Studiu: Ce beneficii extrasalariale și-au ales angajații în 2018 și ce bugete au alocat companiile

Tichetele de masă, cadourile (cardurile și tichetele cadou), decontarea transportului, turismul intern (tichetele de vacanță) şi pensiile private (pilonul 3) sunt principalele beneficii extrasalariale pentru care angajații români au optat anul trecut, potrivit Analizei anuale BenefitOnline.ro asupra tendințelor de pe piața de beneficii extrasalariale din România.

În timp ce preferințele angajaților în materie de beneficii se mențin la un nivel apropiat de cel din 2017, bugetele cheltuite de companii în platformă au crescut cu 150 la sută, de la an la an. Dacă în 2017 angajatorii au cheltuit peste 46 de milioane de lei pentru beneficiile pe care angajații și le-au ales accesând BenefitOnline.ro, în 2018 companiile au alocat 114 milioane. Numărul de angajați care au utilizat platforma, anul trecut, a ajuns la 103.000. 

Suma medie acordată lunar de companii pentru beneficiile extrasalariale ale angajaților, în 2018, a fost de 355 de lei, de la 320, cu un an înainte, ceea ce reprezintă o creștere de 11 la sută. “Opțiunile angajaților în ultimii ani indică o tendință evidentă înspre alegerea unor beneficii extrasalariale cu impact fiscal avantajos. În 2018, 84 la sută din bugetele alocate de companii au fost cheltuite de angajați pentru beneficii scutite total sau parțial de taxe și doar 16 la sută pentru beneficii în natură. Acest aspect ne arată că angajații sunt foarte atenți și raționali când își aleg beneficiile și doresc să maximizeze bugetul lunar acordat de companie”, spune Stelian Bogza, co-fondator BenefitOnline.ro.

Facilități fiscale

Din totalul beneficiilor tranzacționate prin BenefitOnline.ro, tichetele de masă, beneficii din categoria celor deductibile, se situează pe primul loc. Circa 59 la sută din bugete au fost direcționate de angajați către acestea. Valoarea medie lunară per tranzacție a fost de 207 lei. 

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Alături de tichetele de masă, și voucherele de vacanță beneficiază de același regim fiscal: taxe 0 la sută pentru angajatori și zece la sută impozit pe venit pentru angajați. Și cadourile și tichetele cadou oferite angajaților și copiilor minori ai acestora beneficiază de deductibilitate și sunt scutite de la plata taxelor și impozitelor, când sunt acordate la ocazii speciale prevăzute de lege (Paști, Crăciun, 8 Martie, 1 Iunie). 

Abonamentele la rețele și clinici medicale private, asigurările de sănătate și pensiile facultative din pilonul 3 mai beneficiază de exceptare de la plată a tuturor taxelor, pentru angajatori și pentru angajați, în limita a 400 euro/an. Training-urile profesionale și decontarea abonamentelor pentru transport sunt cheltuieli deductibile pentru companii. 

Cele mai dorite beneficii extrasalariale 

În topul preferințelor angajaților pentru beneficii extrasalariale regăsim, după tichetele de masă, cadourile (oferite sub formă de carduri cadou la retaileri importanți, tichete sau vouchere de cumpărături etc.) – peste 20 la sută din bugete și decontarea serviciilor de transport, care atrag aproape șapte la sută din bugete.  

Vacanțele în România s-au situat pe locul al 4-lea în topul preferințelor angajaților români. Ele pot fi accesate prin voucherele de vacanță. Și pensiile facultative – pilonul 3, activitățile din categoria Fitness & sport și Sănătate s-au regăsit în preferințele angajaților de anul trecut. De la an la an, cele mai importante creșteri au fost înregistrate în categoriile Turism intern (tichete de vacanță) – bugete alocate cu 22 la sută mai mari în 2018, față de 2017 – și în Fitness & sport  – plus 38 la sută anul trecut.

Cel mai scump beneficiu

Cea mai accesată ofertă specială a fost din categoria Fitness & sport – abonamentul World Class, cu o valoare medie per tranzacție de 332 de lei. Cel mai scump beneficiu accesat în 2018, pe BenefitOnline.ro, a fost înregistrat în categoria Sănătate – un pachet de servicii stomatologice redus cu 30 la sută față de prețul inițial, în valoare de 24.000 de lei, plătit cu bani personali, la care clientul a făcut o economie de aproape 10.000 de lei. Cu un an în urmă, cel mai scump beneficiu accesat a fost un pachet de naștere la un furnizor de servicii medicale, în valoare de 4.950 de lei. 

Opțiunile angajaților, în funcție de generația din care fac parte

Anul trecut, bugetele cheltuite de femei le-au depășit pe cele cheltuite de bărbați. Excepție au făcut pensiile private – 44 la sută femei vs. 56 la sută bărbați. Cea mai mare diferență este vizibilă la achiziția de cursuri profesionale – 63 la sută vs. 37 la sută.

Generația din care fac parte angajații este un alt factor ce determină opțiuni diferite în alegerea beneficiilor. Baby Boomers și angajații din Generația X au optat preponderent pentru vacanțe în România (tichete de vacanță), pensii private și cursuri profesionale. Reprezentanții Generației Y și-au ales beneficii precum cadouri, transport, sport, cursuri profesionale și telecom & electroIT. Cei mai tineri angajați, din Generația Z, au optat mai ales pentru cadouri, sport și telecom & electroIT.

Anul trecut, platforma BenefitOnline.ro a fost utilizată de Baby Boomers (n. 1945-1960)  în proporție de 2,2 la sută, reprezentanți ai Generației X (n. 1961-1980) – 16,7 la sută, Generației Y (n. 1981- 1995) – 68,8 la sută, Generației Z (n. după 1995) – 12,2 la sută. Pentru acest an, reprezentanții BenefitOnline.ro se așteaptă ca, odată cu includerea Tichetelor culturale în categoria de beneficii extrasalariale, estimată pentru luna mai, acestea să atragă interesul tuturor categoriilor de utilizatori ai platformei și între 3-5 la sută din bugetele tranzacționate în platformă.

DESPRE BENEFITONLINE.RO

Este platforma online cu cele mai multe beneficii extrasalariale pentru angajați din România. Oferă companiilor un flux complet pentru administrarea, raportarea și integrarea în contabilitate și salarizare a beneficiilor acordate angajaților. Mai mult de 117.000 de angajați din România, din peste 250 de companii, accesează BenefitOnline.ro pentru a-și alege beneficiile extrasalariale, dintr-o paletă de peste 3.200, de la 1.923 de furnizori. Față de acum un an, numărul de beneficii extrasalariale active incluse în platformă a crescut cu peste 700, iar numărul furnizorilor – cu peste 500.

Articolul anterior

Profesorul de pian care a preluat afacerea cu sticlă a familiei, la 21 ani, și a creat un business de 120.000 de euro

Articolul următor

Société Générale elimină 1.600 de locuri de muncă

Articole din aceeași categorie
Total
25
Share