Companiile, tot mai pregătite să transparentizeze piața salariilor: o treime dintre joburile de pe eJobs.ro au salariul afișat

33 la sută din totalul joburilor disponibile în acest moment pe eJobs.ro au salariul afișat. Procentul este mai mult decât dublu față de perioada similară a anului trecut.

Peste 8.000 de posturi pentru care companiile caută candidați au fie salariul fix menționat în anunțul de angajare, fie un interval salarial. “Ieșirea salariilor din zona subiectelor tabu și intrarea într-o zonă de transparență marchează o schimbare majoră pe piața muncii, după mulți ani în care au stat sub semnul confidențialității. Deși încă nu este obligatorie prin lege publicarea salariilor, angajatorii au început să ia măsurile necesare pentru a face tranziția mai lină când va veni momentul. Dacă astăzi avem o rată de 33 la sută dintre posturi cu salariul publicat vs. 14 la sută, anul trecut, pe vremea aceasta, ne arată că piața este tot mai pregătită”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing eJobs România.

Potrivit unui sondaj realizat de eJobs, principalul motiv pentru care angajatorii au început să facă publice salariile oferite este acela că reușesc să găsească mai repede candidatul potrivit și să finalizeze procesul de angajare (34,4 la sută dintre respondenți). 22 la sută primesc mai multe candidaturi, 15,6 la sută văd că este îmbunătățită relevanța candidaților, 9,4 la sută au observat că anunțul postat primește mai multe vizualizări, iar 9,4 la sută procedează așa fiindcă aceasta este politica stabilită de companie.

“Datele noastre arată că anunțurile de angajare cu salariul publicat sunt cu 40 la sută mai vizualizate decât celelalte. 31,3 la sută dintre angajatorii care au răspuns întrebărilor din sondaj indică o performanță de peste 50 la sută a acestor anunțuri. Astfel de rezultate stau în spatele creșterii pe care o vedem în numărul de joburi cu salariul publicat. Nu pentru toate posturile există aceeași deschidere spre transparență, iar angajatorii sunt dispuși să arate salariul în special pentru joburile entry-level”, arată Raluca Dumitra.

Dacă 37,5 la sută au salariul vizibil mai ales pentru posturile entry-level, 21,9 la sută le afișează pentru cele de specialiști. 31,3 la sută declară că politica de transparență se aplică la nivel general. “Ar fi fost de așteptat să vedem în top și joburile pentru muncitori calificați și necalificați, dar și acele joburi pentru care recrutorii găsesc greu candidați și unde afișarea salariului ar putea încuraja candidaturile. Cele două categorii se regăsesc în circa zece la sută dintre răspunsuri”, completează Raluca Dumitra.

Domeniile care au cele mai multe posturi cu salariul menționat în anunțul de angajare sunt retail, industria alimentară, call-center/ BPO, imobiliare, construcții și telecomunicații. O altă categorie de joburi pentru care candidații primesc indicii clare despre nivelul salarial oferit sunt cele din afara țării. Peste 1.000 de joburi în străinătate au salariul afișat pe eJobs.ro. În acest moment, pe cea mai mare platformă de recrutare din România, sunt disponibile peste 27.000 de locuri de muncă.

Sondajul a fost realizat în decembrie, pe un eșantion de 180 de angajatori, reprezentați de specialiști în resurse umane, recrutori, manageri de departament sau antreprenori.

DESPRE EJOBS

Lansată în 1999, este prima platformă de recrutare din România și liderul pieței locale de profil. Din 2012, este parte a grupului Ringier AG, compania internațională de media localizată în Elveția. Cu 4,9+ milioane de CV-uri, peste două milioane de vizitatori unici pe lună și 300.000+ companii care au beneficiat de serviciile lor, este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share