Candidații pentru un post de middle-manager, în companiile din România, așteaptă 4 luni până primesc oferta de angajare. 44 la sută dintre ei o refuză pe prima

Foto: @ gpointstudio

Față de 2021, când un proces de recrutare pentru un rol de middle-management în marile companii active în România se finaliza într-o perioadă medie de trei luni, în 2022, același proces a crescut în medie cu 33 de zile, arată un studiu realizat de compania Arthur Hunt România. Și din acest motiv, candidații se retrag din procesele de recrutare sau se reorientează spre alte roluri.

Birocrația corporatistă și creșterea duratei de decizie internă privind recrutarea s-au aflat în disonanță cu dinamica pieței și fenomenul răzgândirii candidaților la primirea primei oferte, care a ajuns la un procent de 44 la sută, anul trecut, față de 42 la sută în 2021. Acest fenomen s-a înregistrat în special în cazul candidaților din segmentul de vârstă sub 40 de ani, în general pentru roluri financiare sau alte roluri specializate.

Spre exemplu, în domeniul bancar și financiar, doar doi din 11 candidați au fost recrutați într-o perioadă cuprinsă între 94 și 120 de zile. Șase candidați s-au retras din procesul de recrutare, iar restul au continuat până când au primit a doua sau a treia ofertă.

“Companiile trebuie să-și simplifice procesele interne de recrutare și să le adapteze la realitatea pieței muncii de azi. Acest ritm greoi de decizie duce la costuri suplimentare din partea companiilor, care sunt nevoite să reia procesele de recrutare de la început sau chiar la riscuri reputaționale majore. Pe segmentul analizat, de middle-management, vorbim despre generația sub 40 de ani, care este una mai puțin empatică și mai tranzacțională. Dacă nu sunt mulțumiți de viteza de reacție sau de modul de răspuns al unei companii, acești candidați renunță, pentru că au opțiuni pe piață. Iar în contextul unui nivel minim istoric al șomajului în România, vorbim, cu siguranță, despre o piață a angajaților, nu a angajatorilor”, arată Sorin Roibu, Managing Partner Arthur Hunt România.

Există, însă, și companii care au simplificat procesul de recrutare. Unele dintre ele oferă autonomie de decizie managerului direct al departamentului, fără ca procesul să mai fie validat de structurile ierarhice superioare. Potrivit unor studii internaționale, 75 la sută dintre candidați iau decizia de a continua un proces de recrutare într-o companie în funcție de experiența pe care o au cu angajatorul respectiv chiar în procesul de recrutare.

Anul trecut, doar 56 la sută dintre candidați au acceptat și au dat curs primei oferte de angajare. În cazul celorlalți, care au refuzat prima ofertă, întreg procesul s-a reluat. Pentru proiectele care au fost reluate, rata de succes în recrutare a fost ridicată, iar procentajul a ajuns la 82 la sută, subliniază specialiștii Arthur Hunt România. 

În 2022, ca și în anii precedenți, companiile s-au confruntat cu mai multe valuri de incertitudine și au fost nevoite să-și ajusteze succesiv strategiile de business, iar asta s-a reflectat și în dinamica generală a pieței muncii. Resursa umană specializată rămâne indispensabilă pentru reziliență în condiții socio-economice dificile și pentru dezvoltarea unei companii, subliniază reprezentanții companiei.

Studiul a fost derulat pe întreaga durată a anului trecut și a inclus concluziile rezultate în urma tuturor proceselor de recrutare pentru roluri de middle management derulate de Arthur Hunt în România.

Arthur Hunt este una dintre companiile internaționale de top în domeniul consultanței în resurse umane. Prezentă în România din 2006, activează în domeniul Executive Search, consultanță de HR și management al proceselor de schimbare în organizații medii și de mari dimensiuni. Portofoliul său cuprinde patru direcții de acțiune: recrutarea pozițiilor de management și top management, evaluarea și dezvoltarea angajaților, asistență în procese de transformare și schimbare și optimizarea proceselor și practicilor de resurse umane.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share