Una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă firmele din România este lipsa experților în digital marketing.
În timp ce afacerile își doresc să se digitalizeze ca să-și extindă afacerea și să atragă clienți noi, găsirea de specialiști capabili să le ofere suport în acest sens este o provocare majoră.
„Cel mai des intalnită problemă a clienților noștri este lipsa de personal calificat. Datorită structurii operațiunilor de business, clienții noștri pot face economii de până la 50 la sută prin simplul fapt că nu trebuie să angajeze un expert, ci pot apela la specialiștii noștri. NION se adresează inclusiv firmelor cu o nevoie limitată de servicii de specialitate – de exemplu, de trei sau zece ore de lucru pe lună, pentru activitățile pentru care nu se justifică angajarea unui specialist full time. Cauzele deficitului de personal calificat sunt multiple. În primul rând, evoluția rapidă a tehnologiei și a noilor tendințe de marketing face ca acest domeniu să fie în continuă schimbare, ceea ce obligă firmele să se adapteze rapid acestui ritm de învățare continuă. Trei din cinci clienți care ajung la NION se confruntă cu această problemă”, spune Constantin Joițescu, fondator și CEO la NION.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
Pentru a găsi o soluție la această problemă, multe afaceri optează pentru outsourcing-ul serviciilor de digital marketing către agenții specializate. În 2022, NION a administrat un buget de marketing de aproape șase milioane de lei, iar alte tool-uri/ SaaS-uri pe care clienții companiei le folosesc în relația cu NION adaugă un milion de lei la această sumă. În 2023, strategia sa este să se concentreze pe clienții actuali, dar și să atragă alții noi. NION este o agenție de marketing new age, care se diferențiază prin faptul că oferă clienților acces la un dashboard pentru a delega task-uri de digital marketing direct către experții săi și suport și consultanță prin care să ajute clienții să-și atingă obiectivele.
Compania integrează tehnologiile AI în toate activitatile pe care le desfășoară, de la virtual assistant la planning and execution. Consecința acestei abordări este că productivitatea angajaților și a experților a crescut de până la patru ori. NION dispune de o echipă de specialiști în digital marketing, cu experiență vastă în diverse industrii. Ei pot oferi soluții personalizate și adaptate nevoilor specifice ale fiecărei afaceri.
Cea mai mare parte a clienților NION este reprezentată de companii din zona de e-commerce. Cele mai solicitate servicii sunt cele de gestionare a bugetelor de media buy în Google și Facebook și activitățile de SEO.
“Există și problema managementului acestor oameni, odată ce sunt angajați. În plus, numărul joburilor disponibile în domeniu este în creștere, ceea ce crează o concurență acerbă pentru angajați calificați. O altă problemă este reprezentată de faptul că învățământul superior nu oferă suficiente programe de studii specializate în digital marketing. Mulți tineri specialiști sunt nevoiți să se formeze pe cont propriu sau să-și îmbunătățească abilitățile prin cursuri și training-uri”, arată Constantin Joițescu.
DESPRE NION
Este o platformă prin care ai acces la toate serviciile digitale de care are nevoie o firmă. Și-a propus să revoluționeze modul în care echipele remote duc la îndeplinire task-urile digitale ale clienților.