70 la sută dintre companiile participante la un sondaj eJobs spun că, anul acesta, vor oferi angajaților beneficii extrasalariale de sărbători.
7,5 la sută nu au bugetat o astfel de acțiune, iar 22,5 la sută nu știu încă dacă vor face sau nu ceva în acest sens. 64,3 la sută au ales primele în bani, stimulentul cel mai dorit de angajați. 43 la sută vor organiza o petrecere de final de an, pentru toată echipa, iar 28,6 la sută vor achiziționa coșuri cu produse specifice de sezon pentru toți angajații. Alte beneficii sunt voucherele și tichetele cadou, zilele libere suplimentare, tichetele de vacanță și tombolele cu premii.
„A devenit o tradiție ca finalul de an să fie marcat de angajatori cu astfel de recompense. Chiar dacă valoarea pachetelor oferite a fluctuat de la un an la altul, a rămas un obicei de la care companiile nu au abdicat nici în anii mai dificili din punct de vedere economic. Ce am observat este că rămâne relativ constantă predilecția pentru anumite tipuri de stimulente. Primele în bani sunt cele mai apreciate de angajați și, prin urmare, rămân și cel mai des oferite”, spune Ana Călugăru, Head of Communications la eJobs România.
- Angajatorii din străinătate au început recrutările pentru sezonul de vară: +1.800 joburi disponibile pe eJobs pentru românii care vor să lucreze în afara țării
- Piața muncii în România, în 2025: criza de personal, principala bătaie de cap pentru recrutori
- Tchibo Brands România își mută birourile în Business Garden Bucharest
Aproape o treime dintre respondenți declară că valoarea pachetului de sărbători va trece de 1.000 de lei pentru fiecare angajat. 25 la sută au alocat între 400 și 600 de lei, 14,3 la sută între 200 și 400, 7,1 la sută între 600 și 800, iar 3,6 la sută între 800 și 1.000 de lei. 21,4 la sută se vor limita la un buget de 100-200 de lei pentru fiecare angajat.
Un sfert dintre managerii HR și managerii de departament care au participat la sondaj spun că bugetul pe care l-au avut anul acesta la dispoziție a fost mai mare decât în 2021, iar 64,3 la sută declară că au sumele alocate au rămas la fel.
„Companiile măsoară constant nivelul de satisfacție a angajaților, iar unul dintre elementele pe care le urmăresc este legat de cum ar putea să crească motivația inclusiv folosind stimulente extrinseci, precum beneficiile. I-am întrebat și ce ar oferi angajaților, dacă nu ar avea limită de buget, astfel încât să se diferențieze în piață ca un angajator dezirabil, în această perioadă. 65 la sută au pus pe primul loc salariile suplimentare pentru toți angajații, iar pe locul al doilea (52,5 la sută) se află săptămâna de lucru de patru zile, cu scurtarea programului la 32 de ore pe săptămână”, arată Ana Călugăru.
35 la sută adaugă faptul că angajații ar dori extinderea pachetului de beneficii și către membrii familiei, iar 30 la sută cred că acoperirea cheltuielilor casnice ar fi un beneficiu care le-ar aduce o bilă albă în relația cu angajații și cu candidații. Perioada sabatică, bona ori menajera plătite de companie ar fi alte două beneficii pe care le-ar oferi angajatorii români dacă ar avea un buget mai mare.
Sondajul a fost realizat în octombrie, pe un eșantion de 120 de respondenți – manageri de HR, manageri de departament, team leaderi și antreprenori.
DESPRE EJOBS
Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,8+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.