Aproape nouă din zece companii au avut un an mai dificil în recrutare în 2018, faţă de perioadele anterioare. Angajatorii au avut nevoie să intervieveze 29 de candidaţi, pentru a angaja o persoană, arată un studiu al companiei HappyRecruiter.
Principalele provocări ale angajatorilor, în 2018, au fost să găsească candidaţi (38 la sută), să-i convingă să accepte pachetele de beneficii (23 la sută) şi să găsească persoane cu anumite tipuri de calificări (21 la sută). Provocările sunt generate şi de candidaţii care nu mai ajung la interviuri (nouă la sută) sau de candidaţii care părăsesc companiile imediat după angajare, informează Mediafax.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Per ansamblu, activitatea de recrutare este definită de cele 750 de companii implicate: 85 la sută dintre respondenţi spun că în 2018 a fost dificil sau foarte dificil să găsească personal, în comparaţie cu perioadele anterioare, şi doar 15 la sută au evaluat recrutarea mai facilă sau la fel ca în anii trecuţi.
În opinia recrutorilor, principalele motive au fost aşteptările mai mari ale angajatorilor, pe de o parte, şi nevoile tot mai mari de personal (20 la sută fiecare). Emigraţia sau imigraţia a fost declarată ca motiv principal de 11 la sută dintre respondenţi, iar problemele legate de sistemul de educaţie de zece la sută, în timp ce atitudinea candidaţilor în timpul recrutării (nouă la sută) şi accesul tot mai facil la joburi (opt la sută) sunt următoarele, în topul motivelor identificate de recrutori.
Doi din trei angajatori caută candidaţi în social media, pe măsură ce interesele candidaţilor se mută dinspre site-uri de joburi spre reţelele de socializare. 69 la sută din recrutorii chestionaţi folosesc mai mult reţelele de socializare decât site-urile de joburi, în raport cu perioadele anterioare. Doar unu din cinci recrutori foloseşte tehnologiile noi în recrutare şi, în medie, un recrutor sună 29 de candidaţi pentru a angaja o persoană, cu un minim de trei apeluri şi un maxim de 150.
Șase din zece recrutori estimează că 2019 va fi un an şi mai dificil. Pentru a face recrutarea mai simplă, angajatorii spun că ar avea nevoie de tehnologii de recrutare mai bune (25 la sută), investiţii suplimentare în marketing (20 la sută), schimbări interne în companii (15 la sută) şi de o schimbare a atitudinii candidaţilor în timpul procesului de recrutare.
Doi din trei candidaţi au primit cel puţin o ofertă de a-şi schimba jobul, în 2018
Unu din trei candidaţi îşi schimbă jobul pentru un pachet de beneficii mai bun. În acelaşi timp, caută angajatori cu politici interne mai bune (24 la sută), un conţinut diferit al muncii (21 la sută) şi alte nevoi, nu neapărat financiare. 56,5 la sută dintre respondenţi şi-au schimbat jobul în câteva zile. Mai mult, trei din patru candidaţi se aşteaptă la o schimbare a jobului în 2019. Principalele trei motive pentru care şi-ar schimba jobul: 67 la sută dintre ei nu lucrează în domeniul în care au făcut studiile, pentru unu din trei, educaţia primită nu se mai potriveşte cu cerinţele pieţei muncii, în timp ce restul aleg domenii mai bine plătite sau cu un conţinut total diferit de cel studiat.
Candidaţii îşi caută de lucru în special prin reţelele lor de încredere (rude sau prieteni – 33 la sută), site-uri de joburi (30 la sută), reţele de socializare (Facebook, LinkedIn – 20 la sută) şi agenţii de recrutare (16 la sută).
Studiul HappyRecruiter a fost efectuat pe 750 de companii şi 1.100 candidaţi, din cinci ţări europene.









