Bonusurile de performanță, zilele libere, asigurările de viață sau grădinița pentru copii sunt beneficiile extrasalariale pe care le cer cel mai frecvent managerii și specialiștii

Foto: peoplecreations @ freepik

70 la sută dintre angajați primesc beneficii extrasalariale – tichetele de masă, asigurările medicale și bonusurile de performanță sunt cele mai oferite de angajatori.

Când își negociază pachetele salariale, managerii cer și alte beneficii, precum zile libere suplimentare, asigurare de viață sau grădiniță pentru copii. ”Ca tendință generală, pentru manageri, în special din zona de top management, beneficiile extrasalariale nu cântăresc atât de greu în decizia de a accepta sau de a refuza o ofertă de job, însă nici nu sunt complet trecute cu vederea, cum s-ar putea crede. Salariul și oportunitățile de dezvoltare viitoare, o eventuală deschidere spre piețe internaționale, sunt mult mai importante pentru ei. Totuși, sunt atenți la componența pachetului de beneficii și nu rămân indiferenți când angajatorul bifează cât mai multe dintre așteptările lor”, spune Georgiana Uzun, Talent Development Manager la Skilld România, primul serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială din țară, dezvoltat de eJobs România.

Alte beneficii importante pentru specialiști sau pentru candidații care vizează poziții de management sunt mașina de serviciu, bonusul de relocare, accesul la traininguri și certificări internaționale sau posibilitatea de a lucra remote. Așteptările lor sunt aliniate nu doar cu oferta de pe piață, ci și cu ce oferă angajatorii din străinătate, din aceleași industrii. “În companiile mari, multinaționale, pachetele de beneficii sunt uniformizate la nivelul întregii echipe, astfel încât și angajații de la baza ierarhiei, și cei de la vârf, primesc aceleași lucruri. Sunt însă situații în care pentru anumite poziții-cheie se găsește atât de greu persoana potrivită încât angajatorii sunt dispuși să facă anumite derogări ca să o convingă să accepte oferta. Acestea sunt mai degrabă excepții de la regulă”, explică Georgiana Uzun.

De la începutul anului, aproape 235.000 de joburi au fost postate pe cea mai mare platformă de recrutare online din România. Peste 50.000 au vizat candidați din senior level (+5 ani de experiență) și management. Industriile în care s-au făcut cele mai multe recrutări pe acest nivel de carieră sunt retail, industria alimentară, turism, producție, construcții, financiar-bancar, servicii și auto.

“Anul a început cu o cerere crescută pentru specialiștii din IT, programare, inginerie și retail. Vedem și tot mai multe posturi pentru candidații seniori buni cunoscători de limbi străine (altele decât engleza). Există toate motivele să credem că aceste categorii vor continua să fie căutate și că angajatorii vor investi atât în canalele tradiționale de recrutare, cât și în cele netradiționale, ca să acopere pozițiile respective. Asta se întâmplă tocmai fiindcă există un deficit considerabil de candidați care, mai mult, primesc și oferte destul de greu de refuzat de la angajatorii din afara țării, astfel încât concurența pentru a-i atrage devine de două ori mai dificilă”, arată Georgiana Uzun.

Dintre cele 6,33 de milioane de candidaturi înregistrate anul acesta, circa 1,9 milioane au venit din partea specialiștilor și managerilor. Cel mai mult au candidat pentru joburile din retail, construcții, servicii, producție, industria alimentară, financiar-bancar, transport/ logistică și IT/ telecom.

Skilld este primul serviciu de recrutare rapidă prin inteligență artificială din țară, lansat în 2021 de eJobs România. Această linie de business s-a deschis într-un moment în care piața avea de absorbit un număr mare de specialiști, într-un interval de timp scurt. În 2022, numărul clienților din portofoliu s-a triplat și a crescut și nivelul de senioritate pentru cele mai căutate roluri. Astăzi, 45 la sută dintre recrutările Skilld se fac pentru poziții de seniori și manageri.

DESPRE EJOBS

Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu cinci milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share