Studiu NN: Mai mult de jumătate dintre români recunosc că le este greu să țină pasul cu ritmul dinamic din viața de zi cu zi și să facă față stresului

Foto: benzoix @ freepik

Sănătatea, starea de bine și stilul de viață sănătos sunt pentru români cele mai importante pentru o viață longevivă.

71 la sută dintre respondenții români la un studiu privind percepția despre longevitate, desfășurat de NN Group în 11 țări, consideră că trebuie să adopte un stil de viață sănătos ca să poată trăi o viață mai lungă, dar și să reducă stresul (68 la sută), să petreacă mai mult timp cu cei dragi (62 la sută) și să-și asigure o situație financiară mai bună în viitor (56 la sută).

Totuși, 58 la sută dintre români recunosc că au dificultăți să țină pasul cu ritmul dinamic din viața de zi cu zi și să facă față stresului. Circa 76 la sută resimt stres cel puțin moderat în unele perioade, iar 63 la sută se simt de multe ori epuizați la finalul zilei în perioadele stresante, motiv pentru care nouă din zece caută în mod activ metode prin care să reducă stresul și, ca urmare, să fie mai pregătiți pentru longevitate.

Capacitatea de adaptare la dinamica vieții cotidiene și stabilitatea financiară în momente neprevăzute sunt esențiale în acest sens. Deși 58 la sută dintre români sunt încrezători că pot găsi soluții să se descurce în momente dificile, mai mult de jumătate recunosc că ar face cu greu față stresului generat de o situație neprevăzută, care le poate afecta sănătatea sau situația financiară a familiei, arată studiul NN.

“E mai ușor să previi decât să tratezi, mai ales când vine vorba despre sănătate, dar și despre banii pe care te poți baza astăzi dacă se întâmplă ceva neprevăzut și cei pe care îi pui deoparte pentru un viitor mai liniștit financiar. În momente care îi pot lua pe neașteptate, cum ar fi pierderea locului de muncă, o problemă de sănătate sau un accident, oamenii au nevoie de liniștea că se pot concentra pe ce contează, fără să-și facă griji în plus din motive precum cheltuielile neplanificate. De aceea, e nevoie să fie pregătiți să facă față neprevăzutului în orice moment: să aibă grijă de sănătate și să-și asigure protecția și viitorul financiar pentru o viață nu doar mai lungă, ci și mai bună”, spune Gabriela Lupaș-Țicu, Chief Customer Officer la NN România.

Opt din zece români spun că fac eforturi ca să aibă un stil de viață mai sănătos, care să-i ajute să trăiască mai mult. Peste jumătate sunt conștienți că trebuie să-și pregătească din timp viitorul financiar ca să facă față stresului situațiilor neprevăzute și să se descurce mai ușor.

La starea de bine și la diminuarea stresului contribuie și viața profesională și echilibrul sănătos dintre job și timpul liber. Cei mai mulți respondenți sunt mulțumiți de acest echilibru și găsesc satisfacție în activitatea lor, iar pentru 86 la sută este foarte important să evolueze profesional și să aibă oportunități de creștere a veniturilor, ca să fie mai pregătiți financiar pentru bătrânețe. De aceea, cei mai mulți caută să se dezvolte continuu și să acumuleze noi abilități și cunoștințe.

56 la sută consideră însă că o perioadă de șase luni de pauză profesională ar fi binevenită ca să se relaxeze și să-și îmbunătățească starea de bine. Pentru o viață mai lungă, 33 la sută dintre ei consideră că modelul tradițional de viață, în care activitatea profesională după terminarea studiilor se desfășoară până la vârsta pensionării, ar putea fi înlocuit de un model alternativ, în care să existe mai multe perioade sabatice pe parcursul carierei, iar retragerea din activitate să se întâmple mai târziu decât vârsta actuală de pensionare.

Studiul NN privind longevitatea în România a fost desfășurat online în 2023, în rândul a 1.008 respondenți între 18 și 79 de ani, dintr-un total de 11.585 de participanți din 11 țări în care NN Group își desfășoară activitatea.

DESPRE NN

Este prima companie internațională de asigurări de viață care a intrat pe piața din România, în 1997, iar de 16 ani activează și pe segmentul pensiilor private și este lider pe piețele de profil. În ultimii ani, s-a extins în România și pe segmentele asigurărilor de sănătate și de locuință. Are 500 de angajați și 1.600 de consultanți financiari și manageri în forța de vânzări și peste 2,3 milioane de clienți de asigurări și pensii, un sfert din populația activă a României.

NN România este parte din NN Group, companie de servicii financiare cu o istorie de mai bine de 175 de ani la nivel internațional și o prezență în 11 țări, cu peste 16.000 de angajați și peste 20 milioane de clienți.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share