Tehnologie “Made in RO”: O parte a istoriei Volkswagen ID.4, mașina anului 2021, scrisă de inginerii Continental din Iași, Sibiu și Timișoara

Aproape toate sistemele și funcțiile noului Volkswagen ID.4, câștigătorul Premiului Mașina Anului 2021, conțin idei, sisteme și soluții de la Continental – de la software și arhitectura centrală a computerului la frâne și management termic sofisticat, cum ar fi cel pentru răcirea bateriilor.

Primele modele ID.3, și ID.4, livrate clienților în martie, marchează un pas decisiv înainte pentru Continental, într-o eră în care “e” în e-mobilitate reprezintă nu numai “electro”, ci și “fără emisii”. “Vehiculele cu emisii zero reprezintă viitorul mobilității. Mobilitatea cu neutralitate de carbon durabilă este posibilă numai prin conectivitate și siguranță cuprinzătoare. Un rol esențial în acest domeniu îl au tehnologiile revoluționare de la Continental”, declară dr. Ariane Reinhart, membru al Comitetului executiv, responsabil pentru sustenabilitate și resurse umane.

O parte din istoria e-mobility pentru VW ID.4 a fost scrisă la Iași, Sibiu și Timișoara. Specialiștii din centrele de cercetare și dezvoltare din cele trei locații au contribuit, prin echipe multidisciplinare, la dezvoltarea mai multor tehnologii care se regăsesc în e-SUV-ul Volkswagen, precum unitatea de control al scaunelor, ICAS (In Car Application Server), unitatea de control al ușilor, radarul cu rază lungă de acțiune, unitatea de control al șasiului și cea de control și actuator al senzorilor.

Printre funcționalitățile acestora se numără “Flash over the air” (ce permite actualizarea software-ului mașinii similar cu actualizările telefoanelor mobile), configurarea luminilor ambientale potrivit gustului clientului, recunoașterea șoferului pe baza cheii, configurarea comfortului și infotaimentului din mașină cu preferințele sale, adaptarea automată a vitezei mașinii și a distanței față de un vehicul aflat sau apărut brusc în față, și asistență la frânare de urgență (în cazul în care, spre exemplu, în fața vehiculului apare brusc un alt autoturism, un biciclist sau un pieton).

Între 1999 și 2020, Continental a investit circa două miliarde de euro în activităţile din România. Toate cele cinci arii de activitate ale companiei sunt reprezentate aici. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de inginerie în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi, este partener într-un joint-venture în Iași şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. La finalul anului 2020, avea peste 20.100 de angajaţi, dintre care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni, și va continua să angajeze în funcție de viitoarele proiecte.

Articolul anterior

Deloitte va avea un nou birou în Timişoara, de la finalul acestei luni

Articolul următor

Studiu: Peste jumătate dintre salariaţi şi-ar da demisia dacă nu li se oferă flexibilitate

Articole din aceeași categorie
Total
121
Share