Trei sferturi dintre angajații BNP Paribas în România sunt femei. Ele ocupă două treimi dintre funcțiile de management

Cu o prezență în 71 de țări, inclusiv în România, BNP Paribas este unul dintre primele grupuri bancare care au adoptat o politică de prevenire a discriminării la locul de muncă și de promovare a diversității.

Din 2004, a lansat numeroase inițiative pentru promovarea egalității profesionale între femei și bărbați și încurajarea promovării femeilor în funcții de conducere. În 2006, a inclus riscul de discriminare pe lista celor 30 de riscuri operaționale majore și a promovat egalitatea de șanse și incluziunea.

În România, BNP Paribas promovează aceeași cultură a diversității și a incluziunii în toate companiile din grup: BNP Paribas Corporate & Institutional Banking, BNP Paribas Personal Finance București, BNP Paribas Leasing Solutions, Arval, BNP Paribas Cardif, Central Europe Technologies. Dintre cei 974 de angajați, femeile reprezintă aproape 70 la sută și ocupă două treimi din funcțiile de management.

Miruna Senciuc, actualul CEO al subsidiarei BNP Paribas Personal Finance București, a devenit în 2019 prima femeie din fruntea executivului din România. În 2020, Roxana Lupescu a fost desemnată prima femeie în funcția de director general al Arval.

În 2019, Miruna Senciuc a devenit prima femeie din fruntea executivului BNP Paribas din România.

“Experiența îmi arată că performanța sectorului privat în implementarea de politici ce promovează egalitatea de gen și un loc de muncă ancorat în această realitate variază mult în funcție de țară, domeniu de activitate și dimensiunea companiei, de modul în care sunt promovate leadership-ul și cultura companiei. La BNP Paribas, urmăm o politică proactivă în favoarea egalității profesionale între bărbați și femei, a diversității și incluziunii, care să permită tuturor să se simtă pe deplin respectați și integrați. Cred cu tărie că, atunci când angajații simt că vor fi evaluați în mod egal, sunt mai susceptibili să se simtă în siguranță, să rămână în companie și să contribuie într-adevăr la dezvoltarea ei”, spune Miruna Senciuc.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În 2019, BNP Paribas a devenit prima dintre cele mai mari 40 de companii tranzacționate la Bursa din Paris, care au semnat pactul #JamaisSansElles (#NiciodatăFărăEle), prin care fiecare semnatar s-a angajat să nu participe la vreun eveniment intern sau extern (dezbatere, ședință, masă rotundă) cu mai mult de trei participanți, dacă printre ei nu este prezentă cel puțin o femeie.

În 2015, BNP Paribas s-a alăturat campaniei globale #HeForShe, lansată de UN Women, Entitatea Națiunilor Unite pentru egalitatea de gen și emanciparea femeilor. Ca parte din acest obiectiv, grupul și-a propus să promoveze diversitatea în profesiile din domeniul bancar care sunt în mod tradițional dominate de bărbați, respectiv de femei, precum cele din departamentele financiare și de resurse umane.

Prin #HeForShe, Grupul își propune să ducă mai departe acest angajament nu numai prin inițiative interne, ci și prin acțiuni care să stimuleze implicarea femeilor pe piața muncii și independența lor financiară. În 2019, în parteneriat cu UN Women, BNP Paribas a alocat 1,8 milioane de dolari pentru a pregăti 30.000 de femei din zone cu important potențial agricol din Senegal și care au posibilitatea ca, printr-un astfel de program, să beneficieze de un loc de muncă și independență din punct de vedere financiar.

Peste 270 de milioane de femei din lume își gestionează propria companie sau sunt în curs de înființare a uneia. Și totuși, femeile joacă un rol major în dezvoltarea economică și socială, în special în țările emergente. Acesta este motivul pentru care grupul contribuie printr-o serie de acțiuni – buget local dedicat sau program local – ale entităților sale, pentru a accelera creșterea startup-urilor fondate de femei și a IMM-urilor.

În ceea ce privește indicele de egalitate și remunerare, BNP Paribas are un scor de 87 de puncte din 100, peste minimul de 75 de puncte necesare pentru companiile cu peste 250 de angajați. Potrivit celui mai recent raport Eurostat, câștigurile femeilor din UE sunt, în medie, cu 14,8 la sută sub cele ale bărbaților. Cele mai mici diferențe dintre salariile femeilor și cele ale bărbaților sunt în România (trei la sută), Luxemburg (4,6 la sută) și Italia (cinci la sută). La polul opus, cele mai mari diferențe sunt înregistrate în Estonia (22,7 la sută), Germania (20,9 la sută) și Cehia (20,1 la sută).

Articolul anterior

Kaufland împușcă mai mulți iepuri dintr-un foc: angajații săi primesc vouchere de vacanță care le cresc veniturile și susțin redresarea turismului

Articolul următor

Hella inaugurează un nou centru de dezvoltare în România și creează încă 250 de locuri de muncă

Articole din aceeași categorie
Citește

ABBA Dent: Fabrica de zâmbete

O imagine impecabilă începe cu o dantură fără cusur. Meseria doctorului Cosmin Bâţă şi a profesorului Bernhard Broos,…
Total
1
Share