Studiu: De ce le e cel mai dor românilor, în pandemie: nu vor să revină la birou, ci la călătorii și ieșiri în oraș

38 la sută dintre români își doresc cel mai mult să revină la normal posibilitatea de a călători, unu din patru tânjesc după întâlnirile cu familia și prietenii și doar unu din zece și-ar dori să revină fizic la job, arată un studiu derulat de Reveal Marketing Research.

Călătoriile sunt pe primul loc în preferințele românilor, atunci când vine vorba de revenirea la normal, mai ales în rândul celor cu venituri mai ridicate. 38 la sută dintre ei își doresc să poată călători din nou ca înainte. 48 la sută dintre familiile moderne, urmate de 46 la sută dintre tinerii profesioniști, afirmă că le este dor de călătorii. Circa o treime dintre adulții fără partener a menționat același lucru.

Întrebați ce activități ar dori cel mai mult să revină cât mai repede la normal, românii au selectat în proporție de 25 la sută întâlnirile cu familia și prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile tradiționale sunt la egalitate cu maturii fără partener în privința acestei opțiuni. Ambele categorii înregistrează un procent de 27 la sută. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat în cea mai mare măsură aceasta opțiune. 40 la sută dintre ei își doresc să se poată întâlni în condiții normale cu prietenii și familiile lor (milenialii – 20 la sută, tinerii profesioniști – 20 la sută).

Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Activitățile de recreere sunt și ele printre opțiunile românilor atunci când se gândesc la ce și-ar dori să revină la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23 la sută dintre maturii fară partener își doresc să poată ieși din nou în oraș ca înainte sau să își poată practica hobby-urile, urmați de mileniali, cu 22 la sută.

Noua normalitate: telemunca și shopping-ul online

Revenirea la job nu se află în topul dorințele românilor în legătură cu reluarea activităților așa cum erau ele înaintea izbucnirii pandemiei. Doar unu din zece români au menționat această opțiune. Dintre segmentele analizate, doar 13 la sută dintre tinerii profesioniști și opt la sută din familiile moderne își doresc să revină la normal mai repede mersul la serviciu. Datele sugerează faptul că romanii au reușit să se adapteze noii realității și să își poată îndeplini munca, indiferent de locație.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Cumpărăturile în magazinele fizice se află printre ultimele opțiuni selectate de respondenți – doar patru la sută dintre români au bifat aceasta activitate. O explicație ar putea fi faptul că magazinele fizice sunt deschise, în continuare, iar schimbările apărute vizează doar măsurile de protecție împotriva răspândirii coronavirusului. Așadar, românilor nu le este dor să facă cumpărături în magazinele fizice, deoarece este o activitate pe care o desfășoară și acum. Pe de altă parte, există o tendință a oamenilor de a se îndrepta tot mai mult spre mediul online. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43 la sută dintre români afirmă că fac cumpărături online într-o săptămână obișnuită.  

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosită pentru studiu a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview). Între 7 și 13 octombrie, au fost derulate 1.017 interviuri online cu respondenți peste 18 ani, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban și rural. Eroarea de eșantionare este +/- 3 la sută, iar nivelul de încredere de 95 la sută.

Articolul anterior

CEO-ul Zalando, cel mai mare retailer online din Europa, demisionează pentru a acorda prioritate carierei soției sale

Articolul următor

Centrul de Inginerie Bosch din Cluj: responsabilitate și pasiune pentru tehnologie și o echipă tânără și dinamică, ce contribuie la clădirea unui viitor mai bun

Articole din aceeași categorie
Total
2
Share