Grupul Kingfisher plc a vândut Brico Dépôt România, unul dintre liderii pieței locale de bricolaj și amenajări pentru locuințe, către Altex România, liderul pieței locale de electro-IT, pentru 70 milioane de euro.
Tranzacția include întreaga rețea Brico Dépôt, formată din 31 de magazine în 24 de orașe, operațiunile de distribuție și sediul central din București. Finalizarea tranzacției este supusă aprobării din partea instituțiilor de reglementare din România și este estimată a se finaliza în prima jumătate a anului 2025.
„Am găsit în Altex un partener de încredere, cu experiență și viziune pentru Brico Dépôt România. Această decizie ne permite să ne concentrăm pe piețele unde suntem cel mai bine poziționați, ca să generăm randamente atractive și valoare mai mare pentru acționari și clienți”, declară Thierry Garnier, CEO Kingfisher.
- Împotriva curentului: germanii de la Schieffer investesc într-o fabrică de componente auto în România
- Genesis Property are un nou Chief Operating Officer
- Cristina Lovin și Simona Stancu, primul cuplu feminin de arbitri care reprezintă România la un campionat mondial masculin de handbal
Brico Dépôt România își va continua activitatea în mod obișnuit pe parcursul acestei tranziții și își va menține angajamentele față de clienți, angajați și parteneri.
„Este un moment important pentru toți cei implicați, iar acest prim pas ne deschide noi orizonturi de dezvoltare și oportunități pe piața locală de bricolaj. Obiectivul principal este să continuăm să ne dezvoltăm și să oferim servicii de calitate, având clientul în centrul atenției. Strategia noastră de creștere se bazează pe un model omnichannel. Vom asigura o experiență de cumpărare coerentă și plăcută pentru clienți, indiferent de canalul de vânzare ales. Fiecare membru al echipei noastre va beneficia de oportunități de dezvoltare profesională și de un mediu de lucru stimulant, care pune accent pe colaborare și excelență”, spune Dan Ostahie, CEO Altex România.
„Această tranziție marchează un moment important pentru Brico Dépôt România și cei peste 2.000 de angajați. De-a lungul anilor, am construit o fundație solidă și am devenit o destinație de încredere pentru proprietarii de locuințe și profesioniștii din toată țara. Cu o rețea națională de 31 de magazine, jucăm un rol esențial pe piața de bricolaj. Alături de întreaga noastră echipă, de parteneri și împreună cu Altex, vom continua să dezvoltăm business-ul și să explorăm noi oportunități de creștere”, arată Adela Smeu, CEO Brico Dépôt România.
Brico Dépôt România este un jucător important pe piața locală de bricolaj din 2013, când Kingfisher a intrat în țară prin achiziția Bricostore. În 2017, prin integrarea Praktiker, și-a extins și și-a consolidat prezența în România. Operează acum 31 de magazine în 24 de orașe și are peste 2.000 de angajați.