Evenimentul Angajatori de TOP va avea loc în 14-15 octombrie, la Sala Palatului, şi reuneşte 100 de companii, care propun 5.000 de oportunități de carieră. Ediția a XXI-a va conţine peste 20 de SkillShop-uri, pe teme de dezvoltare profesională şi personală, şi 11 sesiuni TechTalks, dedicate pasionaţilor de tehnologie.
Oportunităţile oferite de companii sunt atât poziții adresate profesioniştilor – 16 la sută dintre ele sunt pentru candidaţii cu peste trei ani experienţă, 27 la sută sunt poziţii middle-level, pentru persoane cu 1-3 ani experienţă, în timp ce 57 la sută sunt adresate candidaţilor entry-level – inclusiv poziţii în cadrul programelor de internship. La ediţia aceasta, companiile au şi oportunităţi de carieră part-time – 42 la sută dintre angajatorii prezenţi la această ediție vor avea astfel de poziţii deschise. Câteva exemple de oportunităţi de carieră deschise în cadrul evenimentului Angajatori de TOP sunt Analyst Programmer – Java, Consultant Resurse Umane, Consilier Juridic, Asistent Achiziţii, Junior Brand Manager, Supply Chain Adaptation Project Manager, Accounts Payable Specialist with German, Sales Account Manager, C++ Software Engineer, Consultant Asigurări de Viaţă.
În ce domenii vor să se angajeze cei care sunt în căutarea unui job?
În contextul în care numărul studenţilor a scăzut aproape la jumătate faţă de anul 2008, pentru companii devine o necesitate construirea unui brand puternic de angajator pentru a se asigura că vor atrage candidaţii de care organizaţia are nevoie, spun organizatorii. Anual, studiul “Cei mai doriţi angajatori” le oferă companiilor informaţii cu privire la publicul ţintă şi comportamentul acestuia, pentru adaptarea strategiei de employer branding. De exemplu, rezultatele studiului din acest an indică domeniile în care îşi doresc să lucreze candidaţii din Bucureşti: industria IT (37 la sută), urmată de Consultanţă (22 la sută). Audit şi Contabilitate (18 la sută), Marketing (18 la sută), Banking (16 la sută), HR (13 la sută) şi Telecom (12 la sută) se află și ele în topul preferinţelor. Majoritatea companiilor – 98 la sută – au poziţii deschise în Bucureşti. Printre cele 100 de companii participante sunt şi angajatori care au planuri de relocare, în Timişoara (21 la sută), Iaşi (11 la sută), Cluj-Napoca (11 la sută), Braşov (15 la sută), Arad (7 la sută), Ploieşti (7 la sută), Sibiu (11 la sută), Oradea (3 la sută), Târgu-Mureş (7 la sută), Suceava (5 la sută), dar şi în alte oraşe cu potenţial de angajare.
Cum poţi aplica la joburile deschise?
Pentru a aplica la poziţiile deschise, vizitatorii trebuie să se înscrie la eveniment folosind butonul de înscriere accesibil la secțiunea dedicată evenimentului, pe www.hipo.ro. Pentru prezența în cele două zile, trebuie să își descarce CV-ul Barcode. Avantajul oferit de aplicarea cu CV-ul Barcode este că angajatorii vor avea acces la ultimele variante ale CV-urilor. Dacă, după discuţia purtată la standul companiei, un candidat face modificări în CV, compania la care a aplicat va avea acces la varianta actualizată a CV-ului. Este o metodă eficientă şi de succes, apreciată atât de către companii, care au acces la cea mai recentă varianta a CV-urilor, dar şi de către vizitatori, care pot veni cu un singur CV, pe care îl pot folosi în interacţiunea cu toate companiile prezente la eveniment.
Candidații – puncte forte și puncte slabe
Din punct de vedere al aspectelor ce contribuie la decizia de angajare a unui candidat, 83 la sută dintre reprezentanții companiilor prezente la Angajatori de TOP afirmă că persoanele care îşi evaluează realist punctele forte şi pe cele slabe sunt candidaţii care au şansele cele mai mari să fie recrutate. Onestitatea candidaţilor în cadrul interviurilor (75 la sută), faptul că inspiră o atitudine pozitivă (52 la sută), adresează întrebări în timpul interviului (37 la sută) şi faptul că CV-ul nu conţine greşeli gramaticale (19 la sută) sunt tot atâtea aspecte care contribuie la decizia de angajare.
