ABSL: Cât câștigă angajații din industria serviciilor de afaceri

Programul flexibil, zilele libere suplimentare și posibilitatea de a lucra de acasă sunt câteva dintre beneficiile primite de angajații industriei serviciilor de afaceri din România, arată studiul „Perspective asupra sistemelor de compensație și beneficii în Industria serviciilor de afaceri”, realizat de Asociația Business Service Leaders în România (ABSL), în colaborare cu HAYS Talent Solutions.

În domeniile Financiar și Customer Support, salariul brut lunar începe de la 3.200 de lei, pentru un angajat aflat în primul an de muncă, și poate ajunge până la circa 14.000 de lei, pentru un Process Manager cu anumite specializări.

Piața românească de servicii de afaceri și outsourcing a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani.  Ea atrage tot mai mulți investitori și datorită calității capitalului uman, respectiv abilităților tehnice și lingvistice demonstrate de către români, susțin companiile din domeniu. Aceste competențe sunt uneori recompensate financiar de angajatori sub forma unui bonus lunar. Utilizarea la locul de muncă a unei limbi străine aduce până la 1.300 lei/lună brut, în cazul unor limbi străine mai rare, precum daneza, finlandeza, norvegiana sau suedeza.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Centrele de servicii partajate își extind sfera și complexitatea proceselor și activităților pe care le susțin la nivel regional sau global, ceea ce determină o cerere mare de forță de muncă pregătită să lucreze în această industrie și, în același timp, necesitatea păstrării actualilor angajați. Peste 50 la sută dintre respondenți au declarat că firma intenționează să crească numărul de angajați în următoarele 12 luni, fie pentru că își dezvoltă portofoliul de clienți, fie pentru că diversifică serviciile oferite clienților lor actuali.

„Prin acest studiu, dar și prin programul Master Business Services, derulat împreună cu ASE București, ABSL sprijină companiile din industria serviciilor de afaceri din România în efortul lor de a identifica forță de muncă entry-level calificată, de a fi competitivi în procesul de recrutare și de a crește gradul de motivare și retenție a actualilor angajați. ABSL face demersuri constante pentru dezvoltarea prosperă a industriei, cu accent pe capitalul uman. Așa cum a demonstrat-o și acest studiu, sistemul de beneficii se conturează constant după profilul angajatului – care sunt nevoile sale, ce îl motivează să facă performanță”, declară Cosmin Pătlăgeanu (foto), președintele ABSL.

În topul beneficiilor primite de angajații industriei serviciilor de afaceri, aflați pe poziții non-manageriale, se află posibilitatea de a avea un program flexibil și zile libere suplimentare, în cazul a 74 la sută dintre companiile respondente, iar pe următorul loc, cu 70 la sută dintre companii, posibilitatea de a fi recompensați cu un bonus la salariu. Printre beneficii se numără și asigurarea medicală (59 la sută) și posibilitatea de a lucra de acasă (56 la sută). Majoritatea angajaților din poziții manageriale sunt recompensați cu mașină de serviciu, ce poate fi utilizată și în scop personal (75 la sută).

La studiu au participat 19 companii, care activează în domenii diferite din industria serviciilor de afaceri, precum telecomunicații, tehnologia informației, transporturi, servicii comerciale și profesionale, banking, servicii financiare, asigurări. Studiul complet este disponibil aici.

DESPRE ABSL

Este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services și are în componență cele mai importante companii care își desfășoară activitatea în Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D). ABSL își propune să susțină expansiunea sectorului de Business Service și să-l transforme într-un vector important al creșterii economice pentru România.

Din  ABSL  România  fac  parte atât companii autohtone, cât și multinaționale, lideri regionali și globali, precum Accenture Services, Allianz Worldwide Partners, APT Resources & Services, Arvato Services, Be Think Solve Execute, Capgemini, Central Europe Technologies, Connections Consult, CRH Ciment, DB Schenker, Deloitte Audit,  DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Genpact, Global Remote Services, Goodyear Dunlop Tires Operations, HP Enterprise, HP Inc., Luxoft, Mazars Consulting, Microfocus, Microsoft, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, PwC, Process Solutions, Procter & Gamble Marketing, Renault Business Services, Samsung SSCE, SCC Services, SELIR, Societe Generale European Business Services, Stefanini, TELUS International, TMF/UCMS Group, UniCredit Business Integrated Solutions, Valoris Center, Vauban IT, Veeam Software, Vodafone Shared Services, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services.  ACCA, COS, Fine Law, HAYS, I Future, JLL, KPMG și Skanska susțin ABSL în calitate de parteneri strategici.

DESPRE HAYS

Este lider global în materie de recrutare de specialitate, care plasează candidați profesioniști în poziții permanente, temporare sau cu scopuri contractuale. Cu peste 10.000 de angajați, în 250 de birouri din 33 de țări, a plasat anul trecut circa 70.000 de oameni în joburi permanente și 240.000 în proiecte temporare. Expertiza sa a fost recunoscută de industrie prin Award for the Best Recruitment Firm a Anului, în 2013, 2014, 2015 și 2017, și prin titlul Best Executive Recruitment Firm a Anului 2016, în cadrul CEE Outsourcing and Shared Services Awards Gala.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share