Discriminarea în recrutare și la locul de muncă continuă să fie o temă importantă atât la nivelul Uniunii Europene, cât și în România. Conform datelor recente ale Eurobarometrului, un european din șase s-a simțit discriminat, în ultimele 12 luni – cei mai mulți la locul de muncă (23 la sută) și când își căutau un job (13 la sută).
Pe plan intern, cifrele arată că aproape patru din zece angajați (40 la sută) au experimentat sau au asistat personal la situații de discriminare la locul de muncă, în special din cauza afinităților politice, a apartenenței la un grup etnic și a vârstei mai înaintate. Trei din patru angajați nu au participat la programe de formare pentru diversitate și incluziune în ultimii doi ani, indiferent de postul ierarhic ocupat. Circa 40 la sută dintre români s-ar simți inconfortabil dacă ar avea un coleg din comunitatea LGBTQI+. În UE, media este de 12-15 la sută.
În contextul acestor date preocupante, platforma de recrutare nPloy, care a intrat pe piața românească în februarie, dă startul unei campanii de promovare a diversității și incluziunii în procesul de recrutare și la locul de muncă. Datorită tehnologiei bazate pe inteligență artificială, ce stă la baza platformei, nPloy garantează evaluarea obiectivă a candidaților prin recrutare anonimă. Practic, încurajează angajații să se concentreze exclusiv pe calificările și aptitudinile candidaților, iar datele personale (nume, sex, vârstă, poza) sunt ascunse. Prin această abordare, nPloy promovează o evaluare corectă și imparțială a candidaților.
- Aproape 900 de posturi propuse de instituțiile de stat în prima lună a anului, pe eJobs
- „Tinder-ul joburilor”: Giggle, platforma care își propune să revoluționeze munca flexibilă
- Hărțuirea la locul de muncă, noi modificări legislative: ce obligații suplimentare au angajatorii
Pentru a crește gradul de conștientizare cu privire la importanța diversității și incluziunii, nPloy invită candidații și angajatorii să participe la un scurt sondaj, prin care pot contribui la crearea unui mediu de lucru echilibrat, transparent și corect. nPloy va efectua o analiză a rezultatelor și va propune strategii pentru a reduce decalajul și pentru a încuraja un parteneriat onest și eficient între angajatori și candidați.
“Discriminarea nu ar trebui să-și găsească locul nici în procesul de recrutare, nici la locul de muncă, și suntem hotărâți ca, împreună cu angajatorii și candidații, să aducem schimbarea necesară. Prin valorificarea modelului nostru inovator de recrutare anonimă, ne propunem să asigurăm condiții și oportunități egale pentru toți candidații. Prin campania de conștientizare și sondajul nostru despre D&I, sperăm să ajutăm la construirea unui mediu care să aprecieze și să promoveze diferențele individuale, și să sprijinim organizațiile să construiască echipe mai puternice”, spune co-fondatorul nPloy, Konstantin Tsonev.

DESPRE NPLOY
Este o platformă inovatoare de recrutare, ce folosește tehnologii de ultimă oră pentru a revoluționa procesul de angajare. Datorită algoritmului său, bazat pe inteligență artificială, conectează direct talentele și angajatorii pe baza unui model asemănător aplicațiilor de dating și potrivește candidații cu ofertele de locuri de muncă în funcție de așteptările lor salariale, a aptitudinilor, experienței, locației sau a tipului de job căutat.
Startup-ul din Europa Centrală și de Est a atras deja peste 150.000 de utilizatori și peste 1.100 de companii de la lansarea sa, în 2018. Anul trecut, a obținut două milioane de euro în prima rundă de investiții și și-a stabilit ca obiectiv extinderea în alte țări europene. România este prima dintre ele.