Angajații își doresc mai mult respect din partea angajatorului, creșterea beneficiilor extrasalariale și a pachetului salarial, transparență și libertate în alegerea beneficiilor și a mediului de lucru.
În egală măsură, angajatorii și angajații intervievați pentru un studiu realizat de Up România și eJobs cred în necesitatea redefinirii muncii. Peste 86 la sută dintre angajatori și mai mult de 93 la sută dintre angajați sunt de acord că este necesară o revizuire a modului în care este perceput și gestionat locul de muncă.
Când vine vorba de provocările pe care le au la muncă, peste 50 la sută dintre angajați cred că nu au parte de suficiente oportunități de dezvoltare și sunt nemulțumiți de salariu. Aproape 48 la sută dintre ei cred că au prea multe sarcini de care se ocupă și peste 38 la sută sunt nemulțumiți de pachetul de beneficii extrasalariale. De altfel, modul în care oamenii se raportează la locul de muncă ține și de beneficiile oferite de angajator.
- Angajații Orange vor lucra în una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului: Palatul Telefoanelor
- “Țara lui Mai Bine”: Primul proiect național care conectează producătorii români cu restaurante din toată țara
- Black Friday 2024: Black Week se stabilizează ca fenomen. Ziua de vineri aduce cea mai mare creștere a coșului mediu
”E nevoie de o abordare proactivă în redefinirea muncii, astfel încât să promovăm un mediu de lucru sănătos. Nu toate locurile de muncă sunt la fel. În unele, oamenii înfloresc și obțin rezultatele, iar în altele doar <rezistă>. Ca să creștem performanța business-urilor, este esențial să creștem performanța oamenilor. E momentul să ne axăm mai mult pe nevoile oamenilor, să cultivăm o cultură a aprecierii, a încurajării, pentru a fi relevanți într-un context cu atât de multe provocări. Câtă vreme angajatorul este atent ca nevoile angajatului să fie văzute și auzite, și angajatul va fi mai atent la nevoile și obiectivele companiei. Este important să personalizăm beneficiile și să le oferim oamenilor ce este mai bun, pentru ca și ei, la rândul lor, să dea ce e mai bun din ei”, declară Loredana Vătăvoiu, Marketing & PR Director Up România.
Cardul de masă, abonamentul medical privat, munca remote, programul flexibil și cardul-cadou sunt printre cele mai acordate extra-beneficii. Același studiu arată că angajații și-ar dori și alte beneficii, precum tichetele de vacanță, al 13-lea salariu, asigurare de sănătate extinsă, teambuilding-uri, prima pentru performanță, decontarea cheltuielor de transport, abonament la bibliotecă, cursuri de dezvoltare profesională sau plata grădiniței copilului.
“În ultimii ani, de când piața beneficiilor extrasalariale s-a diversificat considerabil, candidații au început să fie mult mai atenți la componența pachetelor primite de la angajatori. Ideea de personalizare e cheia. Dincolo de tichetele de masă, abonamentele medicale sau la sala de sport, își fac tot mai des apariția beneficii care să răspundă exact nevoilor pe care angajații le menționează în discuțiile cu managerii sau în chestionarele anuale de măsurare a satisfacției la nivelul echipelor. E însă clar faptul că astăzi sunt puțini angajatori care pot rămâne competitivi în ochii candidaților și angajaților în absența unui pachet consistent de beneficii extrasalariale”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs.
Studiul prezintă diferențe semnificative în privința modului în care este perceput mediul de lucru de angajați și angajatori. 41 la sută dintre angajatori spun că, în compania lor, oamenii simt că accentul este pus pe starea lor de bine. La polul opus, tot 41 la sută dintre angajați nu simt asta.
Întrebați ce cred că ar trebui schimbat pentru a redefini munca, angajații au menționat nevoia de mai mult respect din partea angajatorului, creșterea beneficiilor extrasalariale și a pachetului salarial, transparența în proiecte și obiective și nevoia de libertate în alegerea beneficiilor și a mediului de lucru.
Sondajele au fost realizate în octombrie-noiembrie 2023, pe un eșantion de 403 companii și 2.816 de angajați.