Compania specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce, bazate pe platforma Magento, a atras o investiţie strategică de 120.000 de euro, din partea a trei antreprenori români.
Investiţia are loc în contextul unei pieţe locale de comerţ electronic în continuă dezvoltare, cu o rată de creştere anuală de 25-30 la sută, estimată să depăşească anul acesta pragul de două miliarde de euro. Investiţia, care a presupus vânzarea unui pachet minoritar de acţiuni Blugento, vizează extinderea către două noi pieţe internaţionale (europene) şi automatizarea completă a soluţiei Blugento, care va permite reducerea timpului de implementare a magazinelor online și creşterea numărului de proiecte livrate. Infuzia de capital reprezintă o primă rundă de investiţii. Următoarea este programată pentru anul viitor.
Blugento este o soluţie de ecommerce ultra-performantă, construită pe platforma Magento, cea mai populară platformă de comerţ electronic din lume, şi este oferită clienţilor în format SaaS (Software as a Service). Blugento oferă toate funcționalitățile necesare unui magazin online de succes, în baza unui abonament lunar, și este integrat cu peste 100 de soluții de plată, curierat, marketing și alte servicii ce oferă avantaje competitive magazinelor online. „Investiția confirmă potențialul soluției Blugento și al pieței de ecommerce din România, încă mult mai puțin dezvoltată decât în alte țări, precum Ungaria sau Slovacia, și de două ori sub media europeană. Investiția ne va permite o dezvoltare accelerată și, în curând, abordarea altor două piețe din Europa”, spune Sandu Băbăşan (foto), CEO Blugento.
Până la finalul anului, Blugento își va dubla echipa și va ajunge la 30 de angajați. Ținta este ca, în 12 luni, să devină lider pe piața soluțiilor de ecommerce din România, cu un venit anual recurent de peste un milion de euro. „Am ales să investesc în Blugento în primul rând datorită echipei din spatele acestui proiect, dar și a numărului mare de magazine online pe care le-au livrat în câteva luni, din momentul lansării. Faptul că echipa managerială a mai făcut un exit recent dintr-un alt startup software îmi dă încredere în perspectivele Blugento. Sunt convins și de creșterea pieței de ecommmerce din România”, declară Florin Pop, Owner & Managing Partner la Primainvest Capital Management, investitor în Blugento.
Investiţia s-a derulat prin programul SprintPoint, după prima rundă de evenimente Investors Dinner, organizate în Cluj-Napoca și Bucureşti, și s-a finalizat în doar opt săptămâni de negocieri. Tranzacţia a fost asistată, pentru Blugento, de Casa de avocatură Laurenţiu, Laurenţiu & Associates – Attorneys at law (LLA), prin implicarea directă a lui Alin Mihai Laurenţiu, Managing Partner LLA. Blugento a beneficiat de consultanţă de specialitate în direcţia dezvoltării de business din partea programului internaţional de accelerare SprintPoint şi din partea programului RICAP (The Romanian Innovation Commercialization Assistance Program), care ajută antreprenorii români din domeniul tehnologiei să-şi extindă afacerile pe pieţe internaţionale.