Anul acesta, Street Delivery “livrează” Meserie

Ce pot să creeze împreună un cizmar și un artist 3D? Dar un designer de produs și un pălărier, un programator și un tocilar, un DJ și un ceasornicar? Bucureștenii vor afla răspunsul în această vară,  la Street Delivery 2016.

Organizatorii Street Delivery, evenimentul-manifest care îşi propune recuperarea peisajului urban de către pietoni şi comunitate, construiesc punți între meseriași vechi și noi, pentru un schimb de tehnici și viziuni din care să iasă scântei. În fiecare an, se adună oameni din diferite colțuri ale orașului, care creează lucruri în comunitățile lor și care, împreună, prin munca lor de zi cu zi, schimbă lumea – bucată cu bucată, șurub cu șurub, stradă cu stradă. “Integrăm instrumente, contopim cunoștințe și inventăm noi moduri de interacțiune cu obiecte și meserii pe care nu le putem face uitate”, spun reprezentanții Street Delivery. La ediția de anul acesta își dau întâlnire noua generație de makeri (designeri de produs, de modă, ilustratori, arhitecți, artiști 3D, programatori) și meșteșugarii tradiționali (cizmari, ceasornicari, tâmplari, croitori, șelari, ceaprazari).

Sigur ai un cizmar în cartier pe care îl știi de când purtai botoșei. Sau un ceasornicar la vitrina căruia îți întorceai privirea de fiecare dată când dădeai fuga spre birou. Poate te-ai întrebat ce s-a ales de croitoreasa de la parterul clădirii dărăpănate din Centrul Vechi sau unde și-a mutat atelierul bijutierul din colț. Sau poate doar cochetai cu gândul să furi meserie de la bunica. Acum ai ocazia să-i descoși, să înveți de la ei și să le fii mentor, în același timp. Fă pereche cu un meșter din orice domeniu și înscrie-te la Street Delivery Meserie!, până pe 15 mai.

Street Delivery

Tema evenimentului din acest an nu este aleasă întâmplător. În ultimul timp, industriile creative au început să devină mai active, mai vizibile și să-și facă loc pe străzile și prin cartierele orașului. Grupuri de prieteni, colegi de muncă sau de apartament, se asociază și se apucă de meșterit la fațada socială și culturală a orașului. Se întrec în campanii de crowdfunding și aplicații, observă nevoile comunității în care trăiesc și vin cu soluții deștepte. În același timp, o altă parte a orașului dispare. Recent, în urma controalelor ISU, s-au închis ateliere aflate în clădiri cu risc seismic, iar mulți meșteșugari au rămas fără spații de lucru, fără clienții lor fideli și, prin urmare, fără meserie. Street Delivery vrea să-i ajutăm pe acești oameni să-și regândească meșteșugul, astfel încât să câștige un public nou și să inspire la rândul lor noul val de makeri.

Propunerea de proiect trebuie să respecte tema, să arate vizitatorilor procesul de lucru, într-un mod interactiv, și să vină cu soluții sustenabile prin care meșteșugarii tradiționali și meseriile lor pot fi readuși în atenția societății. Cele mai bune proiecte vor fi sprijinite, în faza de producție, de echipa Street Delivery, iar dacă partenerii și sponsorii evenimentului le găsesc interesante, câteva dintre ele vor fi premiate / finanțate / adoptate / dezvoltate.

Perioada de înscriere se încheie pe 15 mai, iar proiectele selectate vor fi anunțate până pe 20 mai. Cele adoptate de sponsori și parteneri vor fi anunțate după încheierea evenimentului, prin votul juriului și al publicului. Și oamenii care nu cunosc nici un meșter sau maker, dar au o idee tare, se pot implica. Atelierul de creație NOD makerspace a inițiat o bază de date open source cu meșteșugari, fabrici și ateliere din România, la care poate contribui oricine.

DESPRE CĂRTUREŞTI

Este un concept store care funcţionează ca o librărie şi ca agent cultural. Se implică activ în revitalizarea vieţii artistice din România şi în campanii de responsabilizare socială. Încă de la deschiderea primei librării, la sfârşitul anului 2000, Cărtureşti şi-a propus să schimbe trend-ul pe piaţa de carte, aflat în declin, la acea dată, să promoveze calitatea şi valoarea și să pună nevoile clienţilor pe primul plan. Street Delivery este un eveniment iniţiat în 2006 de Ordinul Arhitecţilor din România şi Fundaţia Cărturești.

Articolul anterior

Ardeleanul care învață angajații cum se bea vinul

Articolul următor

e-value recrutează 500 de oameni în 2016, în Brașov și București

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share