Aproape două treimi dintre români își schimbă jobul pentru un salariu mai mare. Peste 80 la sută caută constant noi oportunități

Principalul motiv pentru care românii își schimbă locul de muncă este obținerea unui salariu mai mare, după cum declară 61 la sută dintre participanții la un studiu realizat de D&D Research la solicitarea BestJobs.

80,5 la sută dintre candidații aflați în căutare de noi oportunități aleg site-urile de locuri de muncă ca principală sursă de opțiuni. Majoritatea (73,1 la sută) angajaților din categoria white collar (“gulerele albe”, angajații de la birouri) spune că BestJobs este platforma cea mai accesată de ei și primul site online la care ar apela atunci când se gândesc să-și schimbe jobul.

Platforma de recrutare BestJobs este preferată, într-o mai mare măsură, și de gold collar (“gulerele aurii”, angajații cu specializări superioare) și de persoanele pragmatice, care valorizează numărul mare de joburi relevante pentru ele și calitatea lor (poziții superioare în companii de prestigiu).

Când vine vorba de mobilitatea angajaților pe piața muncii, motivele sunt diferite, în funcție de nivelul de specializare. Pentru white și blue collars, motivul principal care determină schimbarea jobului este salariul. Secundar, ei aleg să plece dintr-o companie când apar nemulțumiri privind relația cu colegii sau cu superiorii. Angajații gold collar fac o schimbare în parcursul profesional când apar diferențe între viziunea și valorile personale și cele ale companiei, dar și când simt nevoie de dezvoltare profesională, iar compania nu le poate oferi noi provocări.

“Observăm anumite diferențe de opinie între categoriile de angajați, în funcție de nivelul lor de specializare – blue, white sau gold collar – însă majoritatea românilor indică salariul drept criteriul principal pentru schimbarea jobului și cei mai mulți ar vrea să știe salariul într-o etapă cât mai incipientă din procesul de recrutare. Multe companii din România au făcut deja pași către o transparentizare a salariilor publicate în anunțurile postate pe platformele de recrutare online. Angajatorii care apelează deja la această măsură au beneficiul de a-i atrage de la bun început doar pe acei candidați care sunt dispuși să ocupe respectiva poziție”, declară Dan Petre, Business Developer D&D Research.

Când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în orașul unde locuiesc (64,5 la sută), la numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8 la sută), la claritatea și detalierea anunțurilor (60 la sută) și la numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5 la sută).

Nivelul de muncă a crescut în pandemie, salariile au stagnat

Participanții la studiu observă cum pandemia a adus modificări mari pe piața muncii. Cea mai importantă este posibilitatea de a lucra de oriunde, fapt care îi eliberează pe oameni de grija navetei și de necesitatea găsirii unui loc de muncă în proximitatea casei. 43,9 la sută dintre respondenți observă și cum nivelul de muncă a crescut, însă remunerația a rămas aceeași.

Oferta de locuri de muncă este considerată suficient de variată, în special de angajații white și gold collar. Tot ei consideră că există o potrivire bună între criteriile de angajare și specializările lor, la polul opus față de blue collars, care consideră că cerințele angajatorilor sunt greu de atins.

71,6 la sută observă că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57 la sută consideră că este dificil să-și găsească un job. Doar 31,9 la sută consideră că salariile oferite sunt atractive. Studiul arată și că tinerii, în special absolvenții cu studii superioare, nu își găsesc ușor un loc de muncă potrivit studiilor sau așteptărilor salariale pe care le au, în ciuda numeroaselor oferte disponibile.

Studiul cantitativ și calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaților și percepția lor despre evoluția pieței muncii a fost realizat de D&D Research, la solicitarea BestJobs, în august. Studiul cantitativ s-a desfășurat printr-un chestionar online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, de 1.058 de oameni.

Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, BestJobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, pe BestJobs sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 30.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare, coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști.

D&D Research este o echipă de psihologi și sociologi pasionați de analiza comportamentelor sociale și de aplicațiile psihologiei în sfera de business. De peste 18 ani, ei explorează motivațiile consumatorilor români și aduc în toate proiectele o abordare științifică, susținută de expertiza pe care o au în psihanaliză, antropologie și comunicare.

Articolul anterior

Cu cât vor crește salariile din companiile private din România, în 2022

Articolul următor

Capgemini susține Asociația Națională de Dezbateri și Retorică

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share