20 de ani de KeepCalling: 3,5 milioane de clienți, 5 miliarde de minute conectate, 3 milioane de reîncărcări de mobil

KeepCalling, compania de telecomunicații înființată de sibianul Florin Miron, aniversează 20 de ani de la lansarea SunaRomania.com, primul website dedicat românilor din SUA, care a marcat oficial începuturile companiei.

De la un website, care vindea PIN-uri de cartele telefonice pentru apeluri internaționale către România, la 70 de website-uri dedicate comunităților de imigranți din întreaga lume, KeepCalling a devenit parte din viața a peste 3,5 milioane de clienți, de-a lungul timpului, și le-a facilitat menținerea legăturii cu cei dragi de acasă.

Din Sibiu în Americus și înapoi la Sibiu

Compania a fost creată în Americus, un mic oraș din statul Georgia, SUA, cu o investiție inițială de 100 de dolari. La început, business-ul era un one man show, dar, la scurt timp, lui Florin Miron i s-au alăturat doi prieteni: Abdul Molvi, actualul CFO, și Giancarla Linera, care coordonează activitatea biroului din Bolivia. În 2003, s-a deschis primul birou, în Sibiu, iar ulterior au fost deschise alte birouri în Cochabamba, Bolivia și în Atlanta, SUA.

O filosofie de afaceri bazată pe oameni

Având la bază o nevoie reală – dorința oamenilor de a ține legătura cu familia și prietenii de acasă, modelul de afaceri KeepCalling are în centru oamenii, nu doar când vine vorba despre clienți, ci și despre angajați. Deși se adresează în principal imigranților din SUA, biroul principal al companiei este în Sibiu, locul în care sunt dezvoltate intern, cu angajați proprii, procesele operaționale, plecând de la soluțiile IT, la relațiile cu clienții și partea de marketing.

KeepCalling are acum peste 120 de angajați: 73 în România, 48 în Bolivia și trei în SUA. În cei 20 de ani de activitate, compania a fost parte din viața a aproape 300 de oameni, a căror carieră a fost influențată de informațiile dobândite și de cultura organizațională. “Cel mai mare impact l-am avut asupra colegilor care au lucrat pentru KeepCalling de-a lungul anilor. Sunt mândru de toți cei care au învățat ceva nou la KeepCalling, care și-au împins limitele cunoașterii”, spune Florin Miron.

Un milion de clienți – următorul mare obiectiv

Începuturile KeepCalling sunt legate de produsul de apeluri internaționale, destinat piețelor etnice. În 2012, a introdus serviciul de reîncărcare de mobil, care a crescut de-a lungul anilor și a ajuns să ocupe o pondere tot mai mare în portofoliu. În 2016, a lansat Tello – primul serviciu care se abate de la targetarea inițială a piețelor etnice.

În ultimii ani, compania a adoptat o strategie de expansiune la nivelul bazei de clienți și al portofoliului de servicii, și a achiziționat trei servicii de telefonie importante din SUA: în 2017, TopUp.com, un website ce oferă reîncărcări internaționale de mobil disponibile către operatori din peste 140 de țări, în 2021 – Pingo.com, un website specializat în servicii de telefonie internațională, iar în 2022 – CallingCards.com, un serviciu specializat în vânzarea produselor prepaid de telefonie internațională, cu sediul în California.

Aceste achiziții susțin atingerea următorului obiectiv major al companiei: un milion de clienți. În fiecare lună, serviciile KeepCalling sunt folosite de peste 400.000 de clienți, dintre care peste 150.000 sunt utilizatori Tello, operator pe piața telefoniei mobile din SUA.. Tello a înregistrat deja un ritm de creștere spectaculos și prezintă în continuare un potențial uriaș, ținând cont de faptul că SUA numără peste 470 milioane de utilizatori de telefonie mobilă. KeepCalling a fost prezentă timp de cinci ani în Inc 5000, topul american al companiilor cu cea mai rapidă ascensiune, ceea ce i-a adus și distincția Honor Roll. În cei 20 de ani de activitate, vânzările companiei s-au ridicat la 600 milioane de dolari.

Responsabilitatea socială, parte din ADN-ul KeepCalling

Compania are o puternică politică socială, bazată pe susținerea educației formale și informale, a mediului, a dezvoltării comunităților în care KeepCalling îți desfășoară activitatea. Printre proiectele cele mai importante susținute recent se numără proiectele Crucii Roșii dedicate migranților ucraineni; inițiativa de susținere a asociațiilor de proprietari pentru achiziția de echipamente și ustensile necesare întreținerea spațiilor verzi, în colaborare cu Asociația pentru Înfrumusețarea orașului Sibiu; Brukenthal Kids, un spațiu destinat în exclusivitate proiectelor educative pentru copiii de la grădiniță, dar și pentru cei din ciclul gimnazial și liceal; proiecte derulate în colaborare cu Asociația OvidiuRo, constând în donații de cărți și jocuri educative, pentru a încuraja educația în mediul rural; Maratonul Internațional Sibiu; inițiativa de ecologizare a malului râului Cibin, în colaborare cu Street Delivery Sibiu; susținerea specializării de Marketing de la Facultatea de Științe Economice a ULBS; Festivalul Internațional de Teatru Sibiu și Turul Ciclist al Sibiului.

DESPRE KEEPCALLING

Este o companie de telecomunicații a cărei poveste începe în Georgia, SUA, cu 100 de dolari capital și dorința naturală a oamenilor de păstra legătura cu cei dragi, de acasă. Ideea îi aparține sibianului Florin Miron, absolvent de jurnalism, care lucra ca redactor video la Habitat for Humanity și care, în iunie 2002, a lansat site-ul SunaRomania.com, domeniu dedicat românilor din SUA. În urma succesului imediat, la începutul anului 2003, a fost deschis primul birou în Sibiu, iar în 2004 a urmat un altul în Cochabamba, Bolivia.

Astăzi, în fiecare zi clienții KeepCalling trimit peste 10.000 de reîncărcări de mobil, vorbesc peste două milioane de minute prin serviciile oferite și consumă 7,5 TB de date. În 2015, KeepCalling a cunoscut un nou avânt, odată cu lansarea Tello – primul serviciu care se abate de la targetarea inițială a piețelor etnice.

Articolul anterior

FBI: Tentativele de fraudă pe LinkedIn s-au înmulțit și sunt o "amenințare semnificativă"

Articolul următor

Continental a finalizat extinderea centrului de cercetare și dezvoltare din Timișoara și caută 1.000 de colegi noi, la nivel național

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share