31 de workshop-uri şi conferinţe
Angajatori de TOP le oferă vizitatorilor oportunitatea să participe la o serie de workshopuri şi conferinţe. Organizatorii au pregătit peste 20 de SkillShop-uri utile pentru dezvoltarea personală şi profesională a profesioniştilor, absolvenţilor şi studenţilor. Sesiunile sunt concentrate pe trei direcţii: dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor, dezvoltarea carierei şi lansarea programelor de internship / trainee. IBM, REWE România, Accenture, Telus International Europe, Veeam Software, BCR, Lidl România, Henkel, Philip Morris România, DB Schenker SSC, Schneider Electric, Reckitt Benckiser, Societe Generale Europe Business Services (SG EBS) și Hewlett Packard Enterprise sunt câteva dintre companiile care vor susţine aceste sesiuni. Alături de SkillShop-uri, 11 sesiuni TechTalks sunt dedicate pasionaţilor de tehnologie. Mai mult de 20 de manageri şi specialişti își vor împărtăşi cunoştinţele în zone precum Software Development, Cloud, IoT, Gaming, Big Data, Banking, iar printre companiile ce pot fi întâlnite în cadrul evenimentului se numără IBM, UniCredit Business Integrated Solutions, Dell, AmberStudio, BCR, Intralinks, BearingPoint România, Accenture, Temenos, PTC, Vodafone Shared Services România, Softvision, Stefanini România şi Huawei.
Câteva dintre companiile care au confirmat prezenţa la Angajatori de TOP Bucureşti sunt Kaufland România, Accenture, Adecco, Allianz Managed Operations and Services SE München, Allianz Worldwide Partners, Amber Studio, AMOMA.com, Automatic Data Processing (ADP) Romania, Banca Transilvania, BCR, BearingPoint România, British American Tobacco, Carrefour, Competence Call Center, Computer Generated Solutions Romania, DB Global Technology, DB Schenker SSC, Dell, Deutsche Telekom Business Services, EFD Induction, Federal-Mogul Motorparts, Genpact, Grup Renault România, Henkel, Hewlett Packard Enterprise, Huawei, Johnson & Johnson, JYSK, Lidl Romania, L’Oréal Romania, Luxoft, McDonald`s România, Microsoft, Misys Financial Software, Mood Media, NN, Pepco, Philip Morris Romania, PTC, Raiffeisen Bank, Ranstand Romania, Reckitt Benckiser, RIN Hotels, Schneider Electric, Societe Generale European Business Services, Softvision, Stefanini România, Teamnet, Telekom România, Telus International Europe, Temenos, UniCredit Business Integrated Solutions, UPC, Veeam Software, Vodafone Shared Services România, Vodafone România, Wipro Business Process Services, Xerox.
Accesul la eveniment este gratuit, pe baza înscrierii pe www.hipo.ro, şi va fi permis vineri, 14 octombrie, între orele 10 și 18, şi sâmbătă, 15 octombrie, între 10 și 17.
DESPRE CATALYST SOLUTIONS
Este o companie de consultanță în domeniul resurselor umane, specializată în dezvoltarea de soluții de recrutare și employer branding. În portofoliul Catalyst Solutions apar Angajatori de TOP (cel mai mare târg de carieră din România, organizat bianual în București și Timișoara), www.HiPo.ro – singurul portal de carieră dedicat exclusiv candidaților cu studii superioare, Top Talents Romania (proiect ce identifică în fiecare an cei mai valoroși 300 de tineri absolvenți la nivel național), Consulting Days (cuprinde o serie de conferințe dedicate celor interesați de audit, taxe, contabilitate, legal și IT&C), Ghidul Angajatorilor (publicație de orientare în carieră adresată studenților și masteranziilor din domeniile economic și tehnic distribuită în cele mai importante centre universitare din țară), DevTalks (proiectul reunește 1.000 de developeri & profesioniști IT pasionați de zonele web, online, cloud computing și big data), Târgul Virtual pentru Absolvenți și Angajatori de TOP Virtual.