Aproape jumătate dintre antreprenorii creativi plănuiesc să-și extindă afacerile în următorul an

În pofida faptului că percep mediul economic ca fiind nefavorabil, 45 la sută dintre antreprenorii din industriile creative plănuiesc să-și dezvolte afacerile, în următoarele 12 luni, relevă un studiu UniCredit Bank/ Exact Cercetare și Consultanță, care și-au propus să facă o radiografie a acestui sector.

Cu susținerea potrivită, antreprenoriatul creativ poate deveni un motor de creștere pentru economia românească, sunt convinși reprezentanții UniCredit Bank. „Barometrul Minților Creative ne arată care sunt problemele pe care le întâmpină acești antreprenori, care sunt nevoile lor, dar și faptul că au o dorință puternică de creștere. UniCredit Bank, banca minților creative, va continua să îi susțină pe cei care aleg să îşi urmeze calea în acest domeniu, chiar dacă de multe ori nu le este uşor. Ne-am bucura ca în acest demers să ni se alăture cât mai mulți actori din mediul de business, dar și instituțional, din România”, declară Anca Ungureanu, Director Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank.

Barometrul Minților Creative oferă informații despre antreprenorii din industrii creative, din România – în ce măsură au încredere în economie, ce planuri de extindere au, ce obstacole resimt, de unde obțin finanțare, ce instrumente financiare folosesc, cum recrutează și pe cine. „Dezvoltarea presupune sacrificii pentru majoritatea afacerilor din industrii creative: trei din patru companii care realizează investiții o pot face numai cu economii substanțiale în alte domenii”, declară Lăcrămioara Loghin, Managing Director Exact Cercetare și Consultanță.

Principalele concluzii ale studiului:

Situația curentă: doar zece la sută dintre cei intervievați consideră că actualul context economic le este prielnic; 45 la sută dintre antreprenorii intervievați iau în considerare extinderea afacerii în viitorul apropiat; nouă din zece respondenți consideră că volatilitatea cadrului legislativ le poate afecta negativ dezvoltarea afacerii.

Obstacolele percepute de antreprenori: principalele bariere în calea dezvoltării afacerilor din industrii creative sunt taxele ridicate (70 la sută), condițiile economice (57 la sută), problemele de cash flow (46 la sută); în privința finanțării, principalele dificultăți sunt procedurile greoaie din programele publice de finanțare (47 la sută), reticenţa față de împrumuturi (30 la sută) și lipsa garanțiilor (26 la sută); dificultatea procedurilor de obținere a finanțării din programe publice reprezintă cel mai întâlnit obstacol.

Finanțare: peste 50 la sută dintre antreprenori consideră că le este necesară finanțarea prin fonduri europene; o afacere creativă din două își dorește servicii bancare online (internet/ mobile banking, plăți online); cele mai utile instrumente financiare sunt online/mobile banking și auto-finanțarea; cele mai utilizate servicii financiare sunt cardurile și internet/mobile banking, urmate de plăți online și pachetele de cont curent.

Resurse umane: peste 65 la sută dintre antreprenori intenționează să facă angajări în următorul an; majoritatea își doresc să recruteze angajați cu normă întreagă și preferă candidații tineri, din generația milenialilor (18-34 de ani); cele mai importante criterii de recrutare sunt entuziasmul și implicarea (extrem de importante pentru 55 la sută dintre antreprenori), urmate de potrivirea culturii organizaționale cu personalitatea candidatului (35 la sută) și personalitatea candidatului (30 la sută). Experiența în domeniu este extrem de importantă pentru 17 la sută dintre antreprenori, iar educația pentru doar șapte la sută.

Studiul a fost realizat între 26 septembrie și 5 octombrie, în două etape: una calitativă și una cantitativă. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a peste 70 de antreprenori cu funcții de conducere în IMM-uri din toate industriile creative, conform codurilor CAEN.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share