După trei ediții online și una hibrid, Târgul de Cariere a readus interacțiunea față în față dintre angajatori și candidați, prin evenimentele din această primăvară.
Ediția care tocmai s-a încheiat s-a desfășurat în șase orașe: Iași, Cluj-Napoca, Sibiu, Brașov, Oradea și Târgu Mureș. A reunit 200 de companii și peste 20.000 de candidați, care au putut să aleagă dintre cele 4.000 de locuri de muncă puse la dispoziție de angajatori. Mari jucători din sectoare de activitate precum auto și automotive, inginerie, IT, producție și tehnică, cercetare, servicii și BPO, logistică & transport, finanțe și asigurări, echipamente industriale, farma și medical, recrutare, au luat parte la Târgul de Cariere.
Printre posturile disponibile s-au numărat cele de specialiști pentru relații și suport clienți, operatori de producție, ingineri software și hardware, programatori, șoferi profesioniști, economiști, ingineri constructori, farmaciști, chimiști, reprezentanți vânzări, electricieni, mecanici, dispeceri, traineri, contabili, consultanți, recrutori, studenți pentru diverse internship-uri.
Și cetățenii ucraineni au avut posibilitatea să candideze pentru diverse locuri de muncă, deoarece la eveniment au participat companii care au oferit bune oportunități profesionale pentru ei. Unele companii participante au făcut angajări chiar la eveniment. Chiar dacă ediția de primăvară a Târgului de Cariere s-a încheiat, unele oportunități încă sunt disponibile, iar candidații pot aplica direct aici.
„Să fii la curent cu tendințele de pe piața muncii e o necesitate, iar la Târgul de Cariere poți afla care sunt noutățile din mediul profesional, care sunt cele mai în vogă joburi, care sunt pașii care ar trebui urmați către o carieră de succes și multe altele. Speakeri de top și reprezentanți ai companiilor participante abordează subiecte dintre cele mai diverse. Dacă-I asculți și interacționezi cu ei, poți afla multe lucruri utile, ce te vor ajuta să te dezvolți în plan profesional și personal, să înțelegi mai bine mecanismele caracteristice fiecărui domeniu în parte sau să primești sfaturi prețioase, care te pot ghida către o carieră așa cum îți dorești”, explică organizatorii.
65 la sută dintre participanții la cele șase evenimente de recrutare au între 18 și 25 de ani, 14 la sută între 25 și 30 de ani, 12 la sută între 30 și 40 de ani, iar nouă la sută au peste 40 de ani. Ca nivel de senioritate, 69 la sută dintre candidați au fost entry level, zece la sută mid-level, 16 la sută senior și cinci la sută necalificați. Cei mai mulți au fost din domeniile inginerie și IT, 42 la sută. Și domeniile comunicare, vânzări, marketing, producție, servicii și BPO, financiar sau medical au avut numeroși reprezentanți la Târgul de Cariere.
Potrivit organizatorilor, în 2022, numărul locurilor de muncă a crescut cu circa 40 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut. Chiar dacă mulți dintre angajați s-au obișnuit cu munca de la domiciliu și doresc să continue în acest fel, multe companii încearcă să revină la sistemul clasic – muncă desfășurată la birou – sau să implementeze unul hibrid. Drept urmare, a scăzut și numărul posturilor ce permit munca de la distanță. Pe de altă parte, unele companii oferă în continuare joburi remote, mai ales în IT, însă pentru acestea și concurența este pe măsură.
Târgul de Cariere a împlinit anul acesta 16 ani de activitate și este cea mai mare rețea de evenimente de recrutare și employer branding din România și Republica Moldova. Reunește sute de angajatori și mii de candidați de două ori pe an, în sezonul de primăvară și cel de toamnă.









