât în 2020. Programele companiilor pun accentul pe componenta financiară și profesională (54 la sută), urmată de cea emoțională (51 la sută), fizică (50 la sută) și socială (47 la sută).

“În 2023, 67 la sută dintre companii au strategii de wellbeing deja implementate, cu patru procente mai mult decât anul trecut. Interesant de observat este faptul că preocupările companiilor s-au schimbat. Dacă anul trecut, imediat după pandemie, componenta emoțională de wellbeing era principala prioritate, în 2023, prioritar este echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Bunăstarea financiară este mai puțin abordată de companiile din România”, arată Armina Dobrică, Senior Consultant, Wellbeing & Culture Aon România.

Aon România a realizat un studiu bazat pe chestionar, aplicat pe o bază de 106 companii din IT, producție, retail, telecomunicații, financiar, construcții, auto sau agricultură. 24 la sută dintre ele au sub 50 de angajați, 22 la sută au 251-500, 21 la sută – 101-250 și 18 la sută – peste 1.001.

Dintre companiile participante la studiu, 92 la sută pun la dispoziție beneficii medicale private. Majoritatea acoperă servicii precum analize medicale, consultații și radiografii. Prețul pentru aceste beneficii este același pentru toți angajații în cazul a 87 la sută dintre răspunsuri și variază de la sub 600 de lei/angajat până la peste 3.000.

“Dacă ne uităm la o mediană a pieței, limita de deductibilitate este în jur de 400 de euro, însă multe companii depășesc această sumă. Acest lucru vine din nevoia reală de a menține acest beneficiu la un nivel cât mai ridicat. Angajații cred că beneficiul medical este cel mai important, aspect consolidat și de studiile din domeniu, care arată că se află în top 3 în preferințele angajaților. Observăm și o schimbare de paradigmă în ceea ce privește beneficiile acordate angajaților, în sensul că toate nivelurile de senioritate beneficiază de aceleași avantaje. Credem că aplatizarea acestei tendințe este încurajată de acțiunile de incluziune și diversitate”, declară Adrian Low-Vesa, Director Health & Benefits Practice Aon România.

Pe lângă serviciile medicale, strategiile de wellbeing implică o multitudine de servicii și programe menite să sporească eficiența, retenția și satisfacția angajaților. Printre ele se numără posibilitatea de a lucra de acasă sau în sistem hibrid, cu un grad de adopție în rândul a 92 la sută dintre companii, vouchere, zile în plus de concediu, posibilitatea unei perioade sabatice, asigurare de călătorie, accesul la cursuri de dezvoltare sau activități culturale.

“Employee Assistance Programs (en. programe de asistență pentru angajați), au crescut mult în pandemie, când companiile au început să le ofere angajaților acces la consultații psihologice, pentru stabilitate emoțională. Dar la fel de importantă este stabilitatea financiară. Doar 25 la sută dintre companiile intervievate oferă, de exemplu, pensii private. Având în vedere nivelul scăzut de educație financiară din România, organizațiile ar putea deveni promotori pentru o planificare mai eficientă a finanțelor personale. Un plan de pensie privată început foarte devreme în viață face retragerea din activitate mult mai confortabilă”, spune Armina Dobrică.

”Procentul crește de la an la an, însă nu se observă o efervescență în acest sens. Companiile caută să investească în soluții palpabile acum, precum acoperirea medicală ce poate fi accesată ușor și rapid. Pensia privată este un beneficiu pe termen lung, ale cărui rezultate se văd destul de târziu”, completează Adrian Low-Vesa.

DESPRE AON ROMÂNIA

Este filiala locală a Aon plc, lider mondial în furnizarea de soluții de management al riscului, brokeraj de asigurări și reasigurări, consultanță resurse umane și externalizare de servicii. Aon plc a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajați și manager captive de surse multiple din industria de profil.

Aon România este unul dintre cei mai importanți brokeri de asigurări din România și oferă servicii profesionale societăților comerciale și instituțiilor financiare. Aon dezvoltă strategii bazate pe date și livrate de experți, ce reduc volatilitatea cu care se confruntă clienții și ajută la maximizarea performanțelor.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share