Un român din trei nu s-a mai simțit în siguranță la job, de la debutul pandemiei, și o treime sunt epuizați după această perioadă

La aproape un an și jumătate de la debutul pandemiei, motivația de a munci a românilor s-a schimbat fundamental. În topul celor mai importante caracteristici pentru un job bun se regăsesc siguranța la job (75 la sută), echilibrul muncă-timp liber (67 la sută) și munca relevantă, cu sens (52 la sută). Salariul sau beneficiile extrasalariale sunt importante pentru mai mult de 40 la sută dintre români, relevă Barometrul Up4Work, realizat de Up România.

”Este important să înțelegem că un loc de muncă pe care te poți baza și unde poți lucra în siguranță a devenit o valoare fundamentală pentru angajații români, care pun tot mai mult accent pe echilibrul muncă-timp liber, ceea ce arată că nu mai sunt dispuși să accepte stresul ca în trecut. Faptul că mai bine de jumătate dintre români caută un loc de muncă relevant, cu sens, și că mai bine de jumătate (59 la sută) ar munci și dacă ar avea suficienți bani să se întrețină, arată că forța de muncă în România devine tot mai sofisticată și că angajații români caută un serviciu care să le ofere inclusiv satisfacții non-materiale”, observă sociologul Barbu Mateescu.

Barometrul Up4Work, realizat în iunie, arată care este atitudinea românilor față de muncă în ultimele 18 luni și cum au fost ei afectați, în condițiile în care 55 la sută au lucrat de acasă, în pandemie. În ceea ce privește impactul acesteia, angajații au întâmpinat diferite greutăți în funcție de natura jobului, de situația personală sau de gradul responsabilităților profesionale. 35 la sută dintre ei nu se simt în siguranță la locul de muncă, unu din trei se află într-un maraton de conferințe, 33 la sută se simt epuizați și unu din cinci a întâmpinat greutăți în a lucra de acasă și a fi părinte, în același timp.

Angajații care au lucrat de acasă nu au mai pierdut timp în trafic, însă o parte dintre ei au folosit timpul câștigat pentru a-și îndeplini sarcinile zilnice. 57 la sută au lucrat între șase și zece ore online, în timp ce unu din zece a folosit tehnologia pentru a lucra mai mult de zece ore pe zi.

În procesul de adaptare la lucrul de acasă, angajații s-au lovit de obstacole precum lipsa unui spațiu adecvat (27 la sută), întreruperi cauzate de sarcini domestice (23 la sută) și lipsa tehnologiei sau a echipamentului pentru a-și desfășura activitatea (17 la sută). Detașarea față de responsabilitățile zilnice nu a fost posibilă pentru o treime dintre românii care nu au fost în concediu.

”De la debutul pandemiei, ne-a fost clar tuturor că modul nostru de a munci a suferit schimbări semnificative, astfel încât ne-am dorit să identificăm aceste transformări și soluțiile pe care le putem oferi angajaților și angajatorilor români. Alături de rezultatele Barometrului Up4Work, lansăm și podcastul „Mai bine la job”, în care angajați români în diferite ipostaze discută cu psihoterapeutul Simona Tache despre modul în care munca s-a schimbat în ultima perioadă”, spune Elena Pap, director regional Up Group.

Podcastul “Mai bine la job” este o inițiativă unică în România. Șapte persoane reale, cu meserii și povești de viață diferite, dialoghează cu Simona Tache despre cum s-a schimbat modul de a munci în ultimul an și jumătate și care au fost provocările lor. De la o asistentă medicală la terapie intensivă, la o mamă care a muncit alături de copii acasă, până la un angajat în corporație – obosit de maratoanele de conferințe virtuale, persoane reale vor povesti, sub protecția anonimatului, modul în care s-a schimbat felul lor de a munci în ultimul an. Podcastul poate fi ascultat pe cele mai importante platforme de streaming audio disponibile în România.

Barometrul Up4Work a fost realizat între 3 și 10 iunie, pe platforma iVOX. Au participat 1.362 de respondenți. Metodologia folosită pentru culegerea datelor a fost CAWI (interviuri asistate online), iar eșantionul este reprezentativ pentru populația României care utilizează internetul, 18+ ani, din mediul urban.

Up România face parte din Grupul Up, prezent în peste 30 de ţări, și deservește peste 25.000 de clienți și 800.000 de beneficiari. Prezentă de 19 ani în România, oferă diverse instrumente de motivare și soluții financiare pentru performanța business-ului companiilor.

Articolul anterior

Spaniolii de la Gran Via, unul dintre cei mai mari dezvoltatori rezidențiali din România, au un nou președinte

Articolul următor

Rusoaica Ekaterina Egorova va conduce business-ul IKEA în Europa de Sud-Est, inclusiv în România

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share