În anul financiar 2022-2023 (FY23), lanțul scandinav de retail și-a continuat planurile de expansiune și investițiile, a inaugurat 11 magazine noi și a modernizat 18 unități existente.
Așa cum era de așteptat, anul financiar 2022-2023, care a început pe 1 septembrie 2022 și s-a încheiat pe 31 august 2023, a pornit ca un an provocator, cu inflație în creștere, ceea ce a ținut ridicate costurile operaționale și a afectat puterea de cumpărare a clienților. JYSK a depus eforturi pentru a contracara efectul negativ al inflației, prin investiții în prețuri competitive și oferte în special pentru categoriile importante de produse, precum cele destinate somnului.
În FY23, cifra de afaceri a JYSK România a ajuns la un miliard de lei, în creștere cu 19 la sută față de anul financiar precedent. Profitul înainte de dobânzi și impozite (EBIT) a crescut cu 19,4 la sută în comparație cu anul financiar precedent, de la 120,7 milioane la 144,2 milioane de lei. Numărul total de clienți a crescut cu zece la sută.
- TIME World’s Best Companies: JYSK, pe lista cele mai bune companii din lume în 2024
- Forvis Mazars, “Best Place to Work” în Europa Centrală și de Est și Asia Centrală
- Investiție: Fuchs Condimente România își dublează capacitățile de producție în fabrica din Curtea de Argeș
“JYSK a reușit și anul acesta să obțină rezultate-record în România, în contextul inflației care a afectat în special prima jumătate a anului financiar. Modelul JYSK se dovedește a fi unul de succes în perioade ca aceasta. Încercăm în permanență să menținem prețurile produselor la un nivel cât mai mic, să extindem sortimentul astfel încât să existe varietate din punct de vedere al stilului și al bugetului și, bineînțeles, să oferim produse de calitate și oferte excelente. Le mulțumesc colegilor noștri din România pentru munca pe care au depus-o și pentru dedicarea și implicarea de care au dat dovadă”, spune Alex Bratu, Country Director JYSK România, Bulgaria și Turcia.
Dintre categoriile de produse, cea mai mare creștere au avut-o plăpumile și pernele, urmate de produsele pentru baie, lenjerii de pat și cearceafuri.
Extinderea rețelei de magazine
JYSK a investit în extinderea rețelei de magazine din România și în modernizarea celor deschise înaintea anului 2018 în anul financiar recent încheiat. Retailerul a inaugurat 11 magazine noi și a ajuns pentru prima dată în orașe precum Motru, Moreni, Câmpulung Muscel, Rădăuți, Dej, Luduș și Calafat.
18 magazine au fost modernizate și amenajate conform celui mai nou concept de magazin JYSK, Store 3.0. 115 din cele 138 de magazine JYSK sunt amenajate acum conform noului concept. În magazinele modernizate, prezentarea sortimentului și a ofertelor este inspirată de stilul scandinav, cu podelele din lemn de culoare deschisă, cu un nou sistem de iluminat mai eficient energetic și prin culori discrete.
Noua organizație JYSK România, Bulgaria și Turcia
În anul financiar 2022-2023, JYSK a deschis primele magazine în Turcia, care sunt coordonate de echipa de management din România. Primele două magazine din Turcia au fost inaugurate în mai, în Istanbul, iar în decembrie 2023 este planificată deschiderea celui de-al treilea magazin, tot în Istanbul. Responsabili de cele trei țări, România, Bulgaria și Turcia, sunt Alex Bratu – Country Director, Simona Carp – Head of HR și Cristian Cuzmin – Financial Manager.
“Planurile noastre de expansiune continuă, deoarece credem că JYSK trebuie să fie aproape de clienții săi. Acest lucru îl facem prin magazinele fizice, care sunt punctul de contact cel mai important dintre clienți și brand. Astfel, ne asigurăm că suntem mereu în mintea consumatorilor atunci când doresc produse pentru casă și grădină. Anul viitor, plănuim să inaugurăm cel puțin tot atâtea magazine noi în România, ne vom extinde rețeaua în Turcia și Bulgaria și vom moderniza restul magazinelor”, arată Alex Bratu.
Anul financiar 2022-2023 în cifre
- Cifră de afaceri FY23: 1 miliard de lei
- Creștere cifră de afaceri față de FY22: 19 la sută
- EBIT FY23: 144,2 milioane lei
- Creștere față EBIT de FY22: 19,4 la sută
- Magazine noi: 11
- Magazine reamenajate: 18
DESPRE JYSK ROMÂNIA
- JYSK a inaugurat primul magazin din România în 2007, în Oradea
- Numărul total de magazine: 138
- Numărul total de angajați: 1170