Studiu Hays: 40 la sută dintre angajaţi iau în considerare schimbarea locului de muncă

Perioada dificilă și provocatoare prin care am trecut a determinat angajaţii să se gândească mai mult la noi oportunități de carieră, relevă un studiu elaborat de Hays România.

40 la sută dintre angajaţii din opt domenii se declară deschişi la noi oportunităţi şi iau în considerare schimbarea locului de muncă în următoarele 12 luni. Principalii factori din spatele dorinței angajaților de a pleca de la locul actual de muncă sunt nemulțumirea față de nivelul salarial actual (32 la sută) și lipsa de transparență din partea angajatorilor cu privire la modul în care sunt stabilite nivelurile salariale și creșterile salariale (67 la sută).

Potrivit experților Hays, procentul ridicat al angajaţilor care iau în considerare schimbarea jobului ar trebui să fie un semnal de avertizare pentru companii. Această tendință poate avea un impact major asupra rezultatelor lor și poate afecta continuitatea, profitabilitatea și productivitatea, astfel că departamentele de resurse umane şi managerii au în faţă o nouă provocare: dezvoltarea unor strategii de atracție și retenţie a angajaţilor pentru anul următor.

“Comunicarea clară, deschisă şi transparentă cu privire la pachetul financiar reprezintă un prim pas. Salariul rămâne o prioritate pentru angajaţi şi este factorul determinant în decizia lor de a rămâne sau a părăsi compania. Ca angajator, e obligatoriu să setaţi aşteptări realiste, să le comunicaţi angajaţilor etapele pentru promovare şi grilele salariale. Astfel, discrepanţele dintre aşteptări şi ofertă sunt estompate.

În al doilea rând, trebuie să fim conştienţi că flexibilitatea nu mai reprezintă un avantaj competitiv, ci o normalitate. O normalitate care vă va ajuta să reţineţi talentele de top. Flexibilitatea are diferite valenţe şi nu se referă doar la implementarea şi păstrarea unui model de lucru hibrid. Aceasta trebuie dovedită la toate nivelurile şi sub toate aspectele, trebuie să fie un concept adoptat intrinsec de ambele părţi implicate şi materializată prin acţiuni clare, constante”, spune Timur Makhmutov, director general Hays România.

Mai multe răspunsuri se pot regăsi în Ghidul Salarial 2021-2022 care va fi lansat, luna aceasta, de Hays România.

DESPRE HAYS ROMÂNIA

Face parte din Hays plc, cea mai mare agenție de recrutare specializată din lume. Cu peste 50 de ani de experiență în recrutare, grupul operează în 256 de birouri din 33 de țări. Hays România și-a început activitatea în 2015, în București, și a devenit una dintre cele mai importante companii specializate în recrutarea permanentă din România.

Articolul anterior

O companie din România oferă peste 200 locuri de muncă pentru persoanele de peste 45 de ani

Articolul următor

Cegeka preia un dezvoltator de software din Republica Moldova

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